• aussibaby

    Första barnet i februari 2012

    Hej,
    Nån mer som är med barn och har BF i februari 2012?

    Jag fick svagt streck på mitt test i torsdags och idag, lördag, fick jag klarare besked och vågar nu tro att jag är gravid. Det är mycket nerver nu och jag vågar inte riktigt tro att jag ska hålla mitt barn i februari.
     
    Har inte kontaktat någon ännu, utan litar bara på hemmatest. Har ni bokat in tid? Vad händer på första besöket?

    Har ni berättat? Jag kunde inte hålla mig från att berätta för min syster (som bor i Sverige, jag bor i Australien) fast det bara är vecka 4 än.
     

  • Svar på tråden Första barnet i februari 2012
  • Romanoemma

    Hej, får oxå mitt UL i v 21 så det är nog inte konstigt även om alla andra får det runt v18 :)
     

  • Darliin

    Hej allihopa! :)

    Är 20 år och väntar mitt första barn den 4e februari! Var på UL nu den 8/9 och fick vet att jag väntar en flicka :D
    går in i v 21 nu på söndag :) tiden går dock alltför långsamt nu tycker jag! :P

    hoppas ni blivande februarimammor mår bra! :)

  • Marsipan
    Darliin skrev 2011-09-16 09:20:56 följande:
    Hej allihopa! :)

    Är 20 år och väntar mitt första barn den 4e februari! Var på UL nu den 8/9 och fick vet att jag väntar en flicka :D
    går in i v 21 nu på söndag :) tiden går dock alltför långsamt nu tycker jag! :P

    hoppas ni blivande februarimammor mår bra! :)
    Nästan som jag då :) är också 20 år och väntar första barnet. Är beräknad till den 9/2. Troligtvis en liten flicka, men kunde lika gärna vara en pojk (osäker bm..) 
  • Darliin

    oj ja det var väldigt lika :) :P  jo det verkar som om det är mycket svårare att "bekräfta" att det blir en tjej än tvärtom :)


    vart i sverige bor du? :)

  • Marsipan

    ja, har man tur så får man veta lite senare, kan inte hjälpa att man blir så nyfiken! Jag är från västernorrland :) du?

  • Darliin

    ja det förstår jag! var och gjorde första UL i spanien då läkaren nästan direkt sa "es una nina" = det är en flicka! hahah vart otroligt överraskad då det typ endast fötts pojkar i pappans släkt, så var helt inställd på en pojke :)
    är från stockholm :P men bor i norge i 3 veckor till nu (har varit utomlands sen jag fick veta att jag var gravid) men snart är man tillbaka i Sverige igen :p
    har du känt bebisen röra sig/sparka än? :D

  • Marsipan

    Då blir det roligt med en tös! :) va kul att dom kunde säga kön, jag fick en otrevlig barnmorska..Hon ville veta varför jag ville veta kön. Och ja, vad svarar man på det? :p Jag kände första puffarna i v 16+4 och sen dess har det bara blivit mer, nu syns/känns det utanpå magen också! Jag gick i början och väntade på "fladdret" men de kom ju aldrig, så jag fick inte uppleva den magiska fisken som alla skrev om :D känns det för dig än?

  • Romanoemma

    Jag är gravid i v 20. 3 månader innan jag blev gravid gjorde jag en tarm& magsäcks operation pga min övervikt och har sen dess haft massa tarmrörelser på olika sätt. Det rör sig i min mage nu oxå men hur vet jag vad som är en spark lr om det bara är tarmarna som rör sig? Jag är lite orolig faktiskt och änu mindre trevligt är det när alla fråga hela tiden om jag känner bebisen?! 


     


    Snälla är det onormalt att inte kunna känna och peka ut en direkt spark i magen  vid min vecka?


    tacksam för svar!

  • Camila86

    Hej alla blivande februari mammor!

    Jag (gravid i v18+2) och min sambo väntar vårt första barn den 19/2-12.
    Vi är otroligt lyckliga Glad att vi äntligen ska få bli föräldrar eftersom vi har försökt i mer än 1år.

    Den 6/9 var vi på ett väldigt tidigt UL pga. att min kille skulle åka iväg till Norge och jobba dagen efter. Det var så häftigt att verkligen se vår lilla ögonsten! Nu börjar vi sakta men säkert förstå att det är ett litet barn där.

    Den 26/9 ska vi på UL igen eftersom man brukar göra det första ultraljudet då. Jag kommer lägga in en bild senare under dagen om nån vill se.

    Finns det några fler blivande mammor som bor i Söderhamn? Vore kul att få kontakt med någon som bor i samma stad som mig.

  • Darliin

    Marsipan: Men vad otrevligt!!! åh hade gått upp i taket om de hade sagt så till mig, nej verkar som om de flesta är så emot det här med att låta oss veta könet :S men jo vad svarar man på det? ja jag vill veta av ren nyfikenhet liksom :p åh va tidigt du kände de :) jag kände inte förän i vecka 18 nästan vecka 19 skulle jag tro :p men nu sparkar hon på som bara den..ser det också utanpå :) skrattar varje gång eftersom det ser så kul ut :p


    Romanoemma: oroa dig inte! har pratat med flera som inte kännt bebben sparka förän mellan v. 24-v.25 typ :P så du behöver nog inte vara orolig. och sparkarna och tarmarna tycker iaf jag är hyffsat lätt att urskilja när man känner de riktiga sparkarna.. det fladder som man kan känna i början, lr ja runt v. 20 är som att känna tarmarna (nu kanske inte alla tkr som mig, men alla är så olika när det gäller sånt :P) så det kan vara bebisen du känner när du tror att det är tarmarna osv :) sparkarna kommer :D har själv typ INGEN mage alls för den veckan jag är i (21)... började synas liiite i v. 18 typ... men folk kommenterar fortf. hur liten min mage är o att det inte syns att jag är gravid *suck* men som sagt alla grav. är såå individuella :)


     


    Camila86: Grattis :D kul med bebis om man försökt "så" länge ;) snart är det UL för er också! Kul ju!

  • Romanoemma
    Darliin skrev 2011-09-20 14:05:57 följande:

    Marsipan: Men vad otrevligt!!! åh hade gått upp i taket om de hade sagt så till mig, nej verkar som om de flesta är så emot det här med att låta oss veta könet :S men jo vad svarar man på det? ja jag vill veta av ren nyfikenhet liksom :p åh va tidigt du kände de :) jag kände inte förän i vecka 18 nästan vecka 19 skulle jag tro :p men nu sparkar hon på som bara den..ser det också utanpå :) skrattar varje gång eftersom det ser så kul ut :p


    Romanoemma: oroa dig inte! har pratat med flera som inte kännt bebben sparka förän mellan v. 24-v.25 typ :P så du behöver nog inte vara orolig. och sparkarna och tarmarna tycker iaf jag är hyffsat lätt att urskilja när man känner de riktiga sparkarna.. det fladder som man kan känna i början, lr ja runt v. 20 är som att känna tarmarna (nu kanske inte alla tkr som mig, men alla är så olika när det gäller sånt :P) så det kan vara bebisen du känner när du tror att det är tarmarna osv :) sparkarna kommer :D har själv typ INGEN mage alls för den veckan jag är i (21)... började synas liiite i v. 18 typ... men folk kommenterar fortf. hur liten min mage är o att det inte syns att jag är gravid *suck* men som sagt alla grav. är såå individuella :)


     


    Camila86: Grattis :D kul med bebis om man försökt "så" länge ;) snart är det UL för er också! Kul ju!


    Tackar för ditt svar, jag får vänta lite till då och hoppas jag kan urskilja sparkar från tarmrörelser snart så :)
  • Marsipan

    Darliin: Ja det enda jag kunde stamma ut var att jag ville veta av rent praktiska skäl, namn, kläder mm. :p inte blev hon mer glad av det svaret. Hon började fräsa åt mig att inte köpa rosa kläder lr klänningar :D 
    Ja min "kaka" låg i bakvägg så de är väl en bidragande del till att de blev så tidigt. haha jag tittat alltid intensivt på magen när jag känner något, man blir helt besatt :p Har du börjat inhandla något ännu? :)

  • Darliin

    haha jo såklart, kul att köpa klänningar o sånt :D men ofta hon sa så?:S verkade vara helt knäppt ju! aja ni slipper väl henne/honom igen hoppas jag? ;P

    jo har ju blivit en massa kläder (a) det var "sommarrea" nu i Spanien...så köpte massor från H&M, typ 30 kr styck för allt ;) så kläder har hon nu så att det räcker, köpt overall, vantar, mössor och sånt också nu när man ska få en vinterbebis :P en del gossedjur och filt har det blivit med :) men saker som säng och barnvagn ska jag förhoppningsvis få av en bekant :) allt i vitt dock :S men funkar det me ;) själv då?:D

  • Marsipan

    jo vi slipper henne! skönt.. Ja men de är ju bra att ladda upp ;) jag har då bara köpt ett sett med kläder ännu, fast då har jag redan köpt en vagn,säng, fårpäls/åkpåse, babysitter, och precis allt som hör till. De är endast kläder nu som man ska inskaffa. Jag köpte allt i 12veckan, kunde inte låta bli :D Jag köpte en svart vagn, dom hade en hel palett med olika färger, och jag var så sugen på en vit vagn! dom är så super fina. Men ja de säger ju sig själv, vitt är inte så praktiskt :/ Men de går nog bra :) 

  • Darliin

    vad bra! åh vad tidigt, men förstår att man inte kan hålla sig, började själv köpa kring v. 13 ;) oj menade inte att jag ska ha en vit vagn (ser dock ut så) ne men babysittern, sängen och sånt är i vitt. Vagnen är svart om jag inte minns fel haha! Har dock lust på en färgglad vagn, typ rött eller liknande :p men känner att den måste vara praktisk ist för bara fin liksom :)

    finns så mycket fina kläder till de små!! men synd att det blir på vintern , tjoooocka vinterkläder som gäller då :p

  • bebisett

    Hej alla februarimammor!


    Jag väntar mitt första barn den 14/2. Har varit på ultraljud nu i veckan och det var fantastiskt att se den lilla där inne!


    Vi hade försökt i 1½ år innan graviditetstestet äntligen visade positivt...så den lilla är så efterlängtad, men vi vill ändå inte veta könet utan spara den överraskningen till förlossningen.

    Må gott alla mammor!

  • Pantlundh
    bebisett skrev 2011-09-24 14:47:43 följande:

    Hej alla februarimammor!


    Jag väntar mitt första barn den 14/2. Har varit på ultraljud nu i veckan och det var fantastiskt att se den lilla där inne!


    Vi hade försökt i 1½ år innan graviditetstestet äntligen visade positivt...så den lilla är så efterlängtad, men vi vill ändå inte veta könet utan spara den överraskningen till förlossningen.

    Må gott alla mammor!


    Jag är oxå beräknad den 14/2 =) thihi men jag väbtar dock tvillingar ist för en liten bebis =)
  • bebisett
    Pantlundh skrev 2011-10-04 10:28:23 följande:
    Jag är oxå beräknad den 14/2 =) thihi men jag väbtar dock tvillingar ist för en liten bebis =)
    Åhh va spännande med tvillingar!
    Lycka till =)
  • Pantlundh
    bebisett skrev 2011-10-04 19:35:52 följande:
    Åhh va spännande med tvillingar!
    Lycka till =)
    Mmmh  =)
    Tack så mycket  =)
    O lycka till du med =) med din lilla bebbe =)
Svar på tråden Första barnet i februari 2012