• Älskadefamilj

    Fina sätt att minnas sitt älskade barn på

    Vi förlorade vår älskade lille William för snart ett år sedan. Han dog i magen i vecka 42 på grund av infarkter i moderkakan. Sorgen var till en början så förlamande att jag inte orkade göra något av alla fina minnen vi fick, jag samlade allt (foton, fot och hansavtryck, dödsannons, dikter, kort från anhöriga, nallar mm) i en fin låda men kom inte längre än så. Vi har en bänk med ett foto, en nalle, några änglar och dopljus men jag har länge velat göra något mer. Jag köpte bland annat ett scrapalbum som jag så gärna skulle vilja göra till ett fint minne men idéerna tar liksom slut där. Jag skulle också vilja göra en fin tavla men kommer som sagt inte längre än så... Vad har ni andra gjort för att bevara era barns minnen på finaste sätt? Jag vore jättetacksam för alla tips och idéer jag kunde få. 


    **Mamma till min underbara dotter född -04 och min älskade änglason född -10**
  • Svar på tråden Fina sätt att minnas sitt älskade barn på
  • eywa

    Jag tror att pandur o hobby har lite ideer eller böcker som du kanske hittar nått i.

  • Cia o krabaten

    Jag skulle precis föreslå ett scrapalbum med foton på det ni har.
    Säkert väldigt jobbigt att göra, men skönt att ha efteråt.
    Scrappar du annars? 

  • Johanna 1977

    Hej.
    Jag förlorade mitt barn i början av februari, i v 37.
    Jag har också skaffat en liten Edvin-låda men har ännu inte orkat samla ihop grejorna och lägga där.
    Vi tog även hand och fotavtryck och det känns jätte fint. Jag gjorde även så att jag köpte ett fint litet fotoalbum där jag satte in bilder på honom, scrapade bara lite på framsidan, typ hans namn och några små stickers.

    Tänkte även ta några av kläderna jag skaffade åt honom och lägga i lådan, tillsammans med täcket vi hade honom i på BB. Jag sydde ett lapptäcke åt honom innan han dog och föddes, det har han begravts med.

    Sen har jag tänkt beställa ett namnsmycke med hans namn, det finns tom de som graverar in bild efter ett foto.
    Beställde även en bok från spädbarnsfonden som motsvarar "mitt första år"-böckerna men för barn som dött. Det tycker jag är ett sätt att få ge honom vad många levande barn "får".
    Många tänder ju ljus brevid ett foto av den saknade men jag har istället försökt att ha färska. vackra blommor hela tiden, jag älskar blommor.

    Jag beklagar din sorg. Kram

  • Angelmom

    Nybliven änglamamma till Noah i v30 tyst moderkaksavlossning.
    www.angelforever.bloggo.nu/

    gå in på www.fujidirekt.se/index.asp%20session

    där har jag beställt foto, cavansas tavlor/ i svartvita bilder & en fotobok typ av scrap med alla bilder vi har på han vår vackra ängel ...

    skriv egna dikter lägg in dom i tavlorna finns massa....

    kram

    smärtan e svår utan sin ängel..

  • Angelmom

    glömde skriva scrap fotoboken på den sidan e lätt att göra allt finns där redan och du kan skriv text byta smycken i boken bakgrund mm jättefint .... lättare än att göra det hemma för som sagt det tar stop...

  • Angelmom
    Johanna 1977 skrev 2011-06-15 14:10:41 följande:
    Hej.
    Jag förlorade mitt barn i början av februari, i v 37.
    Jag har också skaffat en liten Edvin-låda men har ännu inte orkat samla ihop grejorna och lägga där.
    Vi tog även hand och fotavtryck och det känns jätte fint. Jag gjorde även så att jag köpte ett fint litet fotoalbum där jag satte in bilder på honom, scrapade bara lite på framsidan, typ hans namn och några små stickers.

    Tänkte även ta några av kläderna jag skaffade åt honom och lägga i lådan, tillsammans med täcket vi hade honom i på BB. Jag sydde ett lapptäcke åt honom innan han dog och föddes, det har han begravts med.

    Sen har jag tänkt beställa ett namnsmycke med hans namn, det finns tom de som graverar in bild efter ett foto.
    Beställde även en bok från spädbarnsfonden som motsvarar "mitt första år"-böckerna men för barn som dött. Det tycker jag är ett sätt att få ge honom vad många levande barn "får".
    Många tänder ju ljus brevid ett foto av den saknade men jag har istället försökt att ha färska. vackra blommor hela tiden, jag älskar blommor.

    Jag beklagar din sorg. Kram
    Sen har jag tänkt beställa ett namnsmycke med hans namn, det finns tom de som graverar in bild efter ett foto. ?????????? vart hittar jag den sidan skulle vilja ha ett sådant ...

    kram
  • Hansson83
    http://www.lifestone.com/sv/
    Hemsidan till där man kan beställa namnsmycken med hand och fotavtryck.

    Jag har gjort ett scrapalbum, eller jag har suttit med när en kompis hjälpt mig. Jag ville så gärna göra det men hade inte både fantasi och ork till att få ihop det. Hon hjälpte mig och jag är jättenöjd. Känns bra att göra något fint av de få saker vi har.


  • MinEmPsi

    * www.spadbarnsfonden.se/News.asp  gjorde jag tillsammans med spd-fonden.

    Den här samt glashjärtat gjorde vi på lifestone där hennes namn och datum står på.. dock svårt se på bilden då min mbt är kass.. vänder man på hjärtat ser man även hur vårt hjärta tryckte in i geggan på sjukhuset även på halsbandet med!



    !


    *man kan klippa ut ett eget snöre på hur lång sin bebis var och ha med i scrapbook eller minneshylla..

    *Denna gjorde jag som tiittskåp, dikten är den vi läste på begravningen... i choken så hittade man bara denna fina dikt men i efterhand märker vi att dikten egentligen är längre..men vad gör det..




    *Har även en minneshylla för vår dotter där det är nallar,hand o fotavtryck och sjukhuset kortet på hur lång och vikten är samt hårlocken och absolut första gravljuset på graven.
    alla tidningar och papper har jag lagt i en fin korg där jag dekoererade med hennes rosetter hon fick på begravningen. liksom bynder annan känns det som.

    *jag har en vän som förlorade sitt barn och hon låtes göra en tavla, handmålat i svartvit av sin lilla ängel. Är lite inne på och härma henne för resultatet blev så vackert!

    *
  • Majken N

    Jag brukar alltid beställa från www.ljusgurun.se de har hur många olika modeller gravljus som helst och har alltid varit snabba på att skicka ut det jag beställt.

Svar på tråden Fina sätt att minnas sitt älskade barn på