Pigelinen skrev 2012-02-04 16:21:53 följande:
Japp en vecka är bokat. Flygresan är nästan 6 tim så det är ju ganska långt för en "kortresa" tycker jag.. Vi är totalt fyra systrar och alla har två barn var.. så 8 barn kommer det att vara men äldsta systersonen vill nog inte bli kallad barn länge, han fyller 20 år i sommar;) Barnen kommer vara i åldern (mina) tjej 1år, tjej 3½år, (syster nr 1) kille 6år, kille 11år, (syster nr 2) kille 6½år, tjej 10år, (syster nr 3) kille 11år, kille 20år... så det blir gott och blandat vill jag lova;) Boendet är bokat på ett såntdär SPLACH hotell, riktig charterresa vill jag lova, bara grisfesten som saknas... vet inte hur min man o jag kommer klara det då vi inte är charterfolk egentligen utan reser gärna på egen hand. Vi har verkligen prioriterat resor under vårt gemensama liv. syster nr 3 reser lite också men gärna charter och AI... Syster nr 2 har varit iväg tre gånger i sitt liv, alla gånger charter (men engång Thailand) syster nr 1 har aldrig varit utomlands.
Hur länge ska ni vara i Indien? Skan ni resa runt mycket? Hur gammal är den lille? ett tips till hemresan kan ju vara att förbeställa pysselset i taxfreen om det finns på er resa... vi är inne på att beställa det till hemresan så att vi slipper släpa med det ner...
vi får leta upp en gris och grilla på stranden ;)
Har ni åkt AI förut? Jag hade nog inte varit jätte förtjust i en så charterig resa men när man är så många så underlättar det nog väldigt mycket. Kommer ni hänga ihop mesta delen av tiden?
Vi kommer vara där 5 mån + 6 dagar. Brukar reguljära flyg ha taxfree? Bör ju finnas i Indien med så borde nog ta en tur till ett shoppingcenter eller något innan vi åker hem. Samma sak borde väl gälla Grand Canaria? kan vara smidigt att boka för er iofs, då glöms det inte.
6 h är rätt långt ju. vi har 6+4h och 2 hs mellanlandning.
En del runt resande blir det men hur mycket får vi se. Vi ska ner till kerala vilket är 29hs tågresa.. där blir vi minst en månad.. eller i första orten sedan får vi se vart vi trivs och hur resande går med barn.
Den stora är 5 år och den lilla 4 mån när vi åker.
Ska ni åka runt något? se något speciellt?