Äger du en kostym?
Som rubriken lyder (gäller män). Är det så att du är kvinna och vill svara för din mans räkning, så går även detta bra.
Som rubriken lyder (gäller män). Är det så att du är kvinna och vill svara för din mans räkning, så går även detta bra.
Självklart äger min man en kostym (flera). Bär dem både till vardags och fest och och gör det jäkligt snyggt!
Min man äger ingen kostym. Han växte ur sin studentkostym och har aldrig uppdaterat den förlusten.
Vi gifte oss kyrkligt, han i jeans och skjorta och jag i beige långklänning.
Dresscode är något väldigt smart, snyggt och praktiskt när man vill ha en sammanhängade bild av ett större sällskap eller när man rör sig i sällskap där det är av tyngre vikt.
Men, jag trivs mest med människor som klär sig så som de är bekvämma i, ledigt eller uppklätt spelar ingen roll. De dop och begravningar vi har varit på har inte varit några bekymmer att vara utan kostym, men jag skulle naturligtvis tyckt att min man var lika stilig i kostym som utan.
Jul och andra festliga sammankomster känns som over-kill med kostym, men det är ju pga det umgänge och de sociala anknytningar vi har runt omkring oss
Därmed är det inte sagt att kostym tycker egentligen till och med jag att alla borde äga en (oj, vilken snurr den meningen tog, haha).
Äger 4 st kostymer, och de används i huvudsak vid konferans och mässmiddagar.
Ja, han har kostym. Vid större fester behövs den. Finns ju inget som är snyggare än en man som bär upp sin kostym och känner sig bekväm i den.
Nä han äger ingen kostym. Vi har varit tillsammans i över 8 år och jag har aldrig ens sett honom i kostym (förutom på bilderna från hans studentbal).
När vi gifte oss hade han en jedirobe, och även om han har många viktiga möten på jobbet så jobbar han inom en bransch där alla ser ut precis hur de vill. När man hälsar på honom på kontoret är det idel jeans, hårdrockströjor och piercingar som syns. Ja okay, ibland ser man någon nisse i skjorta. Men det är inte ofta. ^^
Vi umgås för övrigt inte med klädkodmänniskor. Förutom min familj, då, som är lite så. Men det maken och jag i. Vi ser ut som vi vill i alla fall. :P
Ja, en några stycken. Jag tycker det är så sjukt snyggt med kostym på rätt man.
Visst har min sambo en (flera) kostymer. Jag tycker också att det är självklart att man har en kostym hemma om man är man.
Dresscode är bra. Då behöver man inte fundera på vilken klädsel som är lämplig och det finns ingen risk att man kommer olämpligt klädd. Jag ser inte dresscode som något för värdparet utan mer som en artig gest gentemot gästerna.
Ja, min man äger många, han är sig själv i kostym.
Fan, tryckte på fel...
Min sambo äger en kostym. Det ingår delvis i hans jobb.
Ja, min sambo äger flera men de används ytterst sällan.