• Trasselnöt

Vilken föräldramedlem anser du....?

Vilken familjemedlem tycker/vill du ska få träffa den nyfödda först?
    Utöver barnets föräldrar alltså.. 
    Låtsas som att alla alternativen finns i släkten (vid liv) 

Barnets....?  

Vatten är det bästa som finns....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken föräldramedlem anser du....?
  • Trasselnöt
    IsaViolia skrev 2011-07-11 14:24:44 följande:
    Jag tog farnor/farfar, för att mitt barn har inga syskon :)
    Jag vill att farmor, farfar och mormor och morfar ska komma samtidigt.
    Sen får alla andra komma, men farmor, farfar och morfar mormor är absolut viktigaast för mig!
    men om du hade haft andra barn? Hade dom fått träffa samtidigt som mormor, farfar osv? :)
    I TS står det att du ska förutse att alla alternativ finns i din släkt (och vid liv för de som gått bort) 
    Vatten är det bästa som finns....
  • IsaViolia
    Trasselnöt skrev 2011-07-11 15:11:40 följande:
    men om du hade haft andra barn? Hade dom fått träffa samtidigt som mormor, farfar osv? :)
    I TS står det att du ska förutse att alla alternativ finns i din släkt (och vid liv för de som gått bort) 
    Om den hade jaft syskon hade farmor och morfar fått ta med den och träffat samtidigt :)
  • IsaViolia

MEN, nu kom jag på att om min farmor vore i livet hade jag velat att hon va där absolut först :)

• k girl

Syskon som fortfarande är barn.

Men annars finns det ingen turordning. Jo, vi såg ju i och för sig till att farfar och farmor väntade på oss därhemma när vi kom hem med vår son, farfar hade i och för sig fått träffa honom redan på BB för att han hade vägarna förbi. Min mamma och pappa bor över tjugo mil härifrån och de träffade sonen när han var ca tre veckor gammal. När nästa barn föds hoppas jag att mamma vill komma hit och hjälpa till med sonen och välkomna oss hem med lillsyskonet.

Att göra som TS föräldrar tycker jag är helt förskräckligt och uppåt väggarna.   

• Krake

Först till kvarn gäller här.

Tror det var min mamma med sonen. Hon satte sig på nattåget och åkte några hundra mil på stuberten, medan farmor som bor i grannstaden inte masade sig hit förrän senare. 

Moster, inte monster.
  • Krake

Med detta lär det bli storebror då jag föder hemma.

Moster, inte monster.
  • lövet2

Annat - spela roll! Alla träffar babyn så fort det går att ordna, så vad spelar det för roll vem som är först?

• Caranlachiel

Barnets syskon. Därefter hans mormor/morfar, eftersom syskonets farmor/farfar fick träffa först förra gången. Lite rättvist får det vara. Men gissar att det blir som sist, då farmor jobbar på sjukhuset och har lätt att ta sig ner till förlossningen så fort vi är klara.

BF 16 november
  • April barn

Syskon, sen övrig familj, sen vänner och bekanta.

• wity

Barnets syskon kommer först!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Krake
    lövet2 skrev 2011-07-11 17:19:05 följande:
    Annat - spela roll! Alla träffar babyn så fort det går att ordna, så vad spelar det för roll vem som är först?
    Eller hur.
    Moster, inte monster.
  • Hannah76

Syskon, till barnet. Det valet gjorde vi iaf. Sen har det ingen betydelse, det är ingen tävling.

• emmizenma

Alla som står en nära får ju inom första veckan träffa bebisen(så har det vart för oss).

När sonen föddes var farmor upp med lite saker till oss samma dag och sedan var mormor/morfar, min syster och bästa vän på besök dagen efter.

När dottern föddes var vi hemma igen samma dag(efter 6 timmar) och då kom farmor och farfar med sonen och senare samma dag kom mormor/morfar, min syster och bästa vän.

Efter det har folk kommit när vi har orkat/haft tid o.s.v     

Svar på tråden Vilken föräldramedlem anser du....?