Vem har rätt?
Jag och min man är lite i en svacka och har ingen alls att prata med. Går därför hit för att få ett objektivt svar (personliga påhopp utan grund undanbedes vänligt).
Vår son är ett halvår och vårt hus flyttade vi in i bara 2 månader innan han föddes. Inte smartaste planeringen, men det blev så. Nästan med en gång började vi få problem med huset; pannan krånglade först. Sen kom stor vattenläcka i källaren (har/hade inredd källare). Motorn skar ihop på vår bil och sen föddes vår son. Fick dessutom veta att min närmsta familj/anhörig hade spridd cancer två dagar efter vi kom hem från BB. Min man lyckades också få en spricka i tummen samma vecka, vilket innebar att han blev lite nedsatt, så jag som nyförlöst fick också vara den som skötte hushållet samtidigt som man skulle få amningen att gå ihop.
Vår son är underbar, pigg, glad och frisk, men annars har livet sen han kom och strax innan varit tufft för oss båda. Källaren innebar rejäl utblåsning samt helrenovering och det har min man fått göra, medan jag skött barn och hem så gått det gått. Såg också att träpanelen behövde målas akut i år, så till råga på det har han fått göra det också. Plus jobbat heltid. Nu har han semester, men går upp vid kl 6 för att hinna med alla sina husprojekt. Jag tycker förstås otroligt synd om honom och känner mig så otillräcklig, men får samtidigt vara nöjd om jag hinner få i mig nåt att äta mellan varven. Jag känner mig som ensamstående- jag planerar helt dagarna, styr upp rutinerna, kämpar med dte som behövs, har koll på garderob, mat, skötsel och allt! Får kanske hjälp med ett blöjbyte varannan dag just nu (och har varit så mer eller mindre länge). Jag har bara varit ifrån vår son 5 gånger sen han föddes, och då räknar jag även med handlingar. Jag vill ju vara med honom, men känner jag behöver avlastning samtidigt.
Är så sjukt trött just nu och min mjölkproduktion har nästan försvunnit på bara några dagar (har ammat jämt med smakport, men fick ge ersättning igårkväll då han inte blev mätt på bröstmjölk). Säger jag bara halv sju får jag höra hur tjurig och grinig jag är, vilket kanske inte gör mig på bättre humör, med ett blodsocker nere i tårna. Jag vet hur han sliter och vill aldrig be honom om hjälp, vilket han också skäller på mig för, men när han inte tar en paus på flera timmar, hur kan jag då be honom om hjälp med disken för att jag ska kunna vila en stund??
jag känner vi pratar helt olika språk just nu. Anledning till tråden, är att jag hade tänkt åka och handla idag (bor på landet), behöver komma hemifrån utan att ha en bebis att ha hand om. Men då ställde han klockan och åkte själv och handlade. jag var dessutom vaken, men han sa inte ens att han åkte. Jag tycker ju att om han har tid att handla så har han tid att vara hemma med sonen medan jag handlar, men han anser att det är bättre att jag är hemma och tar det"lugnt" medan han gör det. Så han tycker han gör mig en tjänst och jag tycker tvärtom. Och vips har vi ett bråk som inte leder nånvart igen. Hatar att ha det såhär! Vi har alltid haft det så bra innan och älskar verkligen varann, men det blir liksom inte bra.
Har dessutom bara hans föräldrar som ev avlastning när det både gäller hus och hem, men de har ganska hektiska och upptagna liv själva och ör iväg på långsemester just nu (vilket jag absolut unnar dem).
Suck...(ursäkta mitt långa inlägg-men gått och tänkt på dte här ganska länge-nu dags för blöjbyte till otålig bebis;))
Vi båda börjar bl