• klogu

Hur undviker man klibb och skav mellan låren?

Jag vet att jag är långt ifrån ensam om problemet med att det klibbar och skaver mellan låren så fort det blir varmt ute och man har kjol/klänning på sig. Nån som har något bra tips på hur man kan undvika detta? Nån kan väl göra en affärsgrej av att sälja "svettband" för låren. Typ som såna man har i pannan fast tunnare och bredare. Att släpa på sig cykelbyxliknande grejer under blir ju alldeles för varmt. Jag vill bara ha något som täcker själva skavområdet. Nån med en klok idé?

• Svar på tråden Hur undviker man klibb och skav mellan låren?
  • Bettiz

Det finns ju någon spray (med silke i tror jag) som man kan spraya på fötterna för att minska risk för skavsår etc. Kanske kan man ha det på låren med? Har inte provat själv men det var en tanke som slog mig bara.

• klogu
    dogcatbird skrev 2011-07-03 08:01:26 följande:
    Att gå ner i vikt är det bästa. Men det är ju inte så lätt...
    Liten men naggande skrev 2011-07-03 07:46:07 följande:
    Har under senaste året gått från smal till mullig (pga graviditet) o precis stiftat bekantskap med detta problem då jag inte hade det innan. Så det mest effektiva tipset är att helt enkelt gå ner i vikt... Som en tillfällig lösning avvänder jag baby olja mot skavet,,
    Nyfiken gul skrev 2011-07-03 10:04:59 följande:
    beror väl lite på hur man är skapt också..
    Jag har alltid haft det problemet oavsett hur mycket jag har vägt. Visst har jag gått upp nu efter förra graviditeten och nu är jag gravid igen, men jag är fortfarande inte tjock. Så det beror väl lite på hur man är skapt.
  • Enelin11

Det finns ju typ cykelbyxor fast i vanligt legginsmaterial som jag brukar använda. De är som korta shorts. Finns på HM och Gina mm. Jättebra!!

• Nathiis

Deo (: Samma effekt som under armarna .. Det blir liksom "torrt" och man slipper skav :D

• AndreaBD
    Tokstolla skrev 2011-07-03 08:21:02 följande:
    Det hjälper till en del men jag skulle nog behöva gå ner till storlek 32-34 för att inte ha problem med låren och hur snyggt är det när man är 171cm... 
    Styrketräning kan hjälpa en hel del. Även om man inte är överviktig, så kan ju låren vara lite slappa. Om man får mer muskler där, så kan det göra skillnad.
  • Starka

Vet inte om någon har svarat redan men det du efterfrågar finns

Bandalettes tror jag dom heter, svettband för låren. Funkar alldeles lysande

• EmberEyes
    Tulpanen skrev 2018-05-31 20:19:12 följande:

Det finns något som heter Bandelettes . 
    Det är nog det ni efterlyser. Det är i spets så om de syns lite så ser det snyggt ut. 

Kolla här på länken om bandelettes: 

fitnessfeministen.halsafitness.se/2018/05/16/mitt-stora-feta-lartest-dag-2-bandelettes/

Nathiis skrev 2018-05-31 20:31:55 följande:

Deo (: Samma effekt som under armarna .. Det blir liksom "torrt" och man slipper skav :D

AndreaBD skrev 2018-05-31 20:35:22 följande:
    Styrketräning kan hjälpa en hel del. Även om man inte är överviktig, så kan ju låren vara lite slappa. Om man får mer muskler där, så kan det göra skillnad.
    Starka skrev 2018-05-31 20:47:46 följande:

Vet inte om någon har svarat redan men det du efterfrågar finns

Bandalettes tror jag dom heter, svettband för låren. Funkar alldeles lysande

Seriöst, ni återupplivar en sju år gammal tråd..?
  • Starka
    EmberEyes skrev 2018-05-31 21:18:55 följande:

Seriöst, ni återupplivar en sju år gammal tråd..?

Kollar du alltid datum när en tråd kommer upp först i flödet? Ursäkta så mycket om det störde dig :D
  • EmberEyes
    Starka skrev 2018-05-31 22:46:45 följande:
    Kollar du alltid datum när en tråd kommer upp först i flödet? Ursäkta så mycket om det störde dig :D
    Eftersom jag försöker ha för vana att läsa hela tråden innan jag svarar, så ja, jag kollar när den startades... Tungan ute
  • annabellelee

Man kan göra cykelbyxor av tunna strumpbyxor som man klipper av ovanför knäna. Ofta har man ett par där det gått en maska som man med gott samvete kan klippa i. Det är helt klart det bästa alternativet! Är de tunna och hudfärgade är de väldigt diskreta även om kjolen skulle blåsa upp.

Alternativ två är, som många skrivit, lite babypuder. Potatismjöl funkar också i nödläge. Fungerar ok, men ska man gå mycket och det är riktigt svettigt är alternativ ett det bästa!

Svar på tråden Hur undviker man klibb och skav mellan låren?