• MammaJennii

Vad skulle förenkla eran vardag/ erat liv?

Hej!

Jag har funderat på det, när man har fått barn så hinner man inte med saker att göra, ingen tid för sig själv m.m.

Tex att det finns hemkörning av mat från affären osv.

Vad tycker ni skulle underlätta eran vardag ni fick välja ?!

• Svar på tråden Vad skulle förenkla eran vardag/ erat liv?
  • Helle333
    MammaJennii skrev 2011-09-09 13:13:33 följande:
    Hej!

Jag har funderat på det, när man har fått barn så hinner man inte med saker att göra, ingen tid för sig själv m.m.

Tex att det finns hemkörning av mat från affären osv.

Vad tycker ni skulle underlätta eran vardag ni fick välja ?!
    En sambo som förstår hur man gör rent spisar. Jag kan stå och skrubba rent den i tio minuter. Sedan lagar min sambo mat och stökar ner hela spisen och lämnar den på det viset så det ser ut som att någon spytt över den =(

Emellanåt önskar jag mig städhjälp. Men matkasse är ingen idé då de jag pratat med inte allergianpassar kassarna utan jag skulle bli tvungen att betala för en massa mat jag är allergisk emot och dessutom köpa nya produkter som jag kan äta och ersätta grejerna i kassen med så det skulle bli vråldyrt för oss att skaffa sådan. Sedan är vår matbudget sådan att först storhandlar vi för runt en tusenlapp, sedan lever vi på 500kr i veckan. Matkassarna kostar mer än det.
  • MammaJennii
    Helle333 skrev 2011-09-09 15:46:01 följande:
    En sambo som förstår hur man gör rent spisar. Jag kan stå och skrubba rent den i tio minuter. Sedan lagar min sambo mat och stökar ner hela spisen och lämnar den på det viset så det ser ut som att någon spytt över den =(

Emellanåt önskar jag mig städhjälp. Men matkasse är ingen idé då de jag pratat med inte allergianpassar kassarna utan jag skulle bli tvungen att betala för en massa mat jag är allergisk emot och dessutom köpa nya produkter som jag kan äta och ersätta grejerna i kassen med så det skulle bli vråldyrt för oss att skaffa sådan. Sedan är vår matbudget sådan att först storhandlar vi för runt en tusenlapp, sedan lever vi på 500kr i veckan. Matkassarna kostar mer än det.

Vad frustrerande. Vad händer om du säger åt han då?
  • Lavish

Hiss i huset. Tungt som fan att bära min stora unge, och mindre bli han väl inte.

• skånegås

Jackor som hänger upp sig själva och saker som plockar upp sig själva från golvet. Städar gör jag gärna, det är bara det eviga plockandet som går mig på nerverna......

• beccagranen

Städerska, kock som lagar hälsosam mat (känner att vi är inne i en cirkel där det är samma heltiden) en personlig tränare som pressa mig till max.

• Gunnell
    MammaJennii skrev 2011-09-09 15:29:53 följande:
    VI har Linas matkasse :) Det kan jag rekomendera varmt. Bra mat och mycket grönsaker. DÅ kommer det hem en kasse med 5 maträtter för ca 4 personer, men (nästan) alla tillbehör samt recept. Så skönt att slippa tänka på vad man ska laga för mat varje dag :)

Blöjbil då vad tycker ni om det? :)  
    Ja, att man kunde beställa hem blöjor åtminstone! Och toapapper :) Kanske en hel bil med hushållsartiklar. Som glassbilen fast tamponger, hushållspapper och fönsterputs. 
  • lövet2
    Gunnell skrev 2011-09-09 20:09:29 följande:
    Ja, att man kunde beställa hem blöjor åtminstone! Och toapapper :) Kanske en hel bil med hushållsartiklar. Som glassbilen fast tamponger, hushållspapper och fönsterputs. 

Jag får toapapper, tvättmedel och maskindiskmedel hemkört till dörren av Tvättex. Jättenöjd med det!
  • anyXX

Att kunna handla mat på nätet vore superbra, vanlig mat, blöjor etc, inte nån matkasse. Handlar det mesta på nätet annars :)

Fst kock vore ju inte heller fel om man kan önska sig sååån lyx :D  

flicka 2008 & pojke 2010
  • MammaJennii
    anyXX skrev 2011-09-09 20:20:25 följande:

Att kunna handla mat på nätet vore superbra, vanlig mat, blöjor etc, inte nån matkasse. Handlar det mesta på nätet annars :)

Fst kock vore ju inte heller fel om man kan önska sig sååån lyx :D  

Det kan man ju göra. Jag tror det heter Mataffären har jag handlat från ett par gånger. man betalar 80 kr så får man allt hemkört! Det är värt! :)  Fast det beror väl på vart man bor, i Stockholm har dom det iaf.
  • MammaJennii

HISS!  Ja tack, vi bor 3 trappor upp med en 2 åring och en 2 månaders. Fy vad det är tufft. Speciellt när man har handlat och ska upp med allt och barn som inte vill gå själv..

• santana01

Diskmaskin! Håller på att bli galen på all disk. Och sen när vi båda jobbar blir det nog matkasse eller hemkörning av mat här med...

Svar på tråden Vad skulle förenkla eran vardag/ erat liv?