• punx4life

Hon vill inte ha mig!!!

hur fan ska jag förklara detta?
    jag har alltid haft en hög sexdrift jag vill ha sex minst en gång om dagen.
    min fru ville ha nästan lika mycket sex som mig i början av vårat förhållande.
    sedan har det gått utför och efter att hon vart gravid så är det ju knappt på sparlåga.
    jag förstår att lusten kan förändras när hennes kropp jobbar så med att skapa våran son, att jag förstår det har gjort att jag nästan aldrig försöker få sex nu men då och då så tar jag upp att jag tycker det är jobbigt och då säger hon att hon behöver mera närhet för att bli kåt, jag försöker ge henne det men det fungerar inte och hon söker inte min närhet...
    vi har även tidigare haft lite sådana här problem och då har det alltid vart den att hon behöver mera närhet och även närhet utan att jag försöker få sex men det är alltid jag som kommer å kramar henne eller bara spontant slutar med det jag gör bara för att smyga fram till henne för att pussa på henne å bara tala om att hon är vacker...
    det känns som om det bara är jag som vill ha henne och det är inte bara sexet det är även närheten...
    jag lägger mig tidigt när jag ska jobba och ofta så vill jag bara få mysa lite vist jag vill ha sex också men mest bara ha henne hudnära mig men hon sitter hellre vid datan och kollar runt här på FL...

hon får mig att känna mig som ett avelsdjur som har gjort sitt, som om jag inte riktigt behövs nu när hon blivit gravid...

vad fan ska jag göra?
    jag har alltid haft en väldigt hård fasad så det syns inte på mig men hon som jag älskar över allt annat håller på att knäcka mig, hon leder mig till stupets kant...
    känns som om jag kommer implodera snart...

• Svar på tråden Hon vill inte ha mig!!!
  • punx4life
    sextiotalist skrev 2011-09-13 14:01:13 följande:
    Glöm inte att det är fruktansvärt mentalt jobbigt att ha sex mot sin vilja. Jag hade det i mitt förra förhållande och det var väldigt, här är nog det ordet rätt använt, kränkande.
    jag förstår det...
    jag vill inte ha sex med min fru mot hennes vilja, jag vill att hon ska vilja ha mera sex med mig...
    problemet är väll att har man olika mycket lust så blir alltid någon lidande och i detta fall jag...
    i många andra fall blir den som har mindre lust lidande och det är helt klart värre...
    jag vill inte att hon ska släppa till jag vill att hon ska få mera lust...
  • Modern Man
    sextiotalist skrev 2011-09-13 13:15:28 följande:
    Nja, det vill jag nog inte säga, vi båda har gjort "avkall" på våra behov, sambon får inte till det så ofta som han skulle önska, jag gör det oftare än vad jag skulle önska. Vi har hittat en kompromiss, där vi båda har satt en annan nivå än vad vi egentligen vill.
    Anonym skrev 2011-09-13 13:46:59 följande:
    Det stämmer inte alls det. Jag och min kille har kompromissat. Däremot är det alltid den med mindre lust som ska försöka öka sin lust. Varför är det så?
    Naturligtvis finns det olika situationer i förhållanden. Man kan se olika scenarier:
    1. Den med mer lust dominerar förhållandet och tar för sig och den med mindre lust ställer upp, mer eller mindre emot sin vilja.
    2. Man kompromissar och båda är tillfreds med situationen
    3. Den med mindre lust dominerar förhållandet och sätter nivån för sexet

Nu rör ju det här enbart relationer där man inte ligger på samma nivå sexuellt. Jag tror inte att de två första scenarierna är alls lika vanliga som det tredje, och alternativ två är nog säkert allra minst, och i den finns säkert också ett mörkertal: I den gruppen, frågar man den med minst lust så säger den alternativ 2 och frågar man den med mer lust säger den alternativ 3. På samma sätt finns det ett mörkertal åt andra hållet, att de med mer sexlust säger att det är alternativ 2 medan den med mindre säger att det är alternativ 1. I båda fallen anser bara den viljestarkaste att en kompromiss har ingåtts medan den andra parten inte anser att det är så.

I relationer där det är obalans i sexlivet och den med mest sexlust försöker vara hänsynsfull och respektfull och intresserad av att lösa situationen tror jag faktiskt att alt. 3 är i särklass vanligast. Ni som verkligen har en äkta och fungerande kompromiss kring ert sexliv där ni verkligen är överens och tillfreds och har mötts nån stans i mitten trots stora skillnader är nog tyvärr väldigt ovanliga, även om ni finns.

Frågar man min fru om hon har kompromissat i sexlivet så skulle hon säkert säga att hon har det, men fråga mig och jag säger att jag inte har märkt nånting! Hon var den som först tog ordet kompromiss i sin mun, men hur jag än försöker så ser jag inte att hon har omvandlat det i handling.

Det finns ju ett stort problem kring kompromisser som har med känslor att göra. För mig är det helt avgörande att min fru är engagerad i sexet, själv njuter, är aktiv, söker orgasmen osv. för det är det som gör sex till njutbart för mig. Sånt kan man inte kompromissa fram. Lägger hon sig bara där och är "tillgänglig" för mig så förlorar sexet hela poängen för mig. Nu är min fru dessutom sån att hon kan inte ens låtsas vara engagerad om hon inte är det, hon är för blyg och hämmad, så i vårt fall är kompromisser från hennes sida helt enkelt inte möjliga. Jag däremot kan ju alltid låta bli att ta initiativ till sex, sluta fråga om sex, låta bli att antyda osv. osv. och det har en reell effekt för henne. Hon slipper verkligen sex när hon inte har lust, men jag kan aldrig få nån kompensation för mina förlorade tillfällen till sex eftersom onani inte är en ersättning för partnersex.

Jag vet att det finns män som tycker att det är helt OK med en planka som bara ligger där som de kan knulla, men jag är inte sån.

Så hur god vilja det än finns från oss båda om att kompromissa så finns det ingen möjlighet till det i vårt förhållande, det faller på sin egen orimlighet. Så därför sätter hon, som har mindre lust, nivån på vårt sexliv, och tyvärr tror jag att det är det vanligaste scenariot. Det är ju tyvärr så många förhållanden som spricker...
  • Anonym
    punx4life skrev 2011-09-13 14:05:32 följande:
    jag förstår det...
    jag vill inte ha sex med min fru mot hennes vilja, jag vill att hon ska vilja ha mera sex med mig...
    problemet är väll att har man olika mycket lust så blir alltid någon lidande och i detta fall jag...
    i många andra fall blir den som har mindre lust lidande och det är helt klart värre...
    jag vill inte att hon ska släppa till jag vill att hon ska få mera lust...

Kan inte du försöka minska din lust då så ni ligger på samma nivå? Jag förstår fortfarande inte varför det är den med minst lust som ska försöka öka sin med diverse metoder?
  • punx4life

för att den med mera lust måste dämpa sin lust...
    för att den med mera lust inte får så mycket som den vill...

• sextiotalist
    punx4life skrev 2011-09-13 15:04:41 följande:
    Fast det är i min värld, väldigt mycket I-landsproblem, allvarligt, bara för att man vill, så betyder det inte att man ska, även om det är sexbehov.
    (nu gäller det inte helt sexlösa förhållande där den ena vill och den andra inte vill)
    För vissa är sexet tydligen en sådan stark drift att den tar över allt annat socialt. Vissa personer (speciellt män) kan bli som tjuriga barnrumpor om de inte får det sex de vill ha och önskar.
    Om man har ett något regelbundet sexliv med någorlunda vettig frekvens, då tycker jag nog att man inte kan kräva sex när man vill.
    Eller om man säger så här
    När det gäller mycket här i världen som man önskar och vill ha, då är många beredd på att avstå utan problem, men när det gäller sex, så kan detta behov ibland jämnställas med en alkoholists behov av sprit, man skall ha det.
  • Anonym
    punx4life skrev 2011-09-13 15:04:41 följande:

förstår inte riktigt?

Är ju samma som att den med mindre lust måste öka sin lust och för att den med mindre lust inte får så lite som den vill?  
  • Isisson90

Du lugna dig det går över kvinnans kropp funkar så under graviditeter och dessutom upp till 1 - 1,5 år efter det enda du kan göra är att sluta pressa henne ge henne tid, älskar du henne ska det inte vara något problem allst! utan gör så att du ger henne tillgivenhet och uppmärksamhet och tillägg det att du förstår henne och att du väntar på henne tills hon ''vill'' kvinnor ger mer respons på deras män när dom visar att dom VERKLIGEN bryr sig om dom och inte bara deras nedre delar! ett annat tipps är att höger handen får bli en given vän medans du väntar! tro mig när hon kommer till dig sen kommer allt att bli mer än bra! jag talar av egen erfarenhet Oskyldig 
    Det värsta en kvinna vet är en man som pressar om sex när dom själva inte vill det ger dom en hel del skuld och ångest så lägg ner den rörelsen.
    Det finns så mycket mer man kan göra förutom sex som har med just sex att gör använd fantasin lite så kommer du på något som ni kan göra som inte involverar penetration! för det kan just vara det som är problemet med att hon har ont där nere... tänk lite så kommer du nog fram till annat ni kan göra! ha det och lycka till! 

• Anonym
    punx4life skrev 2011-09-13 12:08:16 följande:
    och vist känner man sig rutten när man får känslan av att ens partner inte vill ha en?
    man vill ju att ens partner ska vilja ha en, tråna...
    nä livet är jobbigt ibland...
    ja man känner sig helt värdelös och undrar vad man gjorde fel.
    Du kan iallafall ha hoppet om att det går över efter ni fått barn
  • Modern Man
    sextiotalist skrev 2011-09-13 15:10:27 följande:
    Fast det är i min värld, väldigt mycket I-landsproblem, allvarligt, bara för att man vill, så betyder det inte att man ska, även om det är sexbehov.
    (nu gäller det inte helt sexlösa förhållande där den ena vill och den andra inte vill)
    För vissa är sexet tydligen en sådan stark drift att den tar över allt annat socialt. Vissa personer (speciellt män) kan bli som tjuriga barnrumpor om de inte får det sex de vill ha och önskar.
    Om man har ett något regelbundet sexliv med någorlunda vettig frekvens, då tycker jag nog att man inte kan kräva sex när man vill.
    Eller om man säger så här
    När det gäller mycket här i världen som man önskar och vill ha, då är många beredd på att avstå utan problem, men när det gäller sex, så kan detta behov ibland jämnställas med en alkoholists behov av sprit, man skall ha det.
    Sextiotalist, jag har mycket stor respekt för dig och det du skriver på här på forumet. Men det här inlägget är ett sånt där det visar sig så tydligt att vi inte kan nå varandra eftersom våra upplevelser av sex är så diametralt olika. Nu kanske det är användbart med liknelser som "hur förklarar man för en som varit blind hela livet hur grönt ser ut"? Jag skulle kunna tänka mig att det är lika svårt att beskriva för dig hur jag mår när jag inte får utlopp för min sexdrift. Du tar liknelser om sjukdomar, alkoholism, sådant som är osunt, som är ett "konstruerat" problem för att försöka uttrycka hur orimlig vår önskan om att få ha sex är i dina ögon.

Och här tror jag att vi har den här problematiken i sin prydno. Här står vi på var sin sida om en fråga kan inte sätta oss in i hur den andre kan vara på ett visst sätt!

För egen del har de här två åren på FL, och framför allt bearbetandet av mina relationsproblem genom min "modern man-tråd", fått mig att både acceptera och respektera människor som inte alls bärs av samma sexdrift som jag själv. Jag har slutat att försöka utmåla dem som abnorma på något sätt, jag bara konstaterar att jag i fortsättningen inte ska ha nån relation med en kvinna som är så olik mig.

Jag hade nog förväntat mig en lite större vidsynthet från din sida, Sextiotalist, det brukar du kräva av andra gentemot dig själv...
  • sextiotalist
    Modern Man skrev 2011-09-13 19:39:52 följande:
    Sextiotalist, jag har mycket stor respekt för dig och det du skriver på här på forumet. Men det här inlägget är ett sånt där det visar sig så tydligt att vi inte kan nå varandra eftersom våra upplevelser av sex är så diametralt olika. Nu kanske det är användbart med liknelser som "hur förklarar man för en som varit blind hela livet hur grönt ser ut"? Jag skulle kunna tänka mig att det är lika svårt att beskriva för dig hur jag mår när jag inte får utlopp för min sexdrift. Du tar liknelser om sjukdomar, alkoholism, sådant som är osunt, som är ett "konstruerat" problem för att försöka uttrycka hur orimlig vår önskan om att få ha sex är i dina ögon.

Och här tror jag att vi har den här problematiken i sin prydno. Här står vi på var sin sida om en fråga kan inte sätta oss in i hur den andre kan vara på ett visst sätt!

För egen del har de här två åren på FL, och framför allt bearbetandet av mina relationsproblem genom min "modern man-tråd", fått mig att både acceptera och respektera människor som inte alls bärs av samma sexdrift som jag själv. Jag har slutat att försöka utmåla dem som abnorma på något sätt, jag bara konstaterar att jag i fortsättningen inte ska ha nån relation med en kvinna som är så olik mig.

Jag hade nog förväntat mig en lite större vidsynthet från din sida, Sextiotalist, det brukar du kräva av andra gentemot dig själv...
    Förlåt mig, men man färgas av sin bakgrund både du och jag. Jag har upplevt den pressen, då jag hade som första uppgift se till att min fd sexbehov blev tillfredställt.
    Du har rätt, det var en dum liknelse och det stämmer nog endast överens på ett fåtal.
    Fast ibland så skriver man och säger saker som kanske inte var så bra, när man tänker efter.

Skäms
  • Modern Man
    sextiotalist skrev 2011-09-13 20:27:51 följande:
    Förlåt mig, men man färgas av sin bakgrund både du och jag. Jag har upplevt den pressen, då jag hade som första uppgift se till att min fd sexbehov blev tillfredställt.
    Du har rätt, det var en dum liknelse och det stämmer nog endast överens på ett fåtal.
    Fast ibland så skriver man och säger saker som kanske inte var så bra, när man tänker efter.

Skäms
    Åh, för all del, det händer oss alla... *L*
  • punx4life

känner att det är något som måste klargöras här...
    1 jag är förstående, jag hjälper med allt jag kan, jag talar om för henne att hon är vacker och underbar fast hon avskyr sin kropp just nu och jag försöker inte få sex av henne för jag vet att hon inte vill...
    2 jag tjatar inte efter sex...
    3 ja jag vill ha sex med henne men jag vill inte att hon ska ställa upp, jag vill att hon ska vilja ha sex med mig...

som någon skrev här så finns det säkert dom som gillar att ha sex med en kvinna som bara ligger där som en planka men jag är inte en sådan man...
    hade det bara vart att få komma som var problemet så hade det inte vart ett problem för tömma gör jag ändå dagligen...
    mitt problem är att jag inte får känna att hon vill ha mig och i och med det även inte får närheten och bekräftelsen som jag vanligtvis får när vi har sex...

• bobbo

Känner igen problemet från mitt förhållande, vi har pratat mycket om detta och får "profesionell" hjälp, min fru är inte nöjd med sig själv och har svårt att släppa fram sina känslor för mig i detta missnöje. Men det gör inte det lättare att inte få njuta och tillfredställa den man älskar så mycket att känna till detta, vi har förresten varit gifta i snart tjugo år och sexlivet har alltid åkt jojo och min fru har alltid kännt sig otillräcklig - däremot upplever jag att hon blommar upp och mår mycket bättre några dagar efter sex... men sen knyter hon ihop sig igen och blir en analyserande kvinna som skall vända och vrida på alla problem igen.

Svar på tråden Hon vill inte ha mig!!!