kan man få ADHD av....? ( sant,falskt,osäkert )
Vill ni veta mer senare om vad studierna visar kring dessa frågor så kan jag berätta mer om det framöver.
Lycka till!! :)
Vill ni veta mer senare om vad studierna visar kring dessa frågor så kan jag berätta mer om det framöver.
Lycka till!! :)
TS Att spela TV spel är ett omtvistat område om det påverkar neuronerna på det sätt som kännetecknar ADHD. Så jag skulle vilja ha både TV spel och TV tittande till osäkert och inte tvärsäkert nej.
TS, jag skulle gärna vilja läsa svaren.. Om det finns möjlighet, vill du maila till mig?
jag har en 5åring, i tisdags fick vi veta att han har ADHD och överaktivitet.. MEN, nu till "det roliga" att dom har inte ens utrett han psykiskt.. Jag tänkte att jag ska lägga upp en tråd om det, sen..
Men nu till saken, jag skulle bli jätteglad om ja fick läsa de där, om något kan påverka och framkalla adhd.. jag själv tror starkt på att tv-spel kan framkalla tex, och även socker..
jag märker när min 5åring äter godis tex, han blir betydligt mer "speedad"..
Ja lovar o hålla tyst i forum här på fl, om det du mailar
6 rätt av 7 snubblade på sockret.
TS, jag skulle gärna vilja läsa svaren.. Om det finns möjlighet, vill du maila till mig?
jag har en 5åring, i tisdags fick vi veta att han har ADHD och överaktivitet.. MEN, nu till "det roliga" att dom har inte ens utrett han psykiskt.. Jag tänkte att jag ska lägga upp en tråd om det, sen..
Men nu till saken, jag skulle bli jätteglad om ja fick läsa de där, om något kan påverka och framkalla adhd.. jag själv tror starkt på att tv-spel kan framkalla tex, och även socker..
jag märker när min 5åring äter godis tex, han blir betydligt mer "speedad"..
Ja lovar o hålla tyst i forum här på fl, om det du mail
Jag betvivlar inte att du kan hänvisa till en studie i var och en av frågorna, men att en studie har visat något innebär inte att det är så. Själv svarade jag "osäkert" på alla, för även om forskningen i vissa fall lutar åt det ena eller det andra hållet så finns det än så länge inte tillräckligt med bevis för vad orsaken är.
jag är inget proffs och ber om ursäkt för att jag startade denna jag nu behöver det, ville inte ha något bråk. sant falskt eller osäkert...det innebär att det är mycket text under dom påstående och självklart förändrats allt. förut dog man av lunginflammation alltid i stort sätt tex. Vissa av dom här sakerna påverkar givetvis symptom på ADHD. Kan skriva ut texten under varje påstående sen. Jag är ingen expert mer än att jag vet mycket om adhd för att jag har det runt omkring mig privat. Sen att jag läser och pluggar gör jag för att jag utbildar mig och där ingår att lära sig om olika slags diagnoser...inte enbart ADHD.
Jag är ingen översittare eller vill verka märkvärdig, det gör mig ledsen att få så mycket påhopp.
Hö.