• Anonym

Jag onanerade medan jag födde mitt barn och barnmorskan förolämpade mig flera gånger :-(

Jag har alltid kunnat slappna av när jag onanerar. Jag har använt det för att kunna somna när jag är stressad, mildra smärta osv. Jag kom på idén att onanera när jag föder barn för att kunna slappna av bättre. Jag kan dessutom få multipla orgasmer vilket jag förstår är oanligt. Vad som händer när jag föderär att barnmorskan bland annat kallar mig pervers. Vilket jag tänker anmäla. Jag hade faktiskt en lätt förlosning trots att det var min första....

Vad anser ni om hennes beteende? Har inte jag rätt till att göra vad som lindrar min smärta. Vad anser ni?

• Svar på tråden Jag onanerade medan jag födde mitt barn och barnmorskan förolämpade mig flera gånger :-(
  • WindNfire
    MammaPlutt skrev 2013-07-17 14:36:50 följande:
    So? Varför är det sexuella så himla pinsamt för dig? Sure, jag kanske inte skulle göra det, jag vet inte, men bara för att en själv inte gör sådana saker betyder inte att det är fel.
    Ok, men då kan man alltså utgå från att det är lika okej för en kille att börja runka i olika situationer för att det är hans sätt att "slappna av".
  • Glesmustaschio
    Anonym skrev 2011-06-16 11:47:21 följande:

Jag har alltid kunnat slappna av när jag onanerar. Jag har använt det för att kunna somna när jag är stressad, mildra smärta osv. Jag kom på idén att onanera när jag föder barn för att kunna slappna av bättre. Jag kan dessutom få multipla orgasmer vilket jag förstår är oanligt. Vad som händer när jag föderär att barnmorskan bland annat kallar mig pervers. Vilket jag tänker anmäla. Jag hade faktiskt en lätt förlosning trots att det var min första....

Vad anser ni om hennes beteende? Har inte jag rätt till att göra vad som lindrar min smärta. Vad anser ni?

Jag är i vanliga fall väldigt pryd och privat av mig, men i det här fallet ser jag inte riktigt problemet.
    Konstigt enligt mig? Ja, absolut.

Men ärligt talat? Kvinnan ligger helt exponerad för alla att se, ett barn är paväg att passera genom hennes mest privata del och hon kommer troligen att skrika av smärta. Rent visuellt kan det inte bli mycket värre.
    Väljer man ett yrke som detta tycker jag att man far släppa lite pa prydheten i det här fallet, kvinnan ligger där i otroliga smärtor och har funnit ett sätt att lindra smärtorna, hon varnade dessutom innan. De kunde ha tagit henne pa allvar och lagt en filt över henne sa att hon skulle kunna se till sin egen smärtlindring.
    Det handlade inte om att hon lag och snuskade sig, utan att hon använde sin kropp för smärtlindring, och det borde snarare läras ut till barnmorskor och liknande sa att de far mer förstaelse för detta.

Jag har sett en video pa youtube om barnafödande där kvinnan födde hemma i en varm pool och lärt sig att andas pa ett sätt sa att hon skulle fa orgasm. Tanken var att lindra smärtan vilket uppenbarligen fungerade för henne och jag ser inte alls felet i detta.

Det är helt otroligt att detta kommer fran mig som verkligen tycker att folk ska vara diskreta med sex och sadant. Men av nagon anledning tycker jag att det är skillnad just vid barnafödande.

Mvh. 
  • Glesmustaschio
    WindNfire skrev 2013-07-18 05:34:35 följande:
    Ok, men då kan man alltså utgå från att det är lika okej för en kille att börja runka i olika situationer för att det är hans sätt att "slappna av".
    Om en snubbe t.ex. satt fast med benet klämt under en järnbalk eller liknande, och behövde smärtlindring skulle jag verkligen inte se problemet i att han tillfredställde sig själv sexuellt om det lindrade smärtan.

I extrema situationer borde alla medel vara tillatna. Upphetsning ökar smärttröskeln och kan vara väldigt effektivt.

Det är ingenting jag själv skulle göra, men ser inte problemet i att alla gör det.

Att sitta och runka respektive onanera i en jobbig situation är en annan sak, finns tillgang till toalett kan folk ga dit.

Mvh. 
  • astegmatism

Anmäl barnmorkskan, det är du som avgör, hur du lindrar smärtan och inte hon. 
  • Rakad Apa

Så fint att många tycker att onani är okej som smärtlindring. Då ska jag dra fram kuken och runka nästa gång jag jag sitter på akuten med smärtor.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • snorkan

Haha!

Rakad Apa skrev 2014-05-27 03:27:00 följande:
    Så fint att många tycker att onani är okej som smärtlindring. Då ska jag dra fram kuken och runka nästa gång jag jag sitter på akuten med smärtor.
    Livet är för viktigt för att tas på allvar. - Oscar Wilde

• Magu78

s

Rakad Apa skrev 2014-05-27 03:27:00 följande:

Om du skulle få för dig och föda barn genom penis någon gång så tycker jag du kan dra dig en omgång.

Jag tycker det är helt upp till kvinnan som föder barn vilket som är den bästa smärtlindringen för henne, så länge det inte är något som skadar henne eller barnet.

Alla sätt är bra förutom de dåliga!
  • HäckHäxan
    WindNfire skrev 2013-07-13 01:26:15 följande:
    Men VARFÖR går folk på sånt här? De som fött barn vet att man är så utom sig av värk och smärta att det sista man skulle komma på vore att onanera.. blir så matt!
    NU ser jag ju att du är svart och inlägget gammalt.

Men du har fel. Jag är en av de där som inte hade ont. Tänker inte påstå att det är vanligt för det är det inte. Men min bästa uppfattning av det personalen kallade värkar var genom att se hur de steg på skärmen. De trodde jag skojade när jag sa att jag inget kände, men de förstod ganska snart att det var sant, ingen kan nog spela att den inte känner det gissar jag eftersom majoriteten verkar känna och se på saken som du gör.

Däremot hade jag ingen lust att onanera, för jag mådde lite illa och jag har illamående och spyfobi så tanken på onani lockade inte.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    WindNfire skrev 2013-07-17 02:14:27 följande:
    Jag säger då det.. jag fattar i vilket fall inte varför man inte vill hålla såna intima sexuella saker för sig själv, varför man ens vill göra det bland andra människor och i en sån situation som handlar om helt andra saker. Och kom inte och säg att onani inte är sexuellt -.- det är som att en kille skulle börja runka under en koloskopi. Lika malplacerat.
    Onani kan vara sexuellt, det gör det inte per automatik till intimt för alla Onani måste inte vara sexuellt heller, de kan vara ett sätt att minska spänningar, lindra smärta eller användas så man kan slappna av och somna, vilket jag ofta använder det till själv.

Däremot så skulle jag aldrig fixa att onanera på en förlossning bland andra människor, inte bland andra människor alls, sån är jag.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • enimini

Detta ligger ju i sandlådan, försöker inte ens vara ett dolt troll.

Men, hur skulle du, om du var barnmorska, reagera om din patient började onanera och få orgasmer framför dig? Jag skulle nog tyckt det var riktigt äckligt och känt mig jävligt obekväm.

Sen om det är lagligt eller ej är väl en annan sak, det kanske kan anmälas som sexuella trakasserier på jobbet? Vem vet.

Så, om föderskan nu ska få göra vad som passar henne bäst att lindra smärtan (ta en ryggmärgsbedövning för bövelen) får hon även ta fram en 25 cm lång dildo och börja köra upp den i födelsekanalen? Även om huvudet sitter halvvägs ut i slidgången? Just för att det lindrar ju hennes smärta och det är ju hennes slida.

Får barnmorskan då säga till på skarpen att sluta upp med det för hon skadar ju bebisen? Eller finns det lagar som säger att föderskan får göra precis som hon vill?

Tänk om bebisen får spräckt skalle? Hål i fontanellen? Dildoavtryck i skalpen, typ blåmärken? Hur ska mamman förklara sitt barns eventuella skador/avlidnad sen då, när orgasmruset är över?

Jag trodde man lärde sig som liten att onani är privat och inget man tvingar på oskyldigt folk. Men jag kan ju ha missat nåt.

• hedersknyffel

nästa gång kan du byta BM,
    Livet på.FL är hårt men rättvist!
  • enimini

En följdfråga; hur var det nu igen? Får man onanera på öppen plats? På tunnelbanan? Bussen? Tänk om man har typ torgskräck och det enda som lindrar är om man onanerar? Är det ok då? Lagligt? Kallas det då för "medicinsk masturbation" på offentlig plats?

Får en (tänk snuskgubbe) öppna gylfen och dra fram snabeln på bussen, stöna högt och gå på, för det får ner hans blodtryck? För det är ju medicinsk masturbation? Väl? Eller ska han inte få åka buss?

Får man gå byxlös på stan med en stor buttplug instoppad, för det lindrar ens ångest? Är det ok? För MED byxor på så hamnar man i psykos. Ska inte denna person få vistas ute då, som alla andra?

Frågorna är oändliga. Kan ju vara nåt för politikerna att behandla nu i valtiderna.

• dirpower

Fel tråd på det inlägg 

#1184, men fortsätt diskutera ni.
  • vampyria2
    Magu78 skrev 2014-08-10 01:55:44 följande:

s

Om du skulle få för dig och föda barn genom penis någon gång så tycker jag du kan dra dig en omgång.

Jag tycker det är helt upp till kvinnan som föder barn vilket som är den bästa smärtlindringen för henne, så länge det inte är något som skadar henne eller barnet.

Alla sätt är bra förutom de dåliga!
    Men om mannen har gallsten då, det är ungefär samma sak säger de flesta som  har testat på båda sakerna, är det okej då alltså?
Svar på tråden Jag onanerade medan jag födde mitt barn och barnmorskan förolämpade mig flera gånger :-(