• Zizzieleenia

OK att låta barn vara nakna på badstranden?

Så, vad säger ni? Nyfiken på vad andra anser:)

Mitt barn får va naket på stranden och bada naken. (Han är 2,5 år)

Vid vilken ålder slutar det va okej? 
    Kommentera gärna hur ni gör. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK att låta barn vara nakna på badstranden?
  • Zizzieleenia

lövet, pga nakenheten eller solen? Det är nakenheten jag syftar mestadels på i trådstarten.

• Helene OSV

Både 3-åringen och 6-åringen badade nakna förra veckan när vi inte har några badkläder med oss och de ville bada iaf.
    Ser inga problem med det. 

• lövet2
    Zizzieleenia skrev 2011-07-03 11:02:45 följande:
    lövet, pga nakenheten eller solen? Det är nakenheten jag syftar mestadels på i trådstarten.
    Nakna småbarn i sig har jag inget problem med, men sol på oskyddad hud och sand som letar sig in i alla skrymslor och vrår - nej, det är inget jag gillar. Därför har jag aldrig direkt tagit ställning till någon annan aspekt.
  • SjälvaJag

Mitt barn är inte naket men jag tycker det är OK med nakna barn

Andra gör det som dom känner sig bekväm med.

• GulTussilago

"Mitt barn är inte naket men jag tycker det är OK med nakna barn" kryssade jag i men kom sedan på att vi faktiskt var och tog premiärdoppet igår och då var minsann 3-årige sonen helt nakenfis
    Men det var nästan bara vi som var där..

Badar vi mitt i sommaren med fullt med folk så vill jag nog att de ska ha på sej badkläder (bara bikinitrosor på småtjejer är finare än med bikiniöverdel, för det gillar jag inte riktigt.. trots att det kan vara gulligt, jag är lite ambivalent där..)

• MattssonE
    La Lola skrev 2011-07-03 10:37:38 följande:
    För att vi vuxna inte finner det ett dugg roligt.
    Barnen skulle kanske tycka det?
  • La Lola
    MattssonE skrev 2011-07-03 16:48:50 följande:
    Barnen skulle kanske tycka det?
    Ja kanske.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • gbgumman

Nej de är inte nakna när andra människor ser. Det är de bara när vi har de närmaste runt oss. Vänner och familj. Vet mer än väl att pedofiler kan finnas i dessa kretsar med men jag litar på dessa och det är mitt val.

• avocadoo

Mina barn har badkläder men de brukar åka av efter första doppet då de har blivit blöta och sen badar de nakna. Solen skyddar vi oss mot genom solhatt och insmorda axlar och sedan sitter vi i skuggan och fikar.

Nakenbaden är ju bland det bästa med att vara barn så det vill jag inte ta ifrån dem :D 

• mandelblomma

mina killar snart tre år vill inte ha blöta kalla badkläder på sig utan är nakenfisar.
    De flesta lite äldre barn brukar själva känna när de inte vill vara nakna längre, men än ser jag inget problem att en snart tre åring är naken på stranden.

• mandelblomma
    Busbellan skrev 2011-07-03 10:18:51 följande:
    Min 4-åring får båda naken om hon vill, hon brukar växla mellan det och badkläder. Barnen här har fått båda nakna så länge de känner sig bekväma med det. De flesta brukar vilja ha badkläder när de blir lite äldre
    min erfarnehet också, förstår inte riktigt det att göra det till en stor sak att en liten unge är naken.
  • Samma gamla Burberry

mina barn (2år) har endera uv-dräkt eller simbyxa/bikini. Är vi längre stund så tycker jag det är självklart med uvdräkt, är vi kortare stund och vid nån lokal strand så är det simkläder som gäller. Dessutom så tycker jag faktist att nakna kroppar inte passar på allmän strand, vare sig det gäller barn eller vuxna, det finns ju faktist nudiststränder för det ändamålet.. Så nej, jag tycker inte det är ok med nakna barn, de behöver skydd för solen och man ska skydda deras integritet.

• YokohamaNr2

I trädgården med plaskpoolen är de nakna, på en offentlig strand har de badkläder men har inget emot nakna barn! jag har kläder på lillen för solen och risken för kiss och bajsolyckor, de flesta 2-åringar är ju inte pott-tränade och jag vill inte bada i barnbajs

• Pajama

Min son på 2½ badar naken, men när han går ifrån vattnet till lekplatsen åker blöja på och kläder efter behov. Han är inte länge i vattnet / naken pga solen.
    Tanken på pedofiler är obehaglig. Den skulle kunna få mig att ta på honom något även i vattnet på allmän strand, men hittils har han fått bada naken. 

• 180823

Det är ok för mig men det finns vissa tycker det är fel men vissa ok 2,5 år absolut helt okej upp till 10 år det är för mycket men inte hat de ju bröst då ännu varför säger vissa redan 6 7 år????

• Nibble123

Det är ok men jag skulle nog lägga bikini trosan på åt henne på stranden vet inte vilka folk där finns som smygtittar på småflickors snippor. På villan jaa då får de springa o leka och simma nakna så mycket de vill där finns inga pedofiler

• Lille Snopp

Varför är alla så redda för pedofiler de e klart om de börjar tafsa på barnen. men är det "hemskt" då redan när de bara tittar på ditt barn

• Nibble123

Nog förstår du väl att inte vill man att en främmande människa ska stirra på sitt barn man är ju rädd om sina barn. Just därför lägger jag en bikini trosa på min flicka så det inte behöver stirra där åtminståne

Svar på tråden OK att låta barn vara nakna på badstranden?