• MiaMorot

    vi som försökt alldeles för länge med första barnet. BIM i Juli

    Undrar just om det finns fler än jag som fortfarande kämpar till förbannelse med första barnet och har bim i Juli?

    Vore trevligt att träffa fler i samma sits.   

    Jag är på försök nr 18 (tror jag det blir)   har BIM 21 Juli

  • Svar på tråden vi som försökt alldeles för länge med första barnet. BIM i Juli
  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-20 09:40:53 följande:
    Testet blev negativt idag... Tempen håller sig dock fortfarande hög så det är ju alltid nått iallafall! Dag 31 idag, börjar bli drygt!! Hur går det själv? Känns det fortfarande som att mensen är på gång? Håller tummarna för dig!!

    Förstår att det börjar bli rätt jobbigt å vänta och undra och hoppas och tro en massa.Men så länge tempen håller sig så känns det ju onekligen väldigt hoppfullt :)

    Själv har jag ju BIM imorn.. och det känns ingenting längre.. och just nu är jag så himla depp så känns verkligen inte som om det var vår tur den här gången heller :(  Gjorde ett test i förrgår, och det var negativt.. men vad hade jag trott egentligen?  Blir säkert ett nytt test imorn... även om jag gott och väl borde kunna vänta, för det är inte förrän på kvällen som mensen brukar dyka upp..
      
  • Lövfallet

    Hej MiaMorot! Hur har det gått för dig idag? Testat igen? Håller tummarna för att den dumma mensen håller sig borta!!

  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-21 20:39:03 följande:
    Hej MiaMorot! Hur har det gått för dig idag? Testat igen? Håller tummarna för att den dumma mensen håller sig borta!!

    Det har nog inte gått nå bra.. :( kan inte säga att mensen kommit igång riktigt än, men har haft brunröda flytningar idag, så det drar nog igång när som helst :( testade imorse, och det var negativt, som vanligt.

    Vad har hänt hos dig?

      
  • Lövfallet

    Här har mensen kommit! Vet egentligen inte varför jag blev förvånad och ledsen... Man borde ju vara ganska van vid det här lagret... Hur har det gått för dig?

  • MiaMorot

    Ja, man borde ju som sagt vara van nu...  men man kanske aldrig blir det :(

    Jag tror att det jag har nu räknas som mens. Det är fortfarande för lite för att jag ska tycka det är en självklar mens, men för mycket för att jag ska tro att det är någon "trots-gravid-blödning". Men jag vet inte.

    Känner inte igen känslan i brösten alls. Det lixom suger till då och då. Ibland blir det nästan som håll. Fast i brösten. Svårt att förklara. Men det gör ont och man blir väldigt påmind om dem. Annars, i vanliga fall brukar de göra ont fram till mens, och sen märker jag inte av dem alls förrän nästa ägglossning.

    Men vem säger att min kropp ska bete sig likadant som den brukar? Man har ju blivit förvånad både två och tre gånger tidigare :P     

  • MiaMorot

    Nu har jag bestämt mig för att räkna den här dagen som dag 2 i cykeln. Det måste varit mensen som började igår.

    Skulle det mot förmodan Inte vara det så får jag ju en glad överraskning om sisådär 23 dagar när jag kommer sitta med ett nytt gravtest i handen :P  

    Men nu är jag rätt säker på att det är mensen.  Så det blir till att börja om på nytt igen :)  sista omgången som jag kommer använda min monitor tror jag. För sen börjar det ju bli dags för hjälp :)  

  • Lövfallet

    OK. Då blev det ingen lyckad månad för vare sig dig eller mig... Jag är på dag 3 nu och har påbörjat min sista kur med Pergotime.  
    Måste ändå kännas skönt att veta att ni är så nära IVF nu! 

  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-07-24 16:59:00 följande:
    OK. Då blev det ingen lyckad månad för vare sig dig eller mig... Jag är på dag 3 nu och har påbörjat min sista kur med Pergotime.  
    Måste ändå kännas skönt att veta att ni är så nära IVF nu! 

    Vad händer sen då? om inte pergotime funkar?

    Ja visst känns det skönt att det närmar sig IVF. Absolut!  Men samtidigt som det känns nära, så känns det som en evighet dit  eftersom vi ännu inte har något datum för vårat första besök på RMC. Så nära, men ändå så långt bort.     
  • Lövfallet
    MiaMorot skrev 2011-08-01 07:43:19 följande:
    Vad händer sen då? om inte pergotime funkar?

    Ja visst känns det skönt att det närmar sig IVF. Absolut!  Men samtidigt som det känns nära, så känns det som en evighet dit  eftersom vi ännu inte har något datum för vårat första besök på RMC. Så nära, men ändå så långt bort.     
    Hej igen!!
    Tusen år och en ägglossning senare!! 
    Hur går det för er?? Fått någon tid ännu?
    Själv så hade jag ägglossning förra helgen så vi får väl se om tant röd kan tänka sig att gå på semester några månader!! 
  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-08-15 21:00:26 följande:
    Hej igen!!
    Tusen år och en ägglossning senare!! 
    Hur går det för er?? Fått någon tid ännu?
    Själv så hade jag ägglossning förra helgen så vi får väl se om tant röd kan tänka sig att gå på semester några månader!! 

    Hej!

    Jag det känns verkligen som tusen år sen!  :P

    Vi har inte fått vårat provsvar ännu, och heller ingen tid på rmc. Tiden står stilla!

    Är på BIM-2 idag, och det skulle ju inte skada om mensen inte kommer  :P       När har du BIM?
  • Lövfallet

    Åhh. Då är det ju BIM -1 idag! Så spännande! Några känningar på ena eller andra hållet?

    Jag är på BIM -4. Har lite ont i brösten men det har jag även haft innan utan att det har betytt grav. så får helt enkelt vänta och se! 
     

  • MiaMorot
    Lövfallet skrev 2011-08-16 08:39:26 följande:
    Åhh. Då är det ju BIM -1 idag! Så spännande! Några känningar på ena eller andra hållet?

    Jag är på BIM -4. Har lite ont i brösten men det har jag även haft innan utan att det har betytt grav. så får helt enkelt vänta och se! 
     

    Mensen kom idag, precis som väntat.

    Hoppas du har bättre tur!  :) 
  • Lövfallet
    MiaMorot skrev 2011-08-17 22:02:39 följande:
    Mensen kom idag, precis som väntat.

    Hoppas du har bättre tur!  :) 
    Jäkla skitmens... Sänder styrkekramar till dig...

    Här känns det tyvärr också som att mensen är på ingående så antar att den kommer idag alt. imorgon..
    Suck... 
  • Lövfallet

    Idag kom mensen med stort M... Härligt värre!
    Både temp och magvärk har dock förvarnat mig så blev egentligen inte så värst förvånad.

    Hur gör man för att hålla humöret uppe efter så här många försök? Just nu känns det som att det aldrig kommer att bli våran tur...
    Förlåt för deppinlägg men idag känns ingenting kul... 

Svar på tråden vi som försökt alldeles för länge med första barnet. BIM i Juli