DS = Abort?
Jag skulle göra abort direkt...kalla mig elak men så är det. Kollas sånt på rutin tidigt i graviditet eller måste man fråga efter en sådan undersökning själv?
Jag skulle göra abort direkt...kalla mig elak men så är det. Kollas sånt på rutin tidigt i graviditet eller måste man fråga efter en sådan undersökning själv?
Oavsett utgångspunkt för människors beslut (vilket står var och en fritt):
Människor med Downs syndrom lever inte sina liv på sjukhus. De lever dem som de flesta andra, många behöver stöd även som vuxna, men deras är liv är lika värda att leva som för oss andra.
barn med down syndrom är så kärleks fulla.riktiga guld klimpar. men alla gör sitt val i livet.
Du kan göra KUB där ett risktal räknas ut för diagnos DS.
Det enda test som är 99,9% säkerhet är MKP eller FVP.
Svar på TS rubrik:
DS = Abort? För mig NEJ.
Förstår inte riktigt detta med 94% av alla celler skadade.
Vad är skadat?
Mitt barn har trisomi 21 i alla celler och hon är 8 och lever för fullt varje dag.
Att du valde abort är inget jag lägger mig i men de du skriver om skadade celler på grund av DS förstår jag inte.
Sjukvården får bara erbjuda dig KUB, MKP och FVP de får inte ”vilja” att någon ska göra de för det är ett val som de blivande föräldrarna ska göra inte sjukvården.
Förstår inte riktigt detta med 94% av alla celler skadade.
Vad är skadat?
Mitt barn har trisomi 21 i alla celler och hon är 8 och lever för fullt varje dag.
Att du valde abort är inget jag lägger mig i men de du skriver om skadade celler på grund av DS förstår jag inte.
Jag skulle inte göra abort på grund av downs syndrom.
Ett barn med ett syndrom. Inte bara ett syndrom.