• Anonym (louise123)

Nygift,nytt liv..men lvuade barn

Mina barn har varit placerade i över 2 år. Har ett nytt liv med ny man osv. Om soc fortfarande anser att jag har alkoholproblem ,kan jag hänvisa till min man?...att han finns också här för barnen. Jag har tidigare självmedicinerat tills jag fick rätt diagnos. Inte dagligen utan då och då. Jag vet att jag har stor hjälp av min man.

• Svar på tråden Nygift,nytt liv..men lvuade barn
  • Anonym (louise123)
    Anonym skrev 2011-05-29 10:27:49 följande:
    Varför är du sjukskriven?
    vad kostar ett blodprov? jag är fortfarande sjuksriven efter depression.
  • Anonym
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-29 11:11:44 följande:
    Ingen aning, vet bara att det sägs vara dyrt.

Där har du ett problem. Är du inte psykiskt stabil skickar de nog inte gärna hem barnen.
  • Anonym (louise123)

Jag arbetstränar och mår bra av det.

• Anonym
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-29 11:39:19 följande:
    Jag arbetstränar och mår bra av det.
    Hur länge har du gkort det? Hur många timmar i veckan? När är det planerat att du ska återgå till vanligt arbete igen?
  • Anonym (louise123)

Två timmar 3 ggr i veckan..fast ofta stannar jag kvar längre. ingen planering om mitt riktiga arbete.

• Anonym (lisa)
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-29 11:11:44 följande:
    70 kr
  • Anonym (LVu mamma)
    Anonym (lisa) skrev 2011-05-29 17:26:20 följande:
    70 kr

Vad har du fått den uppgiften ifrån?

1500 kr provtagning på remiss från socialtjänsten!

• Anonym (lisa)
    Anonym (LVu mamma) skrev 2011-05-29 17:27:39 följande:

Vad har du fått den uppgiften ifrån?

1500 kr provtagning på remiss från socialtjänsten!

Nejdå...... läs mitt inlägg #49 så får du veta hur man går tillväga
  • klurilur
    Anonym (lisa) skrev 2011-05-29 18:05:16 följande:
    Nejdå...... läs mitt inlägg #49 så får du veta hur man går tillväga

Våra provtagningar kostar inte 70 kr.

Vi får mängder med remisser från bla. ansvarig enhet inom socialtjänsten.

Vem som helst kan inte komma och lämna prover. Utan remiss krävs.

Vi har dock alltid em allmän provtagning vid inskrivning av ärende.

• klurilur

TS, du redan fått tips huvida du kan öka dina chanser till att få hem dina barn.

Hoppas du förstår allvaret i ett LVU och att du visar en förändring är A-O.

Uppdatera gärna när du haft kontakt med din handläggare och berätta hur vårdplanen lyder.

// Bitte

• Anonym (louise123)
    klurilur skrev 2011-05-29 21:34:33 följande:

TS, du redan fått tips huvida du kan öka dina chanser till att få hem dina barn.

Hoppas du förstår allvaret i ett LVU och att du visar en förändring är A-O.

Uppdatera gärna när du haft kontakt med din handläggare och berätta hur vårdplanen lyder.

// Bitte

japp jag ska försöka komma ihåg det.
  • Linaek

När min dotters biomamma ville ha utökat umgänge och som skulle ske utan övervakning i det egna hemmet så ställde soc krav på 100% nykterhet samt total drogfrihet. Soc medelade biomamman om att det skulle tas tester 1 gång i veckan under ett år tid innan det skulle vara möjligt och då skulle även oanmälda hembesök göras för att ta prover..

Om du kört på fyllan och vill ta om körkortet måste du uppvisa nykterhet vecko prover samt oanmälda prover tas under ett år .
    Om jag själv vart i ts sitts så skulle jag utan tvekan avstå från  att dricka på fest.

• Anonym (ojdå)
    Linaek skrev 2011-06-03 07:57:25 följande:
    När min dotters biomamma ville ha utökat umgänge och som skulle ske utan övervakning i det egna hemmet så ställde soc krav på 100% nykterhet samt total drogfrihet. Soc medelade biomamman om att det skulle tas tester 1 gång i veckan under ett år tid innan det skulle vara möjligt och då skulle även oanmälda hembesök göras för att ta prover..

Om du kört på fyllan och vill ta om körkortet måste du uppvisa nykterhet vecko prover samt oanmälda prover tas under ett år .
    Om jag själv vart i ts sitts så skulle jag utan tvekan avstå från  att dricka på fest.
    Men detta har ju alla sagt innan till ts...
  • Anonym
    Anonym (louise123) skrev 2011-05-28 23:58:37 följande:
    Ja attmin man faktist kan intyga om vårt liv tillsammans. Jag mår ju jättebra av honom..
    Det viktigaste för dig är inte att du mår "jätte bra av din man" utan du måste hitta en väg, ett sätt där du kan må jätte bra i dig själv, med dig själv.
    Du pratar om familj och om hemtagning av dina redan placerade barn då måste du må bra, du som person och inte du beroende av en annan person som faktiskt rent teoretikst kan försvinna ut ur ditt liv.
    Det ska handla om ditt mående oberoende av någon annan om du ska ta hem dina barn. I deras liv måste du vara stabil för att kunna vara omsorgsfull.
    Jag vet hur du menar med att han finns till för dig, att du mår bra av honom, att du känner dig stakr o redo, du kanske känner dig så nu, du kanske känner dig så ihop med honom men glöm inte bort att ditt liv måste fungera på samma sätt utan honom.Ditt liv måste fungera för att dina barns liv ihop med dig ska kunna fungera.
  • klurilur
    Anonym skrev 2011-07-13 23:45:30 följande:
    Det viktigaste för dig är inte att du mår "jätte bra av din man" utan du måste hitta en väg, ett sätt där du kan må jätte bra i dig själv, med dig själv.
    Du pratar om familj och om hemtagning av dina redan placerade barn då måste du må bra, du som person och inte du beroende av en annan person som faktiskt rent teoretikst kan försvinna ut ur ditt liv.
    Det ska handla om ditt mående oberoende av någon annan om du ska ta hem dina barn. I deras liv måste du vara stabil för att kunna vara omsorgsfull.
    Jag vet hur du menar med att han finns till för dig, att du mår bra av honom, att du känner dig stakr o redo, du kanske känner dig så nu, du kanske känner dig så ihop med honom men glöm inte bort att ditt liv måste fungera på samma sätt utan honom.Ditt liv måste fungera för att dina barns liv ihop med dig ska kunna fungera.

Så otroligt bra sagt.

Tyvärr, har inte din nya fina man, större samband med hemtagning av dina barn. Saken ligger i din a händer....  
  • Anonym
    klurilur skrev 2011-07-14 00:06:28 följande:
    Så otroligt bra sagt.

Tyvärr, har inte din nya fina man, större samband med hemtagning av dina barn. Saken ligger i din a händer....  
    Tack Glad
  • Anonym

det är ju du som är förälder, tror inte din nya man påverkar för det e du som blivit av med dina barn..... tyvärr... men kämpa på du och sluta drick!

Svar på tråden Nygift,nytt liv..men lvuade barn