• elitepearl

Låter ni era 15 åringar sova över hos det motsatta könet?

Min son är nyss fyllda 15, och han har frågat mig om han får sova över en natt hos en tjej.
    Och jag vet inte vad jag ska svara.

Hur gör och tänker ni?

• Svar på tråden Låter ni era 15 åringar sova över hos det motsatta könet?
  • Andreas1983

De ironiska i såna här sammanhang är att kanske inte just här men i andra diskussioner verkar vissa tro att man kan förhindra sexualitet genom att inte låta dem sova över osv.. Herregud när jag va 15 för 13 år sen knullades de överallt, i skolan på toaletterna, skogen osv osv. Hur mkt man än försöker går de inte att förhindra, tala med dom i positiv och upplysande stämning istället så de första gångerna blir bra och under säkra former med skydd osv istället

• Lilia

Jag har tillåtit det. Varför skulle jag inte göra det? Är du ens säker på att det är en flickvän? Eller ens på att din son är heterosexuell?  

• lövet2

Ja, vid 15 är de gylfmyndiga. Då har vi samma regler som när de ska sova över hos en kompis, dvs vissa restriktioner under skolveckan.

• dukat

Javisst mina båda 14 o tolv sover över hos kompisar av båda könen och dom här Har då aldrig varit ngt konstigt med det.Man har ju som vuxen klart bättre koll om dom sover hos såddana man känner  liksom härhemma. Så inga problem tycker jag oberoende av ålder.

• Frontline

Hur gick det, vart det nuppa av och har du fått barnbarn?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Eisa

Shit vid 15 sov man ju över hos killar sedan länge. Alla knullade då. Fast vi inte gillade det.

• dukat
    Eisa skrev 2011-05-12 06:33:22 följande:
    Shit vid 15 sov man ju över hos killar sedan länge. Alla knullade då. Fast vi inte gillade det.
    Det är ju möjligt att dom gör.So what. Om man som mamma skulle försöka stoppa det är man ju oerhört naiv.Bättre då att dom är här hemma än ute någonstans.Men väldigt mkt oftare är dom bara kompisar spec om dom är flera som sover i samma rum.Att dom sen sover helt nakna är väl ändå ganska självklart
  • redneck girl

jag tänker varför skulle han inte få? min dotter är 15 och sover hos sin pojkvän och han här. de älskar varandra och hänger i hop som ler och långhalm. vad skulle vara problemet när han är 15? du har väl haft en öppen dialog om sex och preventinmedel med honom hoppas jag. att kunna prata om sånt där är viktigt tycker då jag.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Lisa 899

Själv fick jag sova hos min pojkvän första gången när jag var 15. Då hade vi varit tillsammans i ca 6 månader och jag var redo för att ha sex. Jag själv ville dessutom vänta tills jag fyllt 15 då han var 5 år äldre och jag ville att allt skulle vara lagligt, mest för hans skull. Jag själv hade inte varit redo för att sova med en kille innan det, då jag tyckte att det var väldigt intimt, men det beror ju helt på hur man är som person och vilken relation man har. :)

• elitepearl

Fast jag har aldrig sagt att det är ett problem, jag har aldrig sagt att jag vill hindra honom från att ha sex. Jag har aldrig sagt att jag inte pratat sex med honom och jag har aldrig sagt att jag tycker att det är konstigt.

Jag undrade bara, hur ni andra gjort.

Jag vet hur jag gjorde när jag var 15, och jag hoppas och önskar att jag rustat min son med mera klokhet och kärlek till sig själv än vad jag hade.

Han byter tjej varannan vecka, och jag vill bara att han ska vara rädd om sig.

Min tanke är att ha samma regler som jag har för hans andra kompisar.

Och nej, jag har ingen aning om min son är homosexuell, hetrosexuell, trans eller bi och det rör mig verkligen inte ryggen - han får ha vilken sexuelläggning som helst, jag vill fortfarande att han ska vara rädd om sig.

Och som det verkar nu, så verkar det definitivt vara så att tjejer faller honom i smaken. Men skitsamma, det var inte hans läggning jag frågade om..:)

• dukat
    Cecese skrev 2011-05-09 12:42:56 följande:
    Ja mina skulle få göra det i den åldern. Dottern på 12 år har sovit ihop med sin pojkvän (fd sen i fredags och dom var tillsammans över 1 år) många gånger dels hemma hos oss och hos honom. Jag är inte orolig för att något ska hända, vill dom göra nåt sexuellt så lär dom göra det ändå.
    precis så tycker jag med.Viktigt är ju att man har en bra o öppen dialog med sina egna ungar ffa men gärna också med deras kompisar o deras föräldrar.Dom flesta ggr är dom ju bara bra kompisar och då verkar  inte sex va den stora grejen spec om dom är fler än 2 i rummet.
Svar på tråden Låter ni era 15 åringar sova över hos det motsatta könet?