• PolarnOPyret

    Typiskt tjejproblem. Var förvara stor mobil när man inte har fickor eller väska?

    Funderar på hur ni får med er era lite större mobiler (typ, HTC Sensation, Iphone mm) om ni inte har fickor eller väska att lägga den i?

    Själv har jag just nu en liten mobil, men är sugen på en ny bättre och då även ganska mycket större mobil.
    Har jag handväska är det ju inget problem, men det är ju inte alltid man har det och ibland inga fickor på kläderna som det funkar att lägga en mobil i.
    Vart gör man av mobilen få? Hur gör ni andra? *nyfiken*

  • Svar på tråden Typiskt tjejproblem. Var förvara stor mobil när man inte har fickor eller väska?
  • BlommyNess12

    Ja, den märks väl men so what. Så fåfäng är jag inte att jag bryr mig

  • BlommyNess12

    Och om man har lite degiga tuttar så ger de ju efter en hel del

  • MammaMia88

    Förvissor, måste ju dessutom vara SJUKT obehagligt :-S Och om man inte är "så fåfäng" så kan man väl lika gärna ta en påse eller något och lägga sin saker i? :-P

  • PolarnOPyret

    Telefonen jag har nu är så liten så den kan jag ha i typ byxfixkan om jag måste.
    Men en större skulle jag inte vilja ha i byxfickorna av rädsla att den skulle gå sönder och av bekvämlighet. Tycker det är obekvämt.

    Och ja måste nog hålla med MammaMia88 att i min bh skulle det heller inte fungera, den är liksom redan full.

  • Babyystar
    MammaMia88 skrev 2011-08-12 14:08:59 följande:
    Förvissor, måste ju dessutom vara SJUKT obehagligt :-S Och om man inte är "så fåfäng" så kan man väl lika gärna ta en påse eller något och lägga sin saker i? :-P
    Men förmodligen vill man ju inte bära på något, då hade man ju förmodligen tagit en väska?
  • Babyystar
    MammaMia88 skrev 2011-08-12 14:06:12 följande:
    Ni som har den i BH:n måste ju ha för stora BHar. Om jag så hade stoppat en liten plastbit i BH:n så hade det märkts/synts direkt.
    Har absolut inte för stora BHar men min iphone får plats gott och väl utan att det syns utanpå klädern.
  • Tecken

    Vilken lustig tråd - hade ingen aning om att så många traskade omkring med mobilen i BH:n - man lär sig något nytt varje dag på FL Mitt förslag till TS är handen, armväska (sett att del löpare har sin i en sån), midjeväska (JA! Tokfult!). För mig uppstår inte det problemet, jag har alltid min handväska med mig.

  • PolarnOPyret

    Håller med "Tecken" jag hade inte heller en aning om att så många tjejer gick om kring med sina mobiler i bh'n.
    Men det förklarar ju varför man så sällan ser tjejer med en stor utbuktning på jeansfickan eller en mobil ständigt i handen. Dom har den i bh'n helt enkelt.
    Men jag tycker att det borde vara risk för att den blir fuktig i bh'n.

    Midjeväska? Nej det är jag nog lite för fåfäng för.
    Armväska, ja visst när jag tränar, inte annars tror jag.

    Men ni som jobbar på kontor och ständigt måste ha mobilen med samtidigt som ni behöver vara lite "finare klädd" (typ kjol och blus) och alltså inte springer runt med handväskan inne på jobbet.
    Var gör ni av era mobiler, ni kan väl inte sitta och gräva i bh*n varje gång det ringer?Flört

  • Tecken

    Jag tillhör iofs inte "Vi-som-har-mobilen-i-BHn", men jag har inte min privata mobil framme på jobbet. Jag har den i min handväska som är inlåst. Jobbmobilen är med mig överallt, ligger t ex brevid datorn på jobbet, i handen då jag springer och jagar folk på jobbet etc.

  • Lotus86

    Kul tråd denna! Jag retar alltid min mamma för att hon har mobilen i bh:n, men så har jag testat det själv och blev ganska förvånad. Det är ganska smidigt, såvida man inte har en tight liten T-shirt. Det syns inte så mycket och då har jag en htc OneX. 

  • En himmelsk drog

    Hade en Samsung Galaxy Note (suuuuperstor!) och de gångerna jag var utan väska eller fickor var när jag skulle ut på krogen, och då hade jag den innanför min BH (syntes inte när man la den "rätt" men man måste ha lite vaddering i BHn för bästa effekt), eller om jag hade strumpbyxor så hade jag den helt enkelt i midjan med strumpbyxorna som höll fast den, haha! Man får vara kreativ :)

    I värsta fall får du väl helt enkelt försöka ha väska eller någon liten handväska med dig överallt? Eller köpa nån form av snöre och ha den runt halsen innanför kläderna, om mobilen du ska köpa har ett sådant fäste.

    Tror inte du kommer få problem med att dölja eller förvara din nya mobil, om du nu inte funderar på just en Note :)

  • fiamiaria
    jaghopparhögt skrev 2011-09-04 20:35:58 följande:
    Ser man inte ut som en idiot om man börjar gräva i sin BH när det ringer eller när man ska ha telefonen?
    Man har trådlös handsfree :)
Svar på tråden Typiskt tjejproblem. Var förvara stor mobil när man inte har fickor eller väska?