• SysterJ

    Ge bort barnkläder

    Är det någon som vet vart jag kan vända mig om jag vill ge bort urväxta barnkläder till någon som verkligen behöver dem utan att pengar är inblandade. Jag vet att röda korset, myrorna och liknande finns. Men jag vill att kläderna hamnar hos någon som inte behöver betala för dem. Kan man kontakta BVC, soc eller kyrkan? Jag har inget behov av att själv överlämna kläderna eller få veta vem som fått dem. Det är mest kläder från h&m lindex och Kappahl så det finns inget andrahandsvärde i dem. Men det är hela och rena som går att använda till minst ett barn till.

  • Svar på tråden Ge bort barnkläder
  • Annelie 76

    Ibland har Röda Korset så man kan lämna kläder till katastrofhjälp, alltså skickas det iväg till tex jordbävningsdrabbade områden osv. Ring och kolla, kolla även direkt med Frälsningsarmén (inte Myrorna) om de delar ut saker. Annars är det väl kyrkan som ev kan tänkas dela ut saker, BVC och soc gör det inte.

  • miss nöjd

    Jag har lämnat alla gamla barnkläder och barnsaker till Kvinnojouren. Där finns de som verkligen behöver sakerna för att iaf få ens uns gram balans i tillvaron...

Svar på tråden Ge bort barnkläder