• Misan87

    Ja då har jag fått mitt efterlängtade pluss :)

     


     


    Ja från att vara testnarkoman varje månad så testa jag igår bara för jag gått över EN dag ..
    Och tänk att de va ettt svagt  Plus 
    Idag har jag även gjort ett CB och de va ett till svagt Plus
    Det ända jag har känt av är spända och ömma brost men i dag är de nästan HELT borta??
    Blir de så här eller kan de ha hänt nå???

    Fler som har plussa nu??

                                      

  • Svar på tråden Ja då har jag fått mitt efterlängtade pluss :)
  • Misan87

    Syoss: Men gud va obehagligt med så mycket!! Har bara fått att de krampar till och sen släpper de som tur är! Ja förlossning har jag inte ens förknippa de med men de har du ju rätt i :)

    Det är ett RUL :D Samtidigt som jag är jättenervös så ska de bli spännande.. men hade gärna veta hur de går till innan jag kommer dit. Ska man svara på massa frågor eller är de bara att lägga sig, kolla och sen är de klart?

    Åh va mysigt att kolla på barnvagnar!!!! Hitta du nån som föll i smaken då?? Nej jag har inte kollat på nå vagnar än faktskt.. vi prata om att ev åka och kolla på det efter UL.. Känns på nått sätt konstigt att kolla redan nu innan vi vet vad som finns där inne :) En emmaljunga har v sagt iallafall sen har vi inte bestämt nå mera.

    Ucha vad jobbigt utan vatten.. Ja spec när man vill springa på toa då och då nu förtden :D Jag dricker mycket mera vatten nu än när jag inte har varit gravid.. känns som jag är mycket mera törstig nu.. :S

  • Syoss

    Misan: Spännande med RUL! :D idag är det 4 veckor kvar till vårt. Jag längtar lika mycket som jag är nervös.
    Jag har ingen aning om hur det går till men jag antar att man bara lägger sig och väntar på att BM ska börja.. Hon talar garanterat om vad hon ser och hur allt ser ut. Är det något hon behöver lite hjälp med, tex om hon inte ser tydligt, så ber hon en läkare komma in och kolla, så mycket vet jag iaf :)

    Vi var in och kollade på vagnar idag. Jag hade kollat ut en på internet som jag var nyfiken på. En Crescent Classic. Jag blev förälskad i den när vi kom in i butiken. Den är smidig, ganska lätt och inte stor och klumpig. Sambon tycker också den verkar bra. Vi har kollat på andra men vi har inte fastnat för nån annan direkt. Dessutom är den vi har kollat ut på extrapris just nu.
    Vi hade inte tänkt att köpa en vagn förrän efter RUL och när vi har flyttat in i huset om en månad men eftersom den är på extrapris så kommer vi nog köpa den nästa vecka och spara nästan 3000 kr.
    Min bror har en Emmaljunga City Cross som han är nöjd med :)

    Nu i efterhand så tycker jag det är lite läskigt att kolla på vagnar och allt annat man har börjat kika lite smått på (sängar, skötbord m.m.) Det samlas många vuxenpoäng nu ;)

    Jag dricker också mycket mer vatten nu än innan. Förut var jag superdålig på att dricka vatten men nu går jag alltid med en flaska i handen. Det är ju bara ett stort plus :)        

  • EightySix

    Jag fick mitt fiiina plus för några veckor sen jag går snart "bara" in ivecka 7. O när jag läser erat o hur ni tycker tiden bara springer iväg så låter det så härligt... Jag tycker det går så långsamt! Jag har en aktiv liten 3årig kille här hemma! Och med honom av vad jag kommer ihåg så.mådde jag någorlunda förutom onda bröst o halsbränna! Denna gången överväger jag att sluta äta för att kanske slippa må illa... Fy fasen! Mår illa HEELA tiden! Jag ligger i sängen nu o mår bara illa.... Usch! O jag har väldigt ömma bröstvårtor... Det gadde jag inte geller med sonen... Jaja, allt detta visar väl bara att det faktiskt växer nåt där inne

  • krillelkpg
    EightySix skrev 2011-07-31 21:54:12 följande:
    Jag fick mitt fiiina plus för några veckor sen jag går snart "bara" in ivecka 7. O när jag läser erat o hur ni tycker tiden bara springer iväg så låter det så härligt... Jag tycker det går så långsamt! Jag har en aktiv liten 3årig kille här hemma! Och med honom av vad jag kommer ihåg så.mådde jag någorlunda förutom onda bröst o halsbränna! Denna gången överväger jag att sluta äta för att kanske slippa må illa... Fy fasen! Mår illa HEELA tiden! Jag ligger i sängen nu o mår bara illa.... Usch! O jag har väldigt ömma bröstvårtor... Det gadde jag inte geller med sonen... Jaja, allt detta visar väl bara att det faktiskt växer nåt där inne
    JO min sambo tyckte också veckorna fram till 12+0 gick sakta men nu springer veckorna. Nu går hon in i vecka 26 på onsdag och hon kan inte fatta det fortfarande
  • Misan87

    Åh va mysigt att redan valt barnvagn :D Vi va oxå och kollade lite barnvagnar men de fnns ju en hel del att vilja bland men de kommer väl en favortit bara man kollat lite mera.. alla skiljer ju sig på nått vis fast ändå så himla lika varandra..

    Var iallafall i väg på mitt UL igår och GUD va nervös jag va innan jag lyckades få komma in och lägga mej..
    MEN nu är de gjort och där inne fanns en LIVLIG krabbat.. fullfart med både armar och ben..allt såg jättebra ut tack och lov..
    Men nu va de fel med uträkningen så tydligen är jag bara i v.17 ist för v.18 i morgon så jag blev erbjuden att få komma tillbaka och göra ett till UL om två veckor. Fast de va BARA om vi ville och det tackar man inte gärna nej till :) Mycket för att hon inte såg innuti liksom och även kön.
    Så nu ser jag framemot nästa.. men de va en himla upplevelse och lättnad att få se h*n :)

    Eightsix: Men grattis till din graviditet :) Jooo då de kommer gå med en himla fart ska du se!! Grattis igen!!

    Krillelkpg: Jaaa de är väl så de ska vara innan dom kritiska veckorna är över :) Oj redan v 26.. snart är de dags :D

  • Syoss

    Misan: Skönt att UL är gjort, även om ni ska tillbaka på ett till :) det är så underbart att se krabaten på skärmen! Ni skulle inte ta reda på könet va? Jag längtar som en tok till vårt RUL tills vi får reda på vad som gömmer sig i magen på mig. Dom flesta på jobbet tror att det blir en flicka, ska bli kul att se om dom har rätt :P 2 veckor kvar nu!
    Igår gick jag in i v.18 och igår kväll när vi låg och läste innan sovdags så kände jag att bebis sparkade och la handen på magen. Kände sparkarna med handen för första gången och sa snabbt till sambon att känna och hans min när han också kände sparkarna är oslagbar. Han lös upp oerhört mycket! :)

    Hur går det med din mage? Syns det något på dig? :) Min börjar ta form. Kör med gummisnodd i arbetsbyxorna i väntan på en större storlek :) 

  • Misan87

    Syoss: Jaaa men verkligen.. vi tog så gärna ett UL till så nu i veckan ska vi iväg :D
    Ja vi har tänkt att vi ska kolla kön.. ja har vela de hela tiden men inte sambon men jag tror han ändrat sig nu. Eller om han säger ja bara för min skull :)
    Meeen va mysigt att känna bäbissprakar.. ja jag kan tänka mej att han blev glad då han fiick känna.. Gud va mysigt.. bara längtar tills jag får känna första riktiga sprakar :)

    Jag måste fråga dej.. har du vart med om att när du  ligger så petar magen upp på bara ena sidan?
    I morse när jag vaknade så gjorde den de och de kändes som en knöl och på andra delen av magen va de alldeles mjukt!! Hann inte känna så mycket eftersom ja måsta upp på toa.. nu känns de knappt nå???

    Jo med min mage går de bara bra.. jo nog måste jag säga att de börja synas med inte överdrivet som vissa andra verkar ha en riktig kula :)
    Men va mysigt att du fått en riktig mage!!!! Vill oxå ha en riktig rund och fin.. men den kommer väl så småningom :D

  • krillelkpg

    Snart vecka 28 här, går otroligt snabbt nu. I helgen köper vi nog spjälsäng, babysitter och babygym.

    Här om dagen var vi inne på förlossningen för den lilla inte rört sig på några dagar, men han mådde bara bra och verkade komma igång av CTG:et dom gjorde :)

    Enligt familjeliv gick vi också in i trimester 3 idag

  • Syoss

    Misan: Åh kul om din sambo ger med sig, kul att ta reda på könet :) jag skulle inte klara av att gå resten av graviditeten och inte veta vad som gömmer sig i min mage :P Jag vill kunna säga han eller hon om bebisen :) Det blir lite mer personligt då. Tycker jag iaf :P
    Nu dom senaste dagarna har jag känt så hårda sparkar, speciellt på morgonen, att jag nästan börjat gråta! Inte för att det har gjort ont eller så, utan för att det är så känslosamt att äntligen kunna känna av den lill* på riktigt. Efter allt illamående och andra krämpor så lönar det sig äntligen :) och att sambon också kan känna ibland, det är fantastiskt!
    Har du börjat känna nått än? :) Jag tror att bebis hade hicka imorse. Jag har läst att man kan känna det i form av små regelbundna rörelser under en tid. Eller också hade h*n gympa där inne ;)

    Det var antagligen bebis som låg på ena sidan (högt upp mot huden) när det petade upp så där :) Visst ser det komiskt ut :P jag har försökt ta en bild när det blir så för mig men det är svårt att få till en bra :P

    Jag köpte mina första mammajeans häromdagen, ska ta dom ut på en premiärtur snart tänkte jag :) Mudden är fortfarande för stor men byxorna behövs... både mina gamla jeans och leggings klämmer åt lite för mycket för att det ska vara bekvämt. Eller också så åker leggingsen ner, så det är skönt att ha på sig ett par byxor som man inte behöver gå och dra upp hela tiden :)  dock så är det lite för varmt för jeans än, men snart så :)

    Krillelkpg: Skönt att ha gått in i 3 trimestern! Ni är på upploppet nu :) Vi går "bara" in i v.19 idag.. :P
    Tur att det var bra med er lille pojk. Hellre att man åker in en gång för mycket och kollar så att allt ser rätt ut :)   

  • Syoss

    Hej på er! Har alla gått i ide? :)

    Här löper allt på relativt problemfritt, lite huvudvärk och foglossning men jag överlever :)
    Idag var det dags för vårt RUL och där gick allt superbra :) bebis mår bra och ser frisk ut. Vi fick med oss fin bild hem som jag inte kan sluta titta på. Jag blev flyttad några dagar så nu är BF 21:a januari istället för 19:e :) är i v.18+5 idag.
    Och trots att bebis knep mycket med benen så trodde BM att det såg ut att vara en liten pojke där inne :) Och efteråt, på väg hem, sa både jag och sambon att vi tyckte oss skymta en liten snopp när BM mätte lårbenet :) Gud så kul! :)  

    Hur går det för er andra? :) 

  • krillelkpg

    Här går det bra, vecka 29 nu så tiden går snabbt. Dock har sambon fått gravid diabetes så i fortsättningen blir det special mödravården för oss istället.

  • Syoss

    Det va värst vad alla tappade glöden. Hur mår alla? :)
    Här rullar det på, är inne i v.25 nu och idag ska jag till BM på första kontrollen på ett tag :) 

  • Mikkan90

    Ja har var det länge sen man skrev sist.
    Är i vecka 25+2 och nu börjar det kännas mer verkligt. Tänk att man faktiskt
    ska ha en liten bebis hos sig snart!
    Du får berätta hur det gått på mötet sen syoss. Antar att det blir första magmåttet
    för dig idag? Själv låg jag övre på kurvan men bm trodde att det skulle jämnat ut sig
    till nästa gång. Hoppas allt är bra med er andra annars.

  • krillelkpg

    Här går vi in i vecka 35 på onsdag, nu är det inte långt kvar och allt känns fortfarande overkligt.

    På torsdag ska vi på vårt andra tillväxt ultraljud, vi har fått lite fler UL nu pga sambon har gravid diabetes, men än så länge följer han kurvan perfekt och växer precis som han ska, varken för liten eller för stor. 

  • Syoss
    Mikkan: Mötet hos BM gick bra. Hjärtljuden låg på 149 och SF-måttet var 23, vilket var i underkant men det var första mätningen  så så länge jag följer min egen kurva framöver så är det ingen fara :) fast jag har en känsla av att plutten kommer växa ikapp med råge ;)
    Vi fick tid för första träffen med föräldragruppen också, ska dit den 17:e oktober redan. Lite tidigt kan tyckas men det är väl lika bra att sätta igång :)
    Nästa BM-tid om 2 veckor :)

    krillelkpg: Oj, v.35 redan! Ni är ju snart i mål :)  Skönt att bebisen inte är varken för stor eller för liten :) Man har ju hört att bebisen brukar bli lite större i samband med graviditetsdiabetes.

    Annars så mår jag bra, kämpar med blanketterna för graviditetspengen, hoppas på att kunna skicka in dom snart. Men min arbetskompis ficki inte sin beviljad för några månader sen så mitt hopp är inte så stort. Men men.
    Jag började med vattengympa förra veckan och ikväll är det dags igen :) Jag hade aldrig testat på det innan så visste inte riktigt vad som väntade men det var helt okej :) 
    Hoppas ni mår bra annars! :)      
Svar på tråden Ja då har jag fått mitt efterlängtade pluss :)