• Anonym (fundersam)

Ni som arbetar åt/med Forever Living och har lyckats..

Jag vill veta allt, hur ni gick tillväga, hur ni började...
    Vart står ni idag?
    Har ni ett annat arbete också eller klarar ni er på FL?

Hur mycket tjänar ni i månaden hos FL....?

• Svar på tråden Ni som arbetar åt/med Forever Living och har lyckats..
  • Anonym (Fia p)

Ja det gäller ju att viljan och intresset, annars funkar det inte, samma sak om du bestämmer dig för något annat.

På den nivån åker man på olika utbildningar om hur du ska leda ditt team och arbeta på ett effektivt sett tex. Utbildningar om nyinkommna produkter, bli uppdaterad om ny regler, sätta upp olika teman och möten för sitt team osv. De handlar om allt möjligt. Precis som att din chef åker på utbildningar ibland, alla behöver fräschas upp och vara uppdaterad, speciellt om du ska leda ett team, vare sig det är inom Forever eller inom kommunen.

Du får en ledarskaps bonus från Forever varje månad, mellanskillnaden på din egna försäljning och en viss procent från ditt teams försäljning, MEN för att kunna få ta del av detta måste du trots supervisor, manager och uppåt arbeta och beställa för ett visst varje månad,gör du inte det så kan du inte heller plocka ut nå pengar, Forever måste se att du också arbetar och omsätter produkter. Så du kan inte bara luta dig tillbaka och njuta av att se pengarna rullar in. Sen måste man ju fortsätta att hitta fler till sitt team, för det är alltid flera styckna som lägger ner. Dessutom kan man gå om den som rekryterat en, så allt är himla rättvist i just Forever. Alla måste jobba lika hårt för att tjäna på det, trots nivå, och alla blir betalda för exakt det arbete som görs.

• Anonym (H)

Måste man ha många vänner för att syssla med detta?

• Anonym (Fia p)

Det är ju såklart en fördel att ha vänner, speciellt när man är i början av att starta upp en forever verksamhet.  Jag har själv ingen stor bekantskapskrets men det går ändå, man får kämpa lite mer och kanske välja lite svårare vägar. Tex ställa upp på marknader eller liknande till en början, arbeta mycket mer via sociala medier, lägga produktkatalog på jobbet. Det handlar hela tiden om att vara driftig och inte vara rädd för att fråga folk och prata med folk, lägga ner tid på att följa med på olika utbildningar eller liknande om man vill komma igång på riktigt.

Känner du en som du ber om hjälp till att få ihop en produktkväll, så kan ju denna person bjuda in några av sina vänner och de personerna bjuder in några av sina vänner. Sen behöver man inte vara 20 personer på en visning, man kan börja med sina närmsta, familj, bästa vän eller liknande. Här hjälper ens handlare till vid första visningen, och hjälper dig överlag att komma igång och lägga upp en plan efter dina mål. Skulle du inte få dina produkter sålda och känner att det inte var något för dig, ja då säger du upp ditt återförsäljarskap och får pengarna tillbaka för produkterna - frakt och pack avg.

Man åker tillsammans med sin handledare/team på inspirations dagar, utbildningar om hur du arbetar med forever, vad du bör tänka på för att få igång din omsättning (frivilligt, men möjligheten finns). Du är ju aldrig själv inom Forever, du har din handledare till hjälp, för vi får betalt för att hjälpa er, ni har Forevers kontor till hjälp osv. När du sen börjar att bygga team (om du skulle vilja det) så får du betalt för att vara handledare och driva ditt team dit dom vill, även om det bara är med produktförsäljning eller bygga team.

Man kör det här tillsammans och hjälper varandra, man har möten där man ger tips och idéer, åker iväg på olika fester som Forever anordnar osv. 

Har du fler frågor och funderingar hör av dig till businessandhealthflp@gmail.com 

• Anonymnatta

Hej!

Jag arbetar också med Forever på deltid och får en bra extra inkomst på det.

Jag tycker det är synd att det spridits så dåligt rykte om Forever. Forever är ett jobb och ingen lottokupong. Tyvärr tror många som börjar att de ska bli miljonärer på 1månad och ger upp direkt.

Jag arbetar mycket med mitt team och lärt känna massa härliga människor. Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig mått så här bra tidigare!

Jag ser det här som långsiktigt och tar det 5 år så gör det de bara jag har kul längs vägen vilket jag har då vi är ett fantastiskt glatt team :)

• Anonym (^^)

K

Anonymnatta skrev 2016-03-31 15:31:08 följande:

Hej!

Jag arbetar också med Forever på deltid och får en bra extra inkomst på det.

Jag tycker det är synd att det spridits så dåligt rykte om Forever. Forever är ett jobb och ingen lottokupong. Tyvärr tror många som börjar att de ska bli miljonärer på 1månad och ger upp direkt.

Jag arbetar mycket med mitt team och lärt känna massa härliga människor. Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig mått så här bra tidigare!

Jag ser det här som långsiktigt och tar det 5 år så gör det de bara jag har kul längs vägen vilket jag har då vi är ett fantastiskt glatt team :)

Vad är det du menar får ta fem år?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Fia p) skrev 2016-03-23 17:37:47 följande:
    Vad negativa alla är! Det är just detta som gör att mlm företag är svåra att arbeta inom, den svenska negativa inställningen. När skadade det att prova något nytt? Aldrig. Bara för att man säljer produkter, så betyder ju inte detta att man tror miljonerna kommer rulla in inom 1månad. Skitsnack från okunnig människor. Alla vettiga människor vet att det handlar om att kämpa i såna här företag både med försäljningen och bygga team, har man lätt för det här så är mlm ett bra koncept, och man blir inom just Forever uppvaktad med resor, bonusar, bilbonus osvosv men igen DET ÄR EN LÅNG VÄG DIT, DU KAN OM DU GÖR DET PÅ RÄTT SÄTT, OM INTE SÅ FÅR MAN NÖJA SIG MED LITE FÖRSÄLJNING VID SIDAN AV SITT VANLIGA JOBB . Är man blyg och inte driven, ja då kanske man ska satsa på något annat.

Sen är Forevers produkter mycket bättre än många andra. Jag köper ju hellre produkter av någon som säljer det själv, det betyder: kunskap om produkterna, gillar uppenbarligen produkterna annars finns det ju ingen anledning att sälja vidare? För så mycket tjänar man inte på att sälja en dunk, tub, box eller liknande. Vet exakt vart produkterna kommer ifrån, hur de tillverkas, hur arbetsmiljön för de anställda är osv. Jag skulle däremot inte köpa i en hälsokostbutik där de varken har kunskap om hela sortimentet, de vill ENBART sälja för det är ju vad deras jobb är och troligen använder de inte ett smack själva medans de står o rekommenderar, mer än hälften av produkterna är det ren skit i och inte det minsta billigare än tex Forevers. Dessutom är det ganska skevt att försöka lura på folk produkter i Forever då kunden har 90dagars nöjdkundgaranti, lämna tbx om det är "skit"? Prova utan att vara rädd, du får ju ändå pengarna tillbaks om du skulle vara missnöjd? Vad har du som kund för rätt i affären? Knappt 2dagars öppet köp och vill du lämna tbx det du köpt öppnat är du körd lik förbannat.

Forever är kul att hålla på med, lägga upp lite erbjudande för sina kunder, skicka med något extra, ha en visning med något spännande tema eller liknande. En kul hobby för de som gillar produkterna och tycker att just sånt här är kul. Men visst sticker det i folks ögon när man vågar göra något som man faktiskt tycker är roligt. Då låter de exakt som såna här negativa människor. Annars hade man ju kunnat låta bli att smutskasta ett företag? Låt de som gillar produkterna och gillar att sprida produkterna vidare på sociala medier göra det, och var glad för deras skull att dom gör något som dom tycker är kul och bra.
    Man får lämna tillbaka krämer och all kosmetika i vanliga butiker om man inte känner att man tål dem lite bökigt eftersom man ska fylla i formulär som skickas till företaget. Har lämnat tillbaka både hudkräm och mascara utan problem.
  • Anonym (manager)
    Det märker man ju tydligt även om man aldrig satt sin fot på ett möte eller en träff, utgående ifrån hur folk bloggar och skriver om det och håller på. Hjärntvätt, verkligen. Konstigt att så många dras med, är folk verkligen så lättpåverkade? Eller är övertalningsmetoderna så skrämmande bra?
  • Anonym (Fia p)

Det har vart mycket snack om den artikeln. Rex som är grundaren av forever tog in dessa människor på möte när de var i Mexico och förklarade att det inte får gå till på det här viset. De fick en varning och det får inte upprepas.

Alla ska arbeta så mycket eller lite som man vill utan att någon ska stå och säga att " 10 pers i soffan, du får två möten av mig". De ska coacha de personer som dom har rekryterat, och göra det på ett proffsigt vis, vilket dessa människor har misslyckats med totalt. 

Idioter finns det överallt, bara för några är det, så är det orättvist att dra ett helt företag över kanten. Det är nästan som att man försöker hitta fel hos mlm-företag. Jag har aldrig vart på mitt team, de vet att jag finns om dom behöver hjälp, jag frågar alltid hur de vill börja med sin verksamhet. Vissa vill bara sälja, vissa vill arbeta direkt med försäljning och bygga team, medans andra bara vill beställa produkterna till billigare pris. Min handledare gjorde precis samma sak med mig, först i början var jag super aktiv sen hände det saker i mitt liv som gjorde att jag la allt åt sidan, och inte var hon på mig nånting mer än att hon fanns där och hjälpa mig när jag kände att det behövdes. 

Sen kan jag tycka att den här Jessica verkar ganska naiv, vem tror på riktigt att man får en resa betald och har en grym inkomst första månaden? Man kan väl räkna ut med vad som helst att det borde ligga otroligt mycket jobb bakom för att komma upp till det här, även om det skulle sägas annat. Annars hade väl hela världen velat jobba med Forever. Det är mycket jobb och man måste vara driftig, om man vill ha resor, bra inkomst och andra bonusar, punkt.

• Sanna J

Forever är en jäkla pyramid!
    www.dt.se/allmant/dalarna/fore-detta-forever-living-saljare-berattar-det-ar-sektliknande
    De söker aktivt på Facebook efter svaga & mottagliga personer de kan rekrytera till som kan kränga deras produkter till sina vänner & familj men om det bara vore så väl. Hela affärsmodellen bygger på rekrytering.
    Som det står i artikeln är marginalen så liten om du säljer nåt att hela inkomsten är tänkt att komma av att du rekryterar alla dina kompisar och fått dem att följa med på i det närmast religiösa möten.
    Sen är självklart deras säljare deras största kunder Drömmer
    Min kompis måste ha köpt produkter för minst tvåtusen i månaden innan hon insåg bluffen. Hjärntvätt, pyramid & blåsning! Tre produkter i en!
    Köp inte deras produkter!!!!!

• 199403164883

Forever living kan nog vara ett av det mest genuina samt mest lönsamma företag jag någonsin stött på. Network marketing är ABSOLUT inte för alla även om jag önskade det. Network marketing är framtiden och med rätt företag samt en motivation och en inre drinkraft kan du ta dig precis vart du vill.

Tyvärr så blandar folk ihop network marketing med pyramidspel vilket inte alls stämmer. Läs din fakta och hitta RÄTT företag så är det ENBART DU som sätter gränserna för hur långt du kan gå! Its all about the mindset!

Forever living är ett kanonföretag enligt mig och större delen av min bekantskapskrets.

Kram mvh

• Yukio Nakahara

Hej! Har du fått svar? Det var 7 år sedan ser jag du undrade? ...Du är redan distributör/FBO? Om inte kan du kontakta mig! Då skall jag hjälpa dej att svara på dina frågor. 070-5471000????Manager Team Japan Jocke

• FuckGoggleAskMe
    199403164883 skrev 2017-04-20 18:56:59 följande:
    Forever living kan nog vara ett av det mest genuina samt mest lönsamma företag jag någonsin stött på. Network marketing är ABSOLUT inte för alla även om jag önskade det. Network marketing är framtiden och med rätt företag samt en motivation och en inre drinkraft kan du ta dig precis vart du vill. Tyvärr så blandar folk ihop network marketing med pyramidspel vilket inte alls stämmer. Läs din fakta och hitta RÄTT företag så är det ENBART DU som sätter gränserna för hur långt du kan gå! Its all about the mindset! Forever living är ett kanonföretag enligt mig och större delen av min bekantskapskrets. Kram mvh

Haha, då kan vi dra slutsatserna att du inte stött på många företag alls (2?) och att din bekantskapskrets är antingen väldigt begränsad (3 personer, varav du lurat i 2 att FL är bra), eller också består av personer omhändertagna av vänliga människor i vita rockar.
  • jenny1970

Bra skrivit klart man vill vara sin egen chef o ha mer fritid och det får man 
    jag säger bara att om fler hade tänkt om så hade ni mått bättre 
    så go go.
    Om ni undrar något hör gärna av er till mig jennylarsson279@hotmail.com 

• Anonym (^^)

Några år senare; några fler som vill dela med sig av hur det går?

Svar på tråden Ni som arbetar åt/med Forever Living och har lyckats..