Med ettan berättade jga för chefen tidigt, typ v 10 och bad honom hålla det hemligt, men ville att de skulle ha tid att hitta någon annan, då jag hade en ansvarstjänst då. Några få kollegor fick veta v 12 resten efter RUL v 18.
Nu med tvåan berättade jag för närmsta chefen i fredags(v 11) och bad honom hålla tyst, för att jag bara kan jobba halvdag på måndag för att jag ska på VUL. Ser allt bra ut efter måndag, så får jag nog lov och berätta för högre chefen också då jag ska byta tjänst efter jul. Han kommer nog känna sig lite besviken, men förhoppningsvis har han vett nog att spela glad
Och sen ska jag berätta för kollegorna. Har väldigt dåligt samvete för att jag inte berättat för några av dem, då några vet att jag försökt få barn länge och då vi fått en ny kollega som är gravid har vi pratat massa grav. och jag vill inte säga till dem före chefen för att det skulle kännas fel om han får höra det på omvägar. Men eftersom vi kämpat så länge och jag blivit erbjuden en så pass mycket bättre tjänst, rent arbetstidsmässigt så vill jag inte strula till det om jag skulle få MF eller liknande. Är inte officieltl klart att jag ska få byta tjänst ännu, osv... Rent fysiskt skulle den kunna vara tyngre, men jag ser flera fördelar med den, då det är lättare att ta en paus eller bara springa på toa 5 ggr / arbetsdag utan att sätta kollegorna i skiten.