• Ciliaja

    försäkring till bilen, under 25år

    hEJ, jag skulle behöva lite hjälp,

    jag har en bil som har stått på min pappas sambo eftersom hon ägde den först, men nu har vi skrivit över
    bilen på mig och då har jag förstått att jag måste täckna en ny försäkring..

    har ni några tips på vilken jag ska välja,

    jag e 20 år gammal om de är viktigt att veta :)

    behöver billigaste de finns typ!

    tack! 


    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Svar på tråden försäkring till bilen, under 25år
  • Lottizen73

    Tyvärr kan jag inte råda till annat än att låta bilen stå på någon äldre tills du fyllt 24 - då först blir det billigare m försäkring

  • Tokstolla
    Lottizen73 skrev 2011-07-26 05:16:36 följande:
    Tyvärr kan jag inte råda till annat än att låta bilen stå på någon äldre tills du fyllt 24 - då först blir det billigare m försäkring
    Fast det är väl bara om bilen INTE körs av någon under 25 eller?
  • Satsot

    Låt bilen stå på någon av dina föräldrar eller så..För när jag köpte min bil så kollade jag upp försäkring och den skulle kosta nästan 40.000 för 1 år...Och tar man då och räknar ut värdeminskningen m.m så skulle man kunna köpa en ny bil efter 2 år...Men jag ställde bilen på min pappa han är ca 50 år och då kostade en BMW mellan 5-6 tusen...Det som kan vara med att du är under 24 är t.ex en förhöjd självrisk om det händer något..Kolla www.compricer.se (tror det stavas så)

    Lycka till!!

  • Lottizen73

    Nej även de under 24 kan köra bilen dock kan du få ännu billigare premie hos vissa om ingen under 24 kör. Du får dock ofta förhöjd självrisk

  • Oktober90

    Om du har en volvo som jag kan du tecka försäkring där (volvia.se) och betala i månaden. Skitsmidigt! Vet inte om det finns andra bilmärken som har så. Annars är länsförsäkringar billigast att teckna. Dock handlar det ändå om mycket pengar när man är ung och inte har kommit upp i någon högre nivå =/

  • Ciliaja

    Tack för svar :)

    jag tecknade länsförsäkring. blir ungefär 2500 i halvåret så de är inte jättestor skillnad! 


    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Jille

    ring och gå in på alla försäkringssidor du kan komma på och jämför priser.
    Det ser alltid olika ut för mig varje gång jag köpt pris.

    folksam, trygghansa, lansförsakringar, volvia m.m.
    ju fler försäkringsbolag du kan komma på att kolla med, desto större möjlighet att du får lägsta pris

  • Svennis

    Moderna Försäkringar har vi på bilarna, sänkte årskostnaden med ca 1500 kr/bil vid bytet. Ingen klår i nuläget deras årspremie, inte för oss iallafall. Värt att kolla upp?

  • elizaa
    Ciliaja skrev 2011-07-25 21:43:27 följande:
    hEJ, jag skulle behöva lite hjälp,

    jag har en bil som har stått på min pappas sambo eftersom hon ägde den först, men nu har vi skrivit över
    bilen på mig och då har jag förstått att jag måste täckna en ny försäkring..

    har ni några tips på vilken jag ska välja,

    jag e 20 år gammal om de är viktigt att veta :)

    behöver billigaste de finns typ!

    tack! 
    då får du tala om för oss regnr och ditt personnr och betala ersättning för alla telsamtal till alla försäkringsbolag för att fråga detta
  • Sale

    Det här med att det är billigare tills du har fyllt 25 är rent skitsnack. Jag har nyligen skrivit över bilen på mig (är 26) och det var ingen som helst skillnad mot om jag hade gjort det när jag var 22.. Enligt försäkringsmänniskan börjar det bli billigare först i 35-års åldern.

    Däremot är det dyrare att försäkra en bil som någon under 24 får köra.

  • Hanniz84
    Sale skrev 2011-11-18 19:23:58 följande:
    Det här med att det är billigare tills du har fyllt 25 är rent skitsnack. Jag har nyligen skrivit över bilen på mig (är 26) och det var ingen som helst skillnad mot om jag hade gjort det när jag var 22.. Enligt försäkringsmänniskan börjar det bli billigare först i 35-års åldern.

    Däremot är det dyrare att försäkra en bil som någon under 24 får köra.
    håller med dej... jag väntade så på att det skulle bli billigare ju äldre jag blev,,. men likförbannat betalar jag drygt 750kr /MÅNAD i helförsäkring på min 855, .... är 27år.... o det är inte många kronor billigare än när jag hade volvo o va 21år gammal...
    Isa-09 Leo-11 <3 <3
Svar på tråden försäkring till bilen, under 25år