• NathalieHolmgren

    Hur lång tid tar de på krematoriet?

    Hej har redan skrivit ett inlägg men inget svar så ändrar rubriken! Hur länge fick ni vänta på era änglars aska? Min pojk dog för 4 mån och dem har inte ringt ännu! Dem skulle ringa oss när de va färdigt, blir lite orolig!

  • Svar på tråden Hur lång tid tar de på krematoriet?
  • Lady without tattoo

    Det var ju bara 30 min mellan dina trådar så kanske ingen hade hunnit läsa?


    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • NathalieHolmgren

    Jodå man kan ju se hur många som läst. Sen kanske inte alla vet bara för att dem läst men är väldigt tacksam för svar

  • Kimona

    Ojj det tyckte jag var väldigt länge :S Det tog ett par veckor för min morbror att kremeras och spridas

  • Vos

    Först vill jag beklaga sorgen


     


    När min syster gick bort så väntade vi bara några veckor efter begravningen till urnsättningen.


    fyra månader låter väldigt länge tycker jag.


    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Lady without tattoo

    Som svar på frågan så väntade vi ca 20 dagar tror jag på urnan efter vår anhörig


    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Kimona

    Jag måste bara fråga, ts... Skulle din son obduceras? I det fallet kan det ta längre tid

  • ensandra

    Det tog ganska lång tid, men inte 4 månader! Ring och hör med dom..
    Jag kommer ihåg att jag själv gick runt och undrade varför det tog så lång tid.

  • kantarellkisse

    Först beklagar jag givetvis din sorg och smärtan över din son.

    Min suddpojke obducerades vilket gjorde att det tog längre tid enligt vad de sa till mig. Men ändå var det under en månad. Nu var det i och för sig så att vi inte höll begravning vilket innebar att de inte behövde vänta in den innan de började "köa" för kremering - men det ska inte påverka så mycket. Själva tanken är ju att kremera så snart som möjligt.