• Anonym (Ledsen)

Min man runkar hellre i duschen än har sex med mig

Jag måste få berätta vad som hände hemma hos oss igår kväll...
    Först lite bakgrund. Min man jobber mycket med tidiga morgnar och sena kvällar och jag har därför FULL förståelse för att han är trött på kvällarna och inte vill ha sex då.

Så jag brukar ställa mitt hopp till helgerna då han är ledig dagen efter.

I går var det jättedåligt på tv tyckte vi båda och jag sa att "då kan vi ju ha sex istället" och flinade. Men så började precis ett program som vi kikade på och efter det gick vi upp till sängen och gjorde i ordning för vår son och jag borstade tänderna och bla bla bla. Medans han gick och duschade satte jag mig vid datorn lite för att vänta uppe och när han kom tillbaka så var jag riktigt på hugget och sugen så jag tog honom på kuken och märkte att det var något.
    Så jag frågade om han hade runkat i duschen, varpå han erkänner att det hade han!

WHAT?
    Här sitter jag uppe och har lagt fram i soffan tidigare att jag gärna vill ha mig ett knull, det är ledigt imorgon och så RUNKAR HAN I DUSCHEN!!

Han blev så kåt i duschen att han var tvungen att runka. Varför inte komma upp till mig där jag väntar och sätter på mig istället?
    Jag känner mig så jävla ful och äcklig och oåtrådd.

Han tycker det är skönare att runka i duschen än att knulla med mig!!

Jag blev så jävla ledsen att jag började gråta och surade hela natten. Hjärtat bankade så hårt, fick nästan känslan av otrohet, även fast jag vet att det är lite att ta i.

Kanske är jag långsur och fjantig men jag kan inte släppa det riktigt.

Han får runka bäst fan han vill. Om jag är trött, sover eller han ligger borta på hotell - runka tills armen går av för fan!
    Men när jag är hemma, vaken och pigg och det är liksom upplagt för sex, varför i helvete runkar du i duschen dåå?
    Och vad fan hade du i tankarna under runket när jag tydligen inte är nog tändande!??

• Svar på tråden Min man runkar hellre i duschen än har sex med mig
  • Anonym (Big dick)
    Anonym (Bonzo) skrev 2024-09-11 14:15:11 följande:
    Härom lördagen hade det gått flera dagar utan att hon visat mig något som helst intresse, så jag gissade att det inte skulle bli något morgonsex. Jag drog en Tarzan istället. Senare på eftermiddagen så föreslog hon sex, men då fick jag meddela att jag klarat av det där själv. Och varför.

Sen gjorde vi ändå ett försök, det var skönt men jag kom inte (igen).

Jag är ingen sexmaskin som man kan sätta igång när som helst. Jag behöver känslor. 
    Exakt så! 
  • Anonym (smidigt)

Vilket svek! Han runkade och nu ska han ut!

• Ezmeraldah
    Du sa att "då kan vi ha sex istället". Men vad svarade han? Sa han att "gärna älskling!" med ett stort leende? Eller mumlade han "kanske det..." och undvek ögonkontakt? Och hur betedde han sig? Kysste han dig och tog på dig och visade att han tyckte att det var ett bra förslag? Och vad hände efter att tv-programmet slutade? Kysste han dig och sa "jag ska bara duscha, ses om en stund Älskling" eller liknande? Var det liksom uttalat att ni båda var inställda på att ha sex eller var det du som antog det? Du "gjorde klart" att du väntade dig sex men var det vad han ville? 

Han visste att du ville men han kanske inte ville? Han kunde förstås ha sagt att "jag orkar nog inte ha sex ikväll" innan han gick och duschade. Men alltså... Ibland blir inte allt som man tänkt. Han var kanske inte beredd på att behöva stå till svars för om han tillfredsställde sig själv i duschen eller inte och ville väl inte ljuga när du frågade. Han kanske tänkte att det skulle räcka att säga att han ångrat sig ifall du skulle ta initiativ senare. Han kanske inte ens uppfattade att du satt och väntade? 

Svårt att säga nåt som utomstående. Ni kanske brukar ta varandra mellan benen och fråga om den andre tillfredsställt sig själv i duschen? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hur kunde det bli så här?) skrev 2024-09-10 18:23:46 följande:

Gå och och skaffa dig en man som kan ge sig en rejäl omgång. Min fru och jag har ett väldigt rikt och frekvent sexliv.

Men, då hon visar minsta lilla antydan på kåthet slår jag till direkt, då kan allt hända? Är han så korkad att han går in och runkar i duschen, när du i princip öppnat porten åt honom..  Ja, då får han skylla sig själv.

Att missa tillfället där frun är galen av kåthet, det är ingen bra idé.

Hoppas han förstod vad han missade, och händer det igen. Då får du skaffa dig någon att ringa in när mannen runkat färdigt i duschen och somnat.

Måste man hacsex bara för att ens partner vill?

Han kanske inte hade tillfredsställt sig själv i duschen utan bara sa det för att han inte ville ha sex. Eller så har han potensproblem som han skäms över, vem vet. 

• Ezmeraldah
    Nsson86 skrev 2024-09-10 21:17:18 följande:

Låter väldigt konstigt för mig?närheten av någon får man ju inte i duschen precis.

hoppas han kommer på sina misstag och gör rätt framöver 

Han kanske inte ville ha närhet till henne? Eller så kanske han ville ha närhet på ett annat sätt än det hon erbjöd. Att hon ville ha sex för att det inte var nåt bra på tv, "gjorde klart" att hon var kåt, tog honom på kuken och frågade om han runkat och blev arg på svaret - det var kanske inte den typen av närhet han längtade efter just då. 
  • Ezmeraldah
    Anonym skrev 2011-04-25 00:48:19 följande:
    Fast det är ju bara på den ena personens villkor - den som kräver sex.
    Onani och samlag är inte samma sak och ger inte nödvändigtvis utlopp för samma saker. Jag förstår inte varför det är nödvändigt att likställa det.
    Jag förstår inte varför ni spyr galla över killen - för att han är självisk - och manar på tjejen att kräva sex av honom, bara för att hon känner för det.
    Håller med. Hon "gjorde klart att hon ville ha sig ett knull" - öh, okej... Alla kanske inte tänder på den sortens klargöranden..
  • Ezmeraldah
    Anonym skrev 2011-04-25 01:31:36 följande:
    Det var ju inte direkt så att han hade lovat något.
    Han har inte betett sig illa. Han har all rätt i världen att göra det som känns bäst för honom. Han kanske inte orkade ha sex med henne. När jag har sex med min man tar det en timme med alla omständliga grejer han håller på med. Sex med mig själv tar 20 sekunder. Och ger lika mycket för min del. Oftast väljer jag att ha sex med honom, men ibland föredrar jag helt enkelt mig själv. 

Ni beter er som att han har begått ett brott. Kom igen.

Tack! Hon kunde kanske ha frågat honom hur han kände istället för att bli arg. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (prata?) skrev 2011-04-22 16:21:33 följande:

Har du berättat för honom på ett inte anklagande sätt hur du känner? Han kanske inte förstod av din kommentar och ditt flin att du verkligen behövde honom? Kan han inte ha sex med dig om han har runkat i duschen? Eller blir det omöjligt för att han får skäll och skäms?

Det är så många trådar här som handlar just om detta - han runkar, jag känner mig ful och oattraktiv. Och så verkar parterna ha väldigt lite eller noll kommunikation sins emellan. Att säga "vi kan ha sex" med ett flin kan få fram ett budskap, men om man sen sitter still och ser på TV i en timme eller två så kanske det inte går fram fullt ut som ett seriöst menat förslag. Ett bättre sätt kan vara att visa i handling att man menar det.

Exakt så.
  • Anonym (Anonym1)

Nu har du världens chans att kräva få feedback om du vill ha den.. bara att börja fråga med viljan förstå (inte döma)

Ngt i er relation gör att han gjorde som han gjorde.

- Händer det ofta att du föreslår och sen har fått huvudvärk eller insomnia?
    - När vardagssex sker (låter som sällan) är det smabbisar där han gör mkt av jobbet? 
    - Pratar ni sex? Vet du vad han behöver och han vad du? Är det ge och ta? 
    - Är det han eller du som oftast tar initiativ? Accepterar ni varandras "inte sugen" eller leder dom till gräl.

Han måste förstå att detta sårat dig. Du måste förstå att relationen saknar en öppenhet. Han måste sätta ord på hur han tänkt här och varför. Du måste vilja lyssna på det (inte hålla med men försöka förstå och ej heller tjafsa emot). NI måste börja prata mer och tänka mindre

• Anonym (Hejsan)

Jag hade känt och reagerat precis som du. Det hade blivit en rejäl påföljd av detta där han fått svara på hur kan egentligen känner för vårt förhållande, för mig, vill han va med mig osv. (Vill jag vara med honom hade också ifrågasatts). 

Det hade varit enormt viktigt att han förstår vad han har gjort och hur det skadat mig. 

Det hade tagit månader för honom att reparera detta, jag hade varit lätt traumatiserad och varit osäker och illa till mods efter varje dusch osv. 

Har varit med om liknande men absolut inte sådär illa att man sitter och väntar. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Hejsan) skrev 2025-05-14 08:15:51 följande:

Jag hade känt och reagerat precis som du. Det hade blivit en rejäl påföljd av detta där han fått svara på hur kan egentligen känner för vårt förhållande, för mig, vill han va med mig osv. (Vill jag vara med honom hade också ifrågasatts). 

Det hade varit enormt viktigt att han förstår vad han har gjort och hur det skadat mig. 

Det hade tagit månader för honom att reparera detta, jag hade varit lätt traumatiserad och varit osäker och illa till mods efter varje dusch osv. 

Har varit med om liknande men absolut inte sådär illa att man sitter och väntar. 

Har du aldrig onanerat i duschen? På vilket sätt blir ens partner traumatiserad av det? Funderar på om du skämtar nu...?

Hade min man sagt att han "ville ha sig ett knull" och- utan att fråga vad jag vill - förväntat sig att det skulle bli så, klämt mig på fittan och förhört mig om huruvida jag tagit på mig själv, blivit arg för att jag ångrat mig avgående sex och anklagat mig för att traumatisera  honom - ja, då hade jag ifrågasatt vårt förhållande. 

Han kanske inte hade runkat utan bara sa så för att slippa ha sex. 
  • Anonym (Patetisk)

Herregud vad patetiska man får vara stackars man 

• Kirenaj68
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-04-22 16:01:40 följande:
    Min man runkar hellre i duschen än har sex med mig

Jag måste få berätta vad som hände hemma hos oss igår kväll...
    Först lite bakgrund. Min man jobber mycket med tidiga morgnar och sena kvällar och jag har därför FULL förståelse för att han är trött på kvällarna och inte vill ha sex då.

Så jag brukar ställa mitt hopp till helgerna då han är ledig dagen efter.

I går var det jättedåligt på tv tyckte vi båda och jag sa att "då kan vi ju ha sex istället" och flinade. Men så började precis ett program som vi kikade på och efter det gick vi upp till sängen och gjorde i ordning för vår son och jag borstade tänderna och bla bla bla. Medans han gick och duschade satte jag mig vid datorn lite för att vänta uppe och när han kom tillbaka så var jag riktigt på hugget och sugen så jag tog honom på kuken och märkte att det var något.
    Så jag frågade om han hade runkat i duschen, varpå han erkänner att det hade han!

WHAT?
    Här sitter jag uppe och har lagt fram i soffan tidigare att jag gärna vill ha mig ett knull, det är ledigt imorgon och så RUNKAR HAN I DUSCHEN!!

Han blev så kåt i duschen att han var tvungen att runka. Varför inte komma upp till mig där jag väntar och sätter på mig istället?
    Jag känner mig så jävla ful och äcklig och oåtrådd.

Han tycker det är skönare att runka i duschen än att knulla med mig!!

Jag blev så jävla ledsen att jag började gråta och surade hela natten. Hjärtat bankade så hårt, fick nästan känslan av otrohet, även fast jag vet att det är lite att ta i.

Kanske är jag långsur och fjantig men jag kan inte släppa det riktigt.

Han får runka bäst fan han vill. Om jag är trött, sover eller han ligger borta på hotell - runka tills armen går av för fan!
    Men när jag är hemma, vaken och pigg och det är liksom upplagt för sex, varför i helvete runkar du i duschen dåå?
    Och vad fan hade du i tankarna under runket när jag tydligen inte är nog tändande!??

Det hade säkert inget med dig att göra. Jag jobbar enligt ett rullande schema två veckor borta-två veckor ledig, så du kan säkert förstå att jag är bra kåt när jag kommer hem till min underbara fru igen och det händer att jag är så kåt att jag knappt hinner stoppa in den innan jag kommer. Pinigt i början av vår relation, men hon var förstående och vi löste det genom att hon runkar av mig först de gånger jag känner att startsträckan är kort. Sen gör jag det skönt för henne tills jag är redo igen och det tar inte lång tid.

Kan det vara likadant för din man? Han är rädd för att komma för tidigt. Även om jag till viss del förstår dina känslor tycker jag att du överdriver. Säg till honom att du gärna runkar (eller vad du nu föredrar) av honom innan sex. Så lång återhämtningsperiod har han väl ändå inte? Under tiden kan han göra det skönt för dig. 
Svar på tråden Min man runkar hellre i duschen än har sex med mig