• byorginalet

    min sambo tycker jag är för sparsam ,trött på hennes tjat

    min sambo tycker jag gått över gränsen för vad som är sparsamhet är,
    hon tycker att jag är äcklig när jag har en särskild disk trasa för att torka mej i röven när jag skitit och sen sjöljer ur den och hänger den på tork åvanför toan klar att användas till nästa gång,
    jag tycker detta fungerar jätte bra , röven blir mycket renare än med papper plus att det fastnar mindre mängd skit mellan skinkorna nästa gång jag skiter,
    jag tycker att hon kan prova denna metod men hon vägrar,
    vi stoppar disktrasor i byxorna på min son som sen bara sjöljs ut och torkas klara för att användas igen sen kanske vi tvättar dom i maskinen och dom börjar lukta allt för illa, 

     jag själv är väldigt noga med att belasta miljön så lite så möjligt, så därför tycker jag det är som en kul grej att se hur långt man kan driva denna grej, jag har kommit fram till att människan inte behöver några hygienprodukter alls mer en en ekologisk olivtvål , det är ialla fall det enda jag använder i hygienväg och det fungerar alldeles utmärkt,
    jag använder aldrig shampo,deo,parfym,rakskum,hudkrämer,läkemedel,nu på semestern har jag dushat 3 gr räcker gott och väl,
    jag förstår inte vitsen med med att klena i sig med krämer och kosmetik samt dusha 2 gr om dagen och sen tro att man blir mindre sjuk för det,
    tilläga att jag torkar min son med en SÄRSKILD disktrasa runt munnen med och det fungerar jätte bra,

    jag blir så trött på min sambo som inte ger mej nått gehör för min ideer

  • Svar på tråden min sambo tycker jag är för sparsam ,trött på hennes tjat
  • byorginalet
    HäxanSurtant skrev 2011-08-28 10:09:20 följande:
    Skit bra ideer. Fast det finns redan något som heter tygblöjor, mer miljövänliga än vanliga blöjor. Att duscha innebär inte att man måste använda tvål eller en massa annat heller för den delen, rent vatten gör mkt för en smutsig människokropp.

    Att ha en speciell disktrasa enbart för att torka smutsig unge runt munnen kan jag inte se något problem med heller, antar att du tvättar den.

    Jo tvättnötter är en bra grej också mer miljövänligt.

    Att du tvättar dig i röven efter att ha skitit tycker jag är bra. Men det är mindre mysigt för omgivningen med din bajstrasa på toan och jag tror inte de är bra att använda den flera gånger utan tvätt, men jag förstår din tanke. Den är nog rätt full av bakterier kan jag tro. Våtservetter? Eller så fixar du så du har flera trasor och tvättar dom efter användning. Man kan ju ha någon hink med lock som man kastar ner dom i, som många har med tygblöjor innan allt hamnar i maskinen.

    Hur gammal är sonen?
    vi använder som sagt knappt blöjor på han, inte så jätte jobbigt att torka upp en lite pöl med kiss, kissar gör han inte så ofta heller kanske 3 gr om dagen + - 1 gr
    jag kör sonens disktrasa i micron varannan dag,
    och prova även att köra baj trasan i EN SÄRSKILD BURK I MICRON fungerade kanon,
    att det är mö bajs på pappret beror på att man slarvat med torkningen gången innan så skiten fastnar i skiten, men våttorkar man med en trasa blir det inte nått bajs på trasan bara ett litet sträck som man lätt sjöljer bort i handfatet med lite oliv tvål,
    sonen är 11 mån
  • byorginalet

    jag vet att jag har extrema ideer men vill bara visa hur långt man kan gå och hur många onödiga skitsaker vi har i våra badrum,
    jag är så förbenat utle på föräldrar som byterblöja 10 gr om dagen, och som tvättar jämt ,
    detta kan ju knappast vara nödvändigt,
    om annat är det slöseri med tid, också klagar dom sen hur jobbigt det är med barn, barn en heltidssyssla osv, klart det blir jobbigt då

  • exiteme
    byorginalet skrev 2011-08-28 13:59:50 följande:
    och prova även att köra baj trasan i EN SÄRSKILD BURK I MICRON fungerade kanon,
     Du är inte sparsam, utan bara rent äcklig.
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-28 13:49:15 följande:
    lite bakterier stärker emunförsvaret det är väll bevisat, man behöver inte ha antibakrirellt till allt
    Eller så blir man överkänslig. Skulle du t.ex skära kyckling och sen grönsaker på samma skärbräda om du inte diskat den emellan och skurit kycklingen först?
  • Trynträ
    byorginalet skrev 2011-08-28 13:51:25 följande:
    har dushat på en halvliter vatten det är recordet,( pumpspruta)
    jag köper bara tvåler på hälsokosten
    Men du duschar ju på jobbet. Det är ju fusk.
  • cpOFFER

    byter du trasa ibland eller tvättar du rövtrasan med övrig tvätt? vad använder du som tvätt och sköljmedel och har du egen tvättmaskin?


    Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • hopparmamma

    Klart att det inte är jobbigt för dig att torka kisset efter sonen. Det är ju inte du som är hemma och får torka. För att inte tala om hur "kul" det måste vara att torka upp bajset för jag antar att han bajsar emellanåt också, även om du bara nämner kiss i dina inlägg.

    Jag tror att vi alla är intresserade av att höra din sabos syn på saken. Vad hon tycker om skittrasan i badrummet, inget varmvatten, kallt inomhus, torka kiss och bajs efter barnet hela dagarna, bli utskälld om hon tvättar mer än en gång/vecka osv. Kan du inte lämna över datorn till henne så får vi ta del av vad hon tycker? Jag är jättenyfiken.

    Även om jag tycker att du går till överdrift och är väl fanatisk så är det ju upp till dig att leva som du vill så länge det inte drabbar någon annan. Jag lider ju inte av att du har en del konstiga saker för dig.

  • Jolines mamma

    Hade min sambo sagt att jag får betala mitt toapapper med egna pengar hade jag haft svårt att se en framtid med honom ;)

  • Trynträ
    hopparmamma skrev 2011-08-28 16:30:34 följande:
    Klart att det inte är jobbigt för dig att torka kisset efter sonen. Det är ju inte du som är hemma och får torka. För att inte tala om hur "kul" det måste vara att torka upp bajset för jag antar att han bajsar emellanåt också, även om du bara nämner kiss i dina inlägg.

    Jag tror att vi alla är intresserade av att höra din sabos syn på saken. Vad hon tycker om skittrasan i badrummet, inget varmvatten, kallt inomhus, torka kiss och bajs efter barnet hela dagarna, bli utskälld om hon tvättar mer än en gång/vecka osv. Kan du inte lämna över datorn till henne så får vi ta del av vad hon tycker? Jag är jättenyfiken.

    Även om jag tycker att du går till överdrift och är väl fanatisk så är det ju upp till dig att leva som du vill så länge det inte drabbar någon annan. Jag lider ju inte av att du har en del konstiga saker för dig.
    Hon vill gifta sig med honom så nån stans måste det väl ändå vara en skruv lös.
  • byorginalet
    Moppepojke skrev 2011-08-28 16:09:09 följande:
    byter du trasa ibland eller tvättar du rövtrasan med övrig tvätt? vad använder du som tvätt och sköljmedel och har du egen tvättmaskin?
    kör den i micron som jag skrev ovan
  • byorginalet
    hopparmamma skrev 2011-08-28 16:30:34 följande:
    Klart att det inte är jobbigt för dig att torka kisset efter sonen. Det är ju inte du som är hemma och får torka. För att inte tala om hur "kul" det måste vara att torka upp bajset för jag antar att han bajsar emellanåt också, även om du bara nämner kiss i dina inlägg.

    Jag tror att vi alla är intresserade av att höra din sabos syn på saken. Vad hon tycker om skittrasan i badrummet, inget varmvatten, kallt inomhus, torka kiss och bajs efter barnet hela dagarna, bli utskälld om hon tvättar mer än en gång/vecka osv. Kan du inte lämna över datorn till henne så får vi ta del av vad hon tycker? Jag är jättenyfiken.

    Även om jag tycker att du går till överdrift och är väl fanatisk så är det ju upp till dig att leva som du vill så länge det inte drabbar någon annan. Jag lider ju inte av att du har en del konstiga saker för dig.
    jag har föreslagit det men hon verkar lite tveksam, ska försöka tjata på henne under dagen
  • TEDDEN

    TS

    Jag bara undrar om du har har någon diagnos eller har ett förflutet med tvångsbeteenden? Verkligen inte illa menat! Jag har två personer i min släkt med liknande "ideer" och de har båda b la aspberger.  

  • byorginalet
    Trynträ skrev 2011-08-28 16:04:14 följande:
    Eller så blir man överkänslig. Skulle du t.ex skära kyckling och sen grönsaker på samma skärbräda om du inte diskat den emellan och skurit kycklingen först?
    äter inte kyckling så ofta inte kött föresten heller
  • byorginalet
    TEDDEN skrev 2011-08-29 09:39:47 följande:
    TS

    Jag bara undrar om du har har någon diagnos eller har ett förflutet med tvångsbeteenden? Verkligen inte illa menat! Jag har två personer i min släkt med liknande "ideer" och de har båda b la aspberger.  
    nej det har jag inte
  • cpOFFER
    byorginalet skrev 2011-08-29 09:41:17 följande:
    äter inte kyckling så ofta inte kött föresten heller
    vad äter du för nåt då? jag är nyfiken på vad som finns i ditt kylskåp. hur ser ditt matkonto ut?
    Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • byorginalet
    Moppepojke skrev 2011-08-29 11:34:57 följande:
    vad äter du för nåt då? jag är nyfiken på vad som finns i ditt kylskåp. hur ser ditt matkonto ut?
    brukar väll börja dagen med lite gröt  rapsolja med bär i sen brukar det bli lite fallfrukt som mellan mål+ nötter, till luch brukar det bli lite broccoli morötter lök vitlök tomater kikärttor o rödbetor olivolja , kvällsmar haregryn o jordgubbar o blåbär yogurt russin,
    matkontot är rätt högt pga mitt sambo äter som en häst och lite till 3500 brukar vi lägga på mat i mån ungefär, 1000 kr när jag bodde själv
  • byorginalet
    byorginalet skrev 2011-08-29 19:50:22 följande:
    brukar väll börja dagen med lite gröt  rapsolja med bär i sen brukar det bli lite fallfrukt som mellan mål+ nötter, till luch brukar det bli lite broccoli morötter lök vitlök tomater kikärttor o rödbetor olivolja , kvällsmar haregryn o jordgubbar o blåbär yogurt russin,
    matkontot är rätt högt pga mitt sambo äter som en häst och lite till 3500 brukar vi lägga på mat i mån ungefär, 1000 kr när jag bodde själv
    pga att vi bara äter eko mat drar kostnaden i väg ändå
  • bumsis mamma
    exiteme skrev 2011-08-28 14:38:40 följande:
     Du är inte sparsam, utan bara rent äcklig.
    Jag håller med fullständigt.
    Jag tror att hela tråden är ett skämt...
    Ingen jag känner skulle ha ett sånt här beteende,så jag tror inte på ts...
Svar på tråden min sambo tycker jag är för sparsam ,trött på hennes tjat