• mamma91

    Oro

    Hej.. Jag har inget Änglabarn men jag har en lilla syster som dog underförlossningen..jag var då 16 år och det har varit en stor sorg i våran fanilj. jag hade verkligen sett fram imot den lilla :(
    jag är nu 20 år och har en egen lite dotter som jag älskar så otroligt mycket, men så klart hänger tankarna kvar på vad som kan hände efter som man varit med om det förut :( går in till min dotter flera gånger när hon sover bara för att se att hon andas. är ibland även rädd för att somna och vakna av att det hänt något.. denna oro är så hemsk!

    vet inte om det är en förkänslig fråga eller så
    men ni som har ängla barn, vad hände hur var barnen innan?

    kram på er allihopa! Hjärta

  • Svar på tråden Oro
  • Sidy

    Vill bara säga att jag förstår precis den oro som du känner!

    Och att bära på den oron det är fruktansvärt, det ändå man kan göra för att stilla sin oro det är att göra precis som Du skriver: titta till sitt barn med jämna mellanrum.  

    Jag har ett Änglabarn som dog i magen innan förlossningen.
    Har nu fått den stora gåvan att kunna ge vår Ängel ett syskon.
    Ända sedan detta syskon föddes har jag haft oron att han skall sluta att andas.

    Jag springer fram och tillbaks till hans säng när han somnat och kollar så han andas och ligger han i vagnen och sover när vi är på promenad så kollar jag så att nappen rör sig......    

    Första veckorna efter förlossningen var fruktansvärt jobbiga, men jag tycker att jag kan hantera min rädsla på ett bättre sätt ju längre tiden går, men den finns alltid där såklart!

    Kram till Dig från en Ängla mamma som nu även fått ett barn som fått stanna hos oss   

           

  • mamma91

    Ja första veckorna var hemska! Jag sov nästan inget för jag var rådd att nått skulle hända om jag somande så jag satt och titta på den lilla så länge jag kunde hålla ögona öppna..

    oron kommer ju alltid att finnas där men jag tror att man måste lära sig att leva med den och hantera den på rätt sätt..?
    frågan är väll bara hur man ska gör det.

Svar på tråden Oro