• Mini Rambo

    Vad gör ni på 11/9?

    Som rubriken lyder.
    Har ni ljusen tända? Lever ni på som vanligt?

    I mitt hushåll tänder vi massa ljus, jag ber alltid en bön den natten (även om jag ber oftare än så, så ber jag för dem) och vi mer eller mindre sörjer dem omkomna, pratar mycket om händelsen och stöttar givetvis våra vänner som förlorade släkt och vänner i katastrofen..

    Men hur gör NI?

  • Svar på tråden Vad gör ni på 11/9?
  • Lily of the Hollow

    Lever på som vanligt här också, tänder faktiskt aldrig ljus eller så för något/någon.

  • Apopan

    Lever på som vanligt såklart! Om man skall börja sörja årsdagen för varje hemsk händelse så skulle man inte hinna göra annat. Hur skulle världen se ut då?
     Nä, imorgon kommer vänner på besök så jag har gjort stora lass med hummus.

    Så måste jag bara säga att om jag skulle vara tvungen att välja någon hemsk händelse framför en annan att sörja en gång per år, så skulle jag inte valt 9/11

  • Mini Rambo
    Apopan skrev 2011-09-10 23:04:34 följande:
    Lever på som vanligt såklart! Om man skall börja sörja årsdagen för varje hemsk händelse så skulle man inte hinna göra annat. Hur skulle världen se ut då?
     Nä, imorgon kommer vänner på besök så jag har gjort stora lass med hummus.

    Så måste jag bara säga att om jag skulle vara tvungen att välja någon hemsk händelse framför en annan att sörja en gång per år, så skulle jag inte valt 9/11
    Men jag tror att det är skillnad om man har en mer el mindre koppling till själva händelsen.
    Jag vill inte outa oss för mycket men 11 sep tog hårt. Sen kommer jag alltid att sörja dödsdagen av min vän, alltid alltid alltid, men som jag skrev tidigare, de e olika i alla hem.
  • Apopan
    Mini Rambo skrev 2011-09-10 23:06:59 följande:
    Men jag tror att det är skillnad om man har en mer el mindre koppling till själva händelsen.
    Jag vill inte outa oss för mycket men 11 sep tog hårt. Sen kommer jag alltid att sörja dödsdagen av min vän, alltid alltid alltid, men som jag skrev tidigare, de e olika i alla hem.
    Ja det är klart det är så, Då blir det hela nästintill en helt annan fråga. Inte för att det sörjs på det sättet hemma hos mig, men det är ju som sagt olika från familj till familj/person till person.

    Får passa på att beklaga sorgen också.
  • Taitas

    Det är min födelsedag så jag äter massor av socker, annars är det en helt vanlig dag.

    Om ni har någon nära som var där är det ju inte så konstigt med tända ljus osv men jag tror inte det är så många som inte har någon direkt anknytning till det gör så mycket annat än kanske tittar på filmerna på TV och drar frasen "Jag kan inte fatta att det är X år sedan".


  • ArtISkin

    Ser på dokumentären Loose Change för att påminna mig om hur lågt vissa människor verkligen kan sjunka.

  • 2pågar

    Lever som vanligt .... Visst de var en tråkig händelse men ska jag sörja och tända ljus för varje tragedi som händer i världen så skulle jag inte göra annat än att sörja o tända ljus :/
    Sörjer och tänder ljus för mina nära o kära jag förlorat . De dör barn och vuxna varje minut....

  • Emma 02

    Lever på som vanligt.
    Men en extra tanke går såklart till alla i och med att man ser det på tv och läser om det. Jag har personligen ingen koppling till USA på något sätt men det är en historisk(tråkig/sorgens)dag.

        

  • Angiiee

    Kollar på tv, en hel dokumentär om de från 19.00 till 01.00, tända ljus för dem, sen sova.

  • Farfalla

    Eftersom det är så mycket om det i media så skänker jag en tanke till dom omkomnas familjer..

    Men inte mer än så då det aldrig berörde mig personligen, ingen jag kände var med om något där..

    Men självklart tänder jag ljus för mina nära i himlen, min son, bror osv... 

Svar på tråden Vad gör ni på 11/9?