• gullehjärtat

    ProMarker

    Någon mer som målar med ProMarker pennor?
    Skulle vara kul att dela tips om vilka färger vi använder och så :)

    Har du en blogg/hemsida där du visar upp lite resultat så länka gärna! ;)
    Jag har själv lagt upp lite bilder i min blogg..


  • Svar på tråden ProMarker
  • EllanEriksson
    lovebuz skrev 2011-09-26 18:55:34 följande:
    Tjosan får man hälsa på gänget här :D här är en marker tokig en!
    YO! Lovebuz! Welcome to tha gaaang! XD *fail*
  • EllanEriksson
    lovebuz skrev 2011-09-26 22:28:51 följande:
    Hur förvaras era pennor?
    För tillfället.....i en kasse xD 
    Jag har inget bättre så det fick duga....skrev tyga först xD
    Ska fixa ett etui till dem för varje "nyans".. Kalla/varma färger, hudtoner, svart/grått/blender :)
    Men JUST NU ligger dem i en kasse :P som följer med ... varje gång min ritkasse(idol-kasse från Hemglass) åker med xD 
    Har inte råd med bättre förvaring då jag spenderar alla pengar på pennor och block Oskyldig 
  • EllanEriksson

    By the way så ska jag TVINGA mig själv till att iaf FOTA mina nyaste bilder så att dem kommer upp här ^^ 
    Ska skanna dem när jag får låna pojkvännens skanner xD Våran är död :P 

  • gullehjärtat

    Jag är tillbaka :D
    Har verkligen fullt upp med små grabbarna hela tiden, just nu går jag och söver om minstingen i vagnen, GÄSP!

    Lovebuz, skrev precis till dej på "hobbyillustratörer"..jätte roliga gubbar du målar!

    Hur går det gör dej ellaneriksson? :) Blivit fler gubbar?

    Själv har det mest blivit bara blivit lite porträtt, jag tycker det är roligast. Och jag har mycket kvar att lära..
    Kika gärna in ljuvligtvitt.blogg.se och klicka på fliken ProMarker.

    Just ja, jag förvarar mina pennor i 5-6 olika pennställ bara. Uppdelat i färg/nyans. Fungerar faktiskt ganska bra!
    Men jag hade gärna haft en sån där stor väska som finns till just ProMarker ;) Men lite för dyr på mammapengen.

  • EllanEriksson

    Just nu jobbar jag rätt mycket men det blir en del tecknande iaf ^_^
    Skissar ned figurer och idéer med bläck istället nu bara x)
    Ska lägga upp bara jag verkligen kunde få mig själv till det T.T

  • EllanEriksson
    lovebuz skrev 2011-10-05 21:23:19 följande:
    Dock har jag alla promarkers. (Inte aqua då de inte är min stil). Drog iväg en beställning på dessa www.penstore.se/art/copic-multiliner-sp-03-co... för att kunna göra färgade linjer också. Mums!!!!
    Vill haaa...!!
    Jag ska skaffa aqua markers senare.. Akvarell är min stil ganska mycket min stil och vill gärna prova dem.  
  • gullehjärtat

    Bokkei är riktigt duktig :D

    Lovebuz, har du alla ProMarker? Fuskigt ;) Vill du tipsa om någon bra färg? Just nu är jag i behov av en orange/beige färg till att måla av en katt..

    Ellaneriksson, ta tag i att nu ;)

  • lovebuz

    Gulle: Kan ta en titt ikväll. :) Det bästa är om man har en ljus och en mörk av en sort. Eller tre toner, ljus, mellan och mörk.

Svar på tråden ProMarker