• kantarellkisse

    Tips: To write their names in the sand

    Jag hoppas det här inte bryter mot några regler eller så, men jag tänkte tipsa om Christian's beach efterom jag själv är väldigt glad över bilden jag har härhemma på min lilles minnesplats. Den har varit och är väldigt tröstande att titta på.

    Jag har själv ingen vinning i att posta länken, jag har bara använt mig av den. Kvinnan som driver sidan har själv förlorat ett barn i den senare delen av graviditeten, Christian. Hon skriver barnens namn i sanden i närheten av Perth, Australien och fotograferar dem. Att lägga upp sitt barn på minnessidan kostar ingenting, men vill man köpa fotot kostar det runt 175kr beroende på växelkursen. Man får då bilden i jpeg skickad till sin mail och kan förstora eller använda den på internet


  • Svar på tråden Tips: To write their names in the sand
  • Peppy

    Vilka fina bilder, de är så rogivande att se på ♥

    Tack för tipset!

  • Farfalla

    Jättefina bilder :)

    MEN det ser photoshoppat ut :/
    JAG tror inte dom är på riktigt skrivna i sanden..... Tex finns det på många en "stjärna" som är identisk på flera bla...

    Men iaf så är dom fina och rogivande som Peppy skrev :) 

  • kantarellkisse

    Jag tror faktiskt de är skrivna däremot är jag inte helt säker på hur det är med stjärnan däremot... den kan vara tillagd. Jag tror det finns någon lite äldre film på youtube om kvinnan och en del som carlymarie på fb. Men visst, jag kan ha fel.

  • Farfalla

    ..pratade med killen som är civ.ing, inom data... och det första han sa var fejk, och att det finns ett program man kan göra sådant i..... så tyvärr så tror jag inte det minsta på det nu heller.....
     
    tyvärr finns det dom som vill tjäna pengar på oss som förlorat barn, och endel är så helt uppe i sitt bluffande att dom nästan själva tror på det till slut...

    Men bilderna är ju fortfarande fina om man nu inte bryr sig om att dom är datagjorda.. ! 

  • kantarellkisse

    Jag ska inte argumentera med dig, däremot har jag faktiskt inte ens funderat över annat än att fotona givetvis är redigerade. Mest för att bokstäver inte är likadana på olika ställen och liknande. Men det kan ju vara åt vilket håll som helst, det är ju möjligt att låta datorn skriva med en olikhet som påminner om en mänsklig hand också.

Svar på tråden Tips: To write their names in the sand