• Gemmy

    BF FEBURARI 2012 (symptomer mm)

    Jag är gravid igen och det blir en FEBURARI BEBIS 2012!
    I feburari i år gjorde jag abort den 3 feubrari 2011 och det krossade mig totalt. Så jag och min sambo har försökt smått sen dess, då vi båda ångrade oss, och nu kommer jag tydligen ha BF den 3 FEBURARI 2012!Lyckan är enorm!
    Jag hade min mens sist den 30 april, BIM ska jag ha 28/5, alltså nu på lördag. Jag testade på BIM - 7 och fick negativt. Idag testade jag igen ( BIM- 4?) och fick ett svagt plus! +

    På ÄL +5 fick jag metall smak i munnen som höll till och från i cirka 4 dagar! Det smakade blod och det var då jag misstänkte att jag kunde ha blivit gravid denna månad. Jag får heller inte glömma att nämna de tjocka mjölkvita flytningarna jag har haft, samt den lösa magen och huvudvärken. Än har varken illamående, bröstvärk eller molande värk dykt upp, men det kommer nog snart :)
    Någon mer som får en feburari bebis ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 21:39
    Alla Glada Plussare!
    Jag åker på semester och kommer inte ha någon tillgång till internet då jag kommer åka runt i olika länder och ha fullt upp i två månader!
    Jag återkommer i mitten av augusti då jag är i cirka vecka 16-17!
    Jag hoppas att alla ni mår bra under tiden och har det bra, så hörs vi när jag är tillbaka och det är dags att diskutera ultraljud, kön på bebisen, namn och kläder, åhhh!
    Lycka till alla blivande mammor!

  • Svar på tråden BF FEBURARI 2012 (symptomer mm)
  • Tidens Sand

    oj, 32 lät stort o.o kanske blir en riktig bjässe.


     


    Just kommit hem från mvc och fått svar på det mesta:


    SF-mått = 25


    Blodtryck = 120/80


    Blodvärde/järn = 120


    Blodsocker = 5.1


    Lillungens puls = 156 (hade just vaknat med och sparkade glatt mot BM)

    +7 kg på vågen.. D: jag som inte skulle passera 100kg sträcket. Nåja, kan nog vara pga alla specialpriser på choklad :P


     


    Ska lämna urinprov på torsdag då jag tycker mitt urin börjat lukta tarvligt. Väldigt sur och giftig lukt. Borde dock dricka mer då jag dricker väldigt dåligt. Annars såg allt bra ut. BM ska skicka iväg mitt blodprov för blodtyp. Vet dock redan innan att jag är B+ :P

    Ny tid för BM den 29/11 :P

    I övrigt så har jag ibland riktigt ömma bröstvårtor och läcker som ett såll på natten om jag inte sover med BH. Bäckenet glappar glatt och kan göra riktigt ont ibland om jag trampar i en grop eller liknande. Äter som en hel hästgård och humöret kan jag tappa om jag sovit kasst (vilket blir rätt ofta då lillungen är som mest aktiv och har inga små sparkar då). Halsbrännan kan lirka sig in lite då och då om jag ätit något kryddigt eller surt. Och sist men inte minst, minnet. Den har jag nog lagt undan helt :P kan glömma saker titt som tätt och logiskt tänkande är inget att tala om längre, för den har tagit långledigt :P

    Hur har ni andra det?

  • Mantra

    Man ska ligga på 32 cm i v 32-34 typ..Hade högre blodtryck oxå..150..känns inte så bra. Har ju gått upp strax över 20 kg oxå. Massor av vatten förmodligen..

  • Catastrof
    BF-lista Februari 2012 - EmmAhh, BF 1/2, Sandviken, son född 2010 - Skogstroll1, BF 16/2, Norra Bohuslän, första barnet - Anoukh, BF 17/2, runt västerås, första ungen - Issa79 BF 18/2, utanför Jönköping. Dotter född 2009 - Fjolltuss BF 23/2 Göteborg. Dotter född 2008
    Catastrof, BF 7/2, Göteborg. Son född 2010
  • Catastrof
    Catastrof skrev 2011-11-02 10:21:58 följande:
    BF-lista Februari 2012 - EmmAhh, BF 1/2, Sandviken, son född 2010 - Skogstroll1, BF 16/2, Norra Bohuslän, första barnet - Anoukh, BF 17/2, runt västerås, första ungen - Issa79 BF 18/2, utanför Jönköping. Dotter född 2009 - Fjolltuss BF 23/2 Göteborg. Dotter född 2008
    Catastrof, BF 7/2, Göteborg. Son född 2010
    BF-lista Februari 2012
    - EmmAhh, BF 1/2, Sandviken, son född 2010
    - Skogstroll1, BF 16/2, Norra Bohuslän, första barnet
    - Anoukh, BF 17/2, runt västerås, första ungen
    - Issa79 BF 18/2, utanför Jönköping. Dotter född 2009
    - Fjolltuss BF 23/2 Göteborg. Dotter född 2008
    - Catastrof BF 7/2 Göteborg. Son född 2010
  • Ärtan2012

    jag hade 24 i sf mått i idag när vi mätte (vecka 24+3) det låg precis ovanför medelkurvan.
    Nu börjar det snart bli dags för föräldrakurs också.. någon som vet vad man brukar göra där?

  • Mantra

    Jag har varit på två föräldraträffar hittills. Det var fånigt, de två var med kuratorn och en förskollärare. Klipp och klistra, blev behandlade som barn tycker jag. Men from nästa gång är det barnmorkan som har. Blir då prat om förberedelser för förlossningen osv. Känns mer vuxet.

  • Ärtan2012

    hmm låter sådär tycker jag. jag fasar för lekar och sånt där. det är det värsta jag vet :(
    men här verkade det som att det var barnmorskan som skulle ha alla fyra gångerna. men jag kanske missförstått. vi får väl se haha :)

  • Tidens Sand

    huj för smålekar mellan vuxna o.o jag fasar för sådana. kommer ihåg när jag gick på omvårdnadsprogrammet och mer än hälften bestog utav "färgglada bilder" "rita med kritor" och annat dravel. Höll på tappa hjärncellerna.
    Men hoppas att det blir bättre om en BM tar över och berättar om förberedelser. Nästan bättre om tillsammans med en SK.

    Har inte fått nå erbjudande om föräldragrupp än. Kanske måste ta upp det med BM imorrn när jag ska dumpa ett provrör med urin dit :P Ska för tusan få veta varför den luktar tarvligt.

Svar på tråden BF FEBURARI 2012 (symptomer mm)