• Anonym

Han vill mer än jag....

Känns som om detta är ett rätt vanligt problem i en relation.
    Jag har mycket mindre sexlust än min kille. Jag kan vara utan sex länge utan att längta, medans han gärna skulle ha sex varenda dag. Det är sällan jag längtar efter sex och det är i 9 fall av 10 han som tar initiativet.
    Detta har blivit ett stort problem, han har tappat känslor och tro på oss. Jag vill känna mer lust och känna glädje inför sex, men hur ska man göra??
    Jag har gjort felet innan att bara struntar i det och tänkt att " det löser sig nog" men nu måste jag ta tag i detta. Jag älskar min kille och vill inte förlora honom pga detta!
    Han vill känna att jag vill, inte bara att jag gör det för hans skull.
    Jag vill verkligen lösa detta och få mer lust, vi har pratat om sexrådgivning. Någon som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Han vill mer än jag....
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:52:55 följande:
    Vad är viktigt?
    Om du blir utan det också?
    Var sätter man gränsen för vad man står ut med?

Om min arbetsgivare sa att jag blir utan lön skulle jag inte rycka på axlarna och tänka att pengar inte är så viktigt utan jag skulle söka ett nytt jobb.

Ja skulle jag bli utan all mat så skulle jag ju dö och då skulle det bli viktigt. 

Pengar kan ju inte direkt ersättas av nåt liknande som mat kan göra. 

Det jag menar är att det finns massor av andra sätt att få intimitet och bekräftelse på än just sex. Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2011-09-19 21:53:28 följande:
    Skrattar åt jämförelsen tacos, oxfilé och blå färg.
    Det jag har lärt mig att man är olika....
    Absolut!
    Det var lite av min poäng + lite till som vissa förstår och vissa inte.
  • sextiotalist
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:56:11 följande:
    Ja skulle jag bli utan all mat så skulle jag ju dö och då skulle det bli viktigt. 

Pengar kan ju inte direkt ersättas av nåt liknande som mat kan göra. 

Det jag menar är att det finns massor av andra sätt att få intimitet och bekräftelse på än just sex. Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
    Jo det är jag säker på, även den mest sexfixerade personen här skulle mycket väl överleva (och även efter en viss abstinensperiod) och kanske även må hyfsat bra.
    Men utan mat och vatten (och sömn) så dör man
  • Tom Araya
    Det jag menar är att det finns massor av andra sätt att få intimitet och bekräftelse på än just sex.
    Absolut.
      Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
    Uppfattningen om att sex kan ersättas av annat eller inte är nog väldigt personligt. Det är så för dig liksom många andra. Det är inte så för mig liksom många andra.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 22:04:06 följande:
    Absolut.
      Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
    Uppfattningen om att sex kan ersättas av annat eller inte är nog väldigt personligt. Det är så för dig liksom många andra. Det är inte så för mig liksom många andra.

Vi tycker olika och jag förstår mig inte riktigt på de som inte kan få intimitet och bekräftelse från något annat än just sex. Jag kan ju också acceptera att du inte förstår dig på mig eller de som har samma åsikt som mig.
  • sextiotalist
    Tom Araya skrev 2011-09-19 22:04:06 följande:
    Men människor överlever utan sex med andra, tom sexmissbrukare kan göra det. Visst egensex kan de ha.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 22:11:15 följande:
    Vi tycker olika och jag förstår mig inte riktigt på de som inte kan få intimitet och bekräftelse från något annat än just sex. Jag kan ju också acceptera att du inte förstår dig på mig eller de som har samma åsikt som mig.
    Fast det tycker ju jag och nog de flesta andra. Jag vägrar dock att sätta ett likhetstecken mellan det och att sex är något som är ersättningsbart och därmed lätt att vara utan fast man har lust.
  • sextiotalist
    Tom Araya skrev 2011-09-19 22:16:52 följande:
    Fast det tycker ju jag och nog de flesta andra. Jag vägrar dock att sätta ett likhetstecken mellan det och att sex är något som är ersättningsbart och därmed lätt att vara utan fast man har lust.
    Tror inte att det är lätt, men jag är säker på att du skulle överleva.
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2011-09-19 22:12:22 följande:
    Men människor överlever utan sex med andra, tom sexmissbrukare kan göra det. Visst egensex kan de ha.
    Javisst, vi kan vara utan mycket och ändå överleva.
    Poängen är väl vad man kan tänka sig att vara utan i ett förhållande.
    Jag är hellre singel än lever i ett förhållande där jag inte får ut det jag vill ha ut av ett förhållande. Jag överlever även utan flickvän.
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2011-09-19 22:21:08 följande:
    Tror inte att det är lätt, men jag är säker på att du skulle överleva.
    Jag överlever utan flickvän, partner, fru, sambo också.
  • sextiotalist
    Tom Araya skrev 2011-09-19 22:23:08 följande:
    Jag överlever utan flickvän, partner, fru, sambo också.
    Visst, men för mig är ett förhållande mycket mer än sex och tror faktiskt att det är det för en hel del, kanske inte i början, men jag tvivlar starkt att man på ålderns höst överger sin hustru/man sedan många år bara för att personen inte kan ha sex längre. Men självklart krävs det att man verkligen älskar varandra
  • sextiotalist
    Tom Araya skrev 2011-09-19 22:21:23 följande:
    Javisst, vi kan vara utan mycket och ändå överleva.
    Poängen är väl vad man kan tänka sig att vara utan i ett förhållande.
    Jag är hellre singel än lever i ett förhållande där jag inte får ut det jag vill ha ut av ett förhållande. Jag överlever även utan flickvän.
    Jag försöker bara dra paralleller vad man verkligen klarar sig utan och vad man kan, ifall det behövs, klara sig utan
  • Lisa111
    sextiotalist skrev 2011-09-19 21:53:28 följande:
    Men för att återgå till Ts problem, hur är det med allt annat omkring er. Har ni tid för varandra, går promenader, pratar, sitter tyste bredvid varandra, vissar uppskattning och ömhet på andra sätt. Låter ni visa att ni älskar varandra på era egna sätt. Du skriver att du måste ha sex för att känna dig bekräftad, finns det inga mer sätt att visa att han älskar dig?
    Jag får bekräftelse på de sätt du beskriver och jag vet att han älskar mig. Men jag är som person mer känslosam än honom och vill alltid ha mer närhet. Dessutom är han totalt oromantisk medan jag själv är en hopplös romantiker. Men på det sexuella planet möts vi, och därför är det viktigt för mig att få ha sex regelbundet.
  • Anonym (Tjej)

Om sex nu inte är så viktigt, så spelar det då ingen roll om personen med mer lust tillfredställer sina behov med någon utomstående. Som till exempel en älskare/älskarinna?

Det är ju klart att den sexuella biten i ett mordent förhållande är av stor vikt, och livsviktigt. Utan den så dör ju människan ut. Efter som människan inte föder några större kullar om gången så behöver mannen självklart befrukta honan oftare, och borde då ha en större sexlust.
    Men i dagens samhälle så finns det mycket som "fördärvar" våra sexuellarelationer, så som stress, jobb, pengar.

Svar på tråden Han vill mer än jag....