Onödigaste barnprylen du köpt?
Hej på er!
Vi på PLUS behöver er hjälp.
Vilken pryl är den mest onödiga ni har köpt till erat barn?(0-1år)
Hoppas på så många svar som möjligt.
Hej på er!
Vi på PLUS behöver er hjälp.
Vilken pryl är den mest onödiga ni har köpt till erat barn?(0-1år)
Hoppas på så många svar som möjligt.
Babybjörnen, så sjukt obekväm för både förälder och barn, visste ingenting om dessa innan men litade på ett känt märke..
Badbalja. Handfat eller med förälder i badkaret fungerar bättre.
...
Bumbostolen och en lekmatta från IKEA.
Amningskudde, spjälsäng, blöjhink(gratis men ändå-sjukt onödig) , bitleksaker.
Hoppgunga, badhjälp, leksaker i allmänhet. ( gemensam anledning för alla är att sakerna inte kommit till användning tillräckligt för att motsvara värdet eller utrymmet de tar upp hemma)
Såg att flera rekommenderat beco butterfly-selen. Jag köpte en på blocket, kollade noga på medföljande dvdn, men tyckte ändå den kändes helt fel att använd och min annars så nöjda rara dotter skrek när hon satt i den. Såg helt galet ut dessutom med hennes ben så vridna åt sidorna. Nej, den selen sålde jag vidare.
Ett bra köp var medelas plastpåsar för bröstmjölk. Perfekt att förvara mjölk i frysen.
Helt klart en örontermometer!
Det va bland det värdelösaste jag har köpt, någonsin.
Flaskvärmare, bärsele, större lägenhet.
Onödigaste pryl: mat/flaskvärmare till bilen. Användes aldrig- 200 kr i sjön. Bästa prylen är en barteridriven babysitter. Vaggar babyn och spelar en fin melodi. Sjukt bra!!
Flaskvärmaren användes en vecka typ,
och bärsjalen (köpte så sent att hon hann växa ur och babybjörnen var så mycket enklare att använda..)
Bästa: blöjhinken! (inte gratis då när första barnet kom), bärselen, spjälsängen, skötbordet, babysittern och vagnen. (bärsele, vagn och sitter köpta begagnade av vänner! :) )
Flaskvärmaren! Utan tvekan!
Badstol med sugproppar - omöjlig att använda
Amningskudden! Dock var den skön att sova med mellan benen i slutet av grav.
Snugglenest! Skulle varit behändigare med ett babynest. Nappar i olika former, bägge barnen totalvägrade napp...
Bumbostolen o en babybjörnsele (blodet stasade sig i benen vilket resulterade i "blodprickar" över hela benen).