• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tävling Insekter
  • Scream2

    Nr 2 är outstanding!

    1. Fin bild med bra skärpa, skulle bara önska den låg på främre vingen på fjärilen.
    2. Fin skräpa där den ska vara, kul med alla olika linjer det blir, som inramning.
    3. tyvärr blir bilden alldeles för överexponerad och de vita blommorna tar över så den fina gröna nästan försvinner i det andra gröna.
    4. Fin vinkel men alldeles för oskarp
    5. Skärpan är på "lusen", men det blir för mkt äpplen och för lite lus i den här bilden.
    6. cool bild, skulle nästan velat ha den ännu närmare!
    7. Fin skärpa, tyvärr tycker jag inte riktigt insekten kommer till sin rätta och sticker ut ur omgivninen.         

  • suziz
    Scream2 skrev 2011-08-10 12:19:06 följande:
    5. Skärpan är på "lusen", men det blir för mkt äpplen och för lite lus i den här bilden.
       
    Tack för kritiken, jag tyckte det var läckert att färgerna på spindeln matchade äpplena. Provade att beskära bort mer av det övre äpplet men jag gillade den bättre så här Glad
  • Scream2
    suziz skrev 2011-08-10 15:20:13 följande:
    Tack för kritiken, jag tyckte det var läckert att färgerna på spindeln matchade äpplena. Provade att beskära bort mer av det övre äpplet men jag gillade den bättre så här Glad

    Alltid kul att få höra fotografens egna tankar om bilden.
  • Neblina

    Tack för kritiken på svante ( snigeln )
    Hade själv velat ha en närmre bild dock ville inte kameran sammarbeta och sverker tiggde mat och var allt annat än still så var det bästa jag fick till :)


    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • bagdwan

    bagdwan lägger sin rösten på bidrag 2 då den är mycket bra 

  • Normans
    Neblina skrev 2011-08-10 15:33:14 följande:
    Tack för kritiken på svante ( snigeln )
    Hade själv velat ha en närmre bild dock ville inte kameran sammarbeta och sverker tiggde mat och var allt annat än still så var det bästa jag fick till :)
    jag vill inte vara petig och inte en sådan där som tror mig veta bättre än andra men en snigel är ingen insekt, bara så att du vet ;)
  • Neblina
    Normans skrev 2011-08-11 12:24:49 följande:
    jag vill inte vara petig och inte en sådan där som tror mig veta bättre än andra men en snigel är ingen insekt, bara så att du vet ;)
    Nej alltså jag vet att en snigel inte är en insekt, men frågade och fick delta med den bilden hade ingen annan på lager :)
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Nilenna
    Normans skrev 2011-08-11 12:24:49 följande:
    jag vill inte vara petig och inte en sådan där som tror mig veta bättre än andra men en snigel är ingen insekt, bara så att du vet ;)
    Temat var väl egentligen inte bara insekter, utan småkryp också:
    Nytt tema?
    Tänkte väntat på att det blev bekräftat att det var fel slutdatum satt.
    Men om det är jag så sätter jag tema: Insekter/småkryp
  • Normans
    Nilenna skrev 2011-08-11 17:40:51 följande:
    Temat var väl egentligen inte bara insekter, utan småkryp också:
    Tänkte väntat på att det blev bekräftat att det var fel slutdatum satt.
    Men om det är jag så sätter jag tema: Insekter/småkryp
    jag gick bara på det som står överst dvs Tävling Insekter, men som sagt, det var ingen kritik bara en liten info i all välmening eller informationssyfte
  • Nilenna
    Normans skrev 2011-08-11 18:18:09 följande:
    jag gick bara på det som står överst dvs Tävling Insekter, men som sagt, det var ingen kritik bara en liten info i all välmening eller informationssyfte
    Förstod nästan det Flört Skulle kanske ha stått insekter/småkryp i omröstningens rubrik =)
Svar på tråden Tävling Insekter