• Boothwalker

    Fotoutvecklingstråden - Fototävlingstråd för dig som vill utvecklas som fotograf =)

    Här är tråden för dig som vill lära dig att bli en bättre fotograf. Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller har hållt på ett tag. Jag har själv lärt mig fota mycket bättre sen jag började tävla här på FL och det är mycket tack vare all konstruktiv kritik jag fått. Tack till er =)

    Det här är tråden där du mer eller mindre förväntar dig att få konstruktiv kritik. Ska du tävla i den här tråden ska du därför läsa igenom den här guiden först. Kom ihåg att ödmjukhet är viktigt! Säg inte vad som är fel med en bild. Säg vad du tycker skulle funka bättre. Och kom ihåg. Det är bara din åsikt du ger. Och det är bara andras åsikter du hör. Du avgör själv vad du tycker om en bild.

    Iallafall. Här är reglerna. Läs dem!
    * Bilderna ska vara skarpa.
    * Bilderna får inte ha FLs vattenstämpel
    * Bilderna får inte vara utfrätta eller jätteskuggiga av blixtljus.
    * Lägg in bilderna som stora bilder. Jag fixar storleken.
    * Bilderna ska vara i storleken
              Liggande: 500 px bred
              Stående:   400 px bred

    * Om du tävlar med en bild ska du också ge konstruktiv kritik på minst tre bilder i omröstningen. Jättegärna allihop! (Självklart behöver du inte om du har en vettig anledning. Inboxa mig och förklara. Och en gång är ingen gång. Men det handlar om att ge och ta och man lär sig minst lika mycket genom att ge kritik =)
    * Jag kommer (i mån av tid) alltid ge alla konstruktiv kritik.
    * Det finns ingen tidsbestämmelse på hur lång tid det tar innan en omröstning startas. Fråga gärna om ingen har gjort det precis innan. Omröstningarna pågår oftast 1,5-2 dygn.
    * Besvara gärna kritiken på din bild. Förklara hur du tänkte om du anser att nån inte ser vad du såg. Men blint försvar bara för att du fått konstruktiv kritik undanbedes.
    * Ingen är perfekt. Allra minst jag. Jag uppskattar all kritik jag får. Klarar du inte av att acceptera att alla inte tycker samma som dig så är det här kanske inte rätt tråd =)

    * Jag som TS bestämmer i slutändan. Men överlag är det majoriteten som avgör. Jag är benhård på de punkter som jag tar med i TS men flexibel när det gäller allt annat =)
    * Jag startar alla omröstningar och fattar alla större beslut.
    * Jag sköter ihopsamling och sånt såvida det inte är gjort på ett par dar.
    * Kom gärna med förslag men klaga inte. Konstruktiv kritik är bara uppskattat =)
    * Var trevlig!
    * Var ödmjuk! Bara för att du inte fastnat för en bild är den inte nödvändigtvis dålig.
    * Kan du inte säga nåt snällt så säg ingenting alls.
    * Den som inte kan hålla trevlighetsreglerna får inte vara med. Jag vill INTE ha bråk här.

    Ursäkta att jag måste vara övertydlig. Men tydligen är det så det måste vara =)


    Im weird. Accept me as I am. Or dont and leave me alone =)
  • Svar på tråden Fotoutvecklingstråden - Fototävlingstråd för dig som vill utvecklas som fotograf =)
  • Boothwalker
    F l i s b ä c k skrev 2011-07-20 21:49:57 följande:
    Asså jag vet att jag lagt in mitt bidrag i denna tråden, o bilden är borta nu. Kul ju!!!!!

     


    Ska de vara rättvist så tycker jag omröstningen skall startas om!!!!!
    Jag ser den inte innan i tråden. Synd om det blivit nåt krångel men jag orkar inte starta om. Du får vara med nästa gång istället =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker

    Grattis till Nalle har ett blått hus!


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Nalle har ett blått hus

    Även om jag älskar att fota i naturen, blommor, insekter och sånt crap, så tänkte jag att det kunde vara roligt med något annat för en gång skull... Vad tror ni om... hm... Kvällsmys i köket? - öppet för tolkning.

  • Boothwalker
    Nalle har ett blått hus skrev 2011-07-24 18:53:39 följande:
    Även om jag älskar att fota i naturen, blommor, insekter och sånt crap, så tänkte jag att det kunde vara roligt med något annat för en gång skull... Vad tror ni om... hm... Kvällsmys i köket? - öppet för tolkning.
    Grejt =)

    Kvällsmys i köket
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Fidelis ad urnam
    N a t h a l i e skrev 2011-08-05 12:21:02 följande:
    Gäller temat än?
    Löste sig allt som gjorde att du drog?
  • N a t h a l i e
    Fidelis ad urnam skrev 2011-08-05 12:30:28 följande:
    Löste sig allt som gjorde att du drog?
    Nej. Men fick väldigt många "saknar dig" meddelanden, så jag blev väldigt glad över att vara så mkt omtyckt här. Så jag kom tillbaka igen.
  • Fidelis ad urnam
    N a t h a l i e skrev 2011-08-05 12:32:42 följande:
    Nej. Men fick väldigt många "saknar dig" meddelanden, så jag blev väldigt glad över att vara så mkt omtyckt här. Så jag kom tillbaka igen.
    Skönt det iaf.
  • Twilight
    N a t h a l i e skrev 2011-08-05 12:32:42 följande:
    Nej. Men fick väldigt många "saknar dig" meddelanden, så jag blev väldigt glad över att vara så mkt omtyckt här. Så jag kom tillbaka igen.
    OMG
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Boothwalker
    Nilenna skrev 2011-08-07 19:27:53 följande:
    När ska den här startas? Jag kommer in med mitt bidrag ikväll eller imorgon om det går bra.
    Vet inte när den kommer startas. Men kom med bidrag du =)
    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
Svar på tråden Fotoutvecklingstråden - Fototävlingstråd för dig som vill utvecklas som fotograf =)