Vi får aldrig barnvakt
Hej!
Jag är så less på allt nu. Varför har vi haft sådan otur att vi inte får någon barnvakt att ställa upp? Jag och min sambo har två barn 1,5 och 4 år. Under dessa år så kan jag räkna antal gånger som jag och min sambo har fått göra något kul ihop. Det är 5 bröllop och typ 2 födelsedagsfester på 4 år. Aldrig ens en middag eller bio på stan. Aldrig bara vi 2 ihop. Och då är det alltid mina föräldrar som suttit barnvakt. Min sambos föräldrar har aldig varit barnvakt. Vi har bra relation med de, men de bor ca 4 timmar bort. Sedan har vi 3 syskon totalt varav ingen varit barnvakt. Min syster bor 2 timmar bort och har 2 egna barn, samt min andra syster är barnlös och mår inte så bra själv så hon har aldrig ställt upp. Min sambos syster har också fått 2 barn ungefär samtidigt som oss. Sedan har nästan alla våra vänner fått barn 1 och 2 samtidigt så de har också fullt upp. Känns som vi har tajmat och ställt till allt så himla dåligt för oss själva. Ingen har liksom tid eller ork att ställa upp. Alla mina kompisar har massor med barnvakter i deras familjer som ställer upp så de tom får komma ut och åka iväg på helgsemestrar barnfria osv....
Det är inte det att jag aldrig får komma ut, min sambo låter mig verkligen få göra det. Och han får det med förstås, så vi får egen tid med kompisar. Men vi får aldrig tid ihop barnlösa...man tappar liksom romantiken, spänningen, relationen, sexlivet....allt. Ändå vill vi bo ihop men vi känns som två pensionärer som går och lägger oss vid 20-22-tiden och vaknar 5 på morgonen och sedan går man och bråkar om vem som är tröttast eller haft jobbigast med barnen under dagen som varit. Vi älskar varandra och vill va ihop men hur fan ska man lösa det med barnvakt? Man måste ju få göra något kul ihop ibland också.
Nu har vi precis flyttat till ny ort och känner inte så många. Barnen går inte än på dagis än så vi har inte lärt känna så mycket folk än. Vi hoppas ju på att få några grannar eller föräldrar till andra barn i förskolan som kan ställa upp och vi för deras barn. Annars får vi börja betala professionella barnvakter vi inte känner men ska det verkligen behöva vara så? Är det fler som har problem med detta och hur har ni löst det? Samt hur har er relation fungerat under tiden? Vi går liksom bara och väntar på bättre tider, men de verkar inte komma...