• Vitsippa80

    Pregnyl - slut överallt?

    Åh jag blir galen.... Äntligen har jag fått mens och ska få börja med Pergotime men självklart är då Pregnyl slut på varenda apotek och går inte ens att få hembeställt. Slut hos leverantören och tidigast leveransbesked är 12/9 Rynkar på näsan.  Jag behöver det senast 8/9...

    Hatar att sånt här ska sinka en månad till (minst), är så himla ledsen nu!

    Nån som vet om nåt apotek någonstans som kanske har kvar hemma i lager (fast tydligen är det oftast beställningsvara)? Eller finns det nåt annat man kan ta? Ovitrelle har jag hört är liknande, men tydligen inget de får byta till på apoteken, har det heller inte på recept. Men om det finns i lager kanske man kan få ett recept på det istället om man ringer RMC.

  • Svar på tråden Pregnyl - slut överallt?
  • mumwannaB

    Jag råkade oxå ut för problemet med pregnyl. Jag fick istället ovitrelle utskrivet av läkaren utan problem. De har samma effekt men pregnyl är billigare så därför brukar de skriva ut det i första hand. Ovitrelle slipper du dessutom blanda.

  • Vitsippa80

    Tack för svar!

    Läkaren skulle skriva ut Ovitrelle istället... Men man kan ju undra varför Ovitrelle kostar 4 ggr så mycket som Pregnyl... :/

Svar på tråden Pregnyl - slut överallt?