• Ellis79

    Vilken sparfond har ni till era barn?

    Hej!
    Jag tänkte börja lägga undan barnens barnbidrag nu när jag ska börja jobba. Mina fonder som jag själv har på Swedbank har bara  legat på minus sedan jag skaffade dem.  Någon som har tips på bra fonder som går bra? Någon som vet om någon bank med hög sparränta då jag har en större summa pengar att sätta in som eget sparande??

  • Svar på tråden Vilken sparfond har ni till era barn?
  • Kekke

    du kan juh kolla på morningstar.se/ .. där finns alla fonder.. men varöfr inte placera direkt i aktier ist? då slipper du också abgiften som fonderna tar ut..
    vi väntar barn i dec och jag kommer då börja spara i aktier ist för fonder..

  • Timmervik

    Marginalens stora sparkonto har 3,1% just nu och det är nog det bästa eller bland det bästa med insättningsgaranti och bara 30dagars bindning (eller ingen bindning men 30dagar för att få ut dem)

  • skorpionen80

    Hoist och SevenDay sparar jag och sambon på. Gratis att ta ut hur ofta du vill, tar 2-3 dagar att få pengarna.

  • FarsanDanne

    Lånar tråden, sorry för det men det tycks inte gå att skapa nya trådar om man använder FL appen på iphone.

    Är det någon som vet nått om Handelsbankens "Kapitalspar Barn"? Är det ett bra sparande till sitt barn på lång sikt?

Svar på tråden Vilken sparfond har ni till era barn?