• N a t h a l i e

    Fototävling svartvita bilder - Profil

    Tema - Profil 

    1.


    2.

    3.

    4.

    5.

    6.


    7.

    8.


    9.


    10.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fototävling svartvita bilder - Profil
  • N a t h a l i e

    Rösta mera.

    Lite konstruktiv kritik från mig:

    1 Fotomässigt jättebra jobbat. Bakgrunden har man tänkt på, skärpan ligger fint och ljuset är bra.
    2 Verkligen jättefin bild. Dock gillar jag inte den stora svarta ramen.
    3 Gillar inte bakgrunden så mkt, den känns inte planerad bilden. Skärpan e jättebra på ansiktet, mnen jag gillar inte de suddiga runt omkring.
    4 Bilden skulle visa lite mer av ansiktet, håret kunde vara lite mer mindre ruffsigt. Bakgrunden mysig.
    5 Finare bakgrund hade jag velat ha, på en äng eller ngt? Hunden är fotovänlig :)
    6 Så söt, dock hade jag velat få håret lite kammat, så det blev en pangbild :.)
    7 Gillar bilden, men skuggan stör mig en aning mot väggen.
    8 Såååå bra, bra planerat med allt.
    9 Stör mig på kanten uppetill, jag skulle inte fotat när han satt i bilen o körde haha. Men jag gillar att jag fångat vägen i glasögonet. Bra skärpa med.
    10 Rent fotomässigt gillar jag inte att barnet har sand i ansiktet, men barnet e såå söt. Men jag går efter de fotomässiga bra.


  • Nilenna
    N a t h a l i e skrev 2011-08-08 10:22:52 följande:
    Rösta mera.

    Lite konstruktiv kritik från mig:

    5 Finare bakgrund hade jag velat ha, på en äng eller ngt? Hunden är fotovänlig :)

    Tack än en gång för konstruktiv kritik. Ja, jag placerade hunden i det fönstret som hade minst störande bakgrund. Men såklart kan de ändå störa. Ville ha det där motljuset så hunden blir mörk, så därför valde jag att placera hunden på fönsterbrädan. Vet inte om jag hade kunnat få samma effekt utomhus, kanske i motljus hade funkat. 
  • N a t h a l i e
    Nilenna skrev 2011-08-08 15:46:14 följande:
    Tack än en gång för konstruktiv kritik. Ja, jag placerade hunden i det fönstret som hade minst störande bakgrund. Men såklart kan de ändå störa. Ville ha det där motljuset så hunden blir mörk, så därför valde jag att placera hunden på fönsterbrädan. Vet inte om jag hade kunnat få samma effekt utomhus, kanske i motljus hade funkat. 
    Varsegod vännen
  • Esmiso

    min bild var inte planerad, de flesta av mina bilder är inte det Det är min son i bakgrunden som går på bryggan

  • Scream2
    Esmiso skrev 2011-08-10 07:24:45 följande:
    min bild var inte planerad, de flesta av mina bilder är inte det Det är min son i bakgrunden som går på bryggan

    Det är ju allra oftast ögonblicksbilderna som blir de riktiga kanonbilderna, de som ger en ett slag i magen när man öppnar upp dom på skärmen Och har man då förmågan att se ögonblicken, innan man knäpper, då har man kommit en lång bit på väg som fotograf!
  • Scream2
    Esmiso skrev 2011-08-10 07:24:45 följande:
    min bild var inte planerad, de flesta av mina bilder är inte det Det är min son i bakgrunden som går på bryggan

    Du fick för övrigt min röst (om nu trean är din som jag misstänker) just för att det känndes som en mkt lyckad spontanbild!
  • Esmiso
    Scream2 skrev 2011-08-10 10:36:31 följande:
    Du fick för övrigt min röst (om nu trean är din som jag misstänker) just för att det känndes som en mkt lyckad spontanbild!
    TACK! för både kommentar och röst! Ja, det är min bild!
  • mikipiki
    N a t h a l i e skrev 2011-08-08 10:22:52 följande:
    Rösta mera.

    Lite konstruktiv kritik från mig:

    8 Såååå bra, bra planerat med allt.
    Den är faktiskt inte planerad alls :) En klockren ögonblicksbild bara :)
  • Scream2
    mikipiki skrev 2011-08-10 14:57:52 följande:
    Den är faktiskt inte planerad alls :) En klockren ögonblicksbild bara :)

    Som jag sa, det är dom som blir bäst Härliga ögonblicksbilder!
Svar på tråden Fototävling svartvita bilder - Profil