Olycklig i det lyckliga - vad göra?
I ärlighetens namn, hur många av er är riktigt lyckliga i era förhållanden? Och ni som är det, hur "gör" ni?
Jag har en underbar son på två år som jag älskar över allt annat. Han är mitt livs största lycka. Sen har jag även ett oplanerat litet knyte i magen som kommer i slutet på september. Jag borde kanske vara världens lyckligaste men jag känner mig så ensam... När jag är med min son är jag glad. Men min sambo och jag pratar inte samma språk. Jag känner mig ständigt missförstådd, vilket säkert han också gör. Det som tär på mig mest är att han är så hård och kall ofta och inte ser vårt förhållande på samma sätt som mig - helt utan kärlek, förutom sonen. Han menar att det räcker för honom att ha mig i samma rum medan jag upplever en väldig ensamhet då jag så sällan får intimitet och omtanke. Oftare möts jag av irritation. Alla andra jag möter frågar hur jag och magen mår, men aldrig han...
Jag vill inte ha det såhär och fattar inte hur jag hamnade i den här situationen. Jag är fast i ett ekorrhjul eftersom jag inte kan prata med honom och heller inte lämna honom för då skulle jag ju även lämna mina barn...
- trött på att gråta