• Aakashan

BH storlekar

Jag har hört att om man går upp i omkrets ska man gå ner i kupa. Stämmer det?   
    Håller dessutom på att bli tokig på byglar! Dom sticker mig i armhålan, det måste vara nåt fel!!!! Så fort man kliver in i en affär så finns det ju heller ingen att fråga utan man få stå där med svetten rinnande och irritationen kokande! 

• Svar på tråden BH storlekar
  • Suck och suck
    Suck och suck skrev 2011-09-26 18:58:49 följande:
    Innersta stje Tänk nu!
    Förlåt yttersta. Idag var jag förvirrad.
  • Marzenie o dziecko

:) så är det ibland :)

• Suck och suck
    Skäms Oh, nej, jag måste be moderator ta bort alla mina inlägg, nu var det fullständigt förvirrat här.
  • hallencreutz89
    Suck och suck skrev 2011-09-26 18:46:21 följande:
    Det där med att börja på innersta knäppet, är överskattat, och de kör alltid de hjälpsamma tanterna i BH-affärerna med, men för MIN del så är jag känslig för att BH:ar sitter för hårt. Det är obehagligt.
    Var tvungen att gå till Åhléns för att slippa bli överfallen av en "kunnig tant"/expedit från någon BH-affär som VISSTE att MAN ALLTID ska ha BH:n knäppt på den innersta knäppningen då man köper den.
    Nej, det gäller inte för mig!! Jag tycker de ibland kan bli för tajta då man gör så.
    "Details" www.details.se/sidor/detailsbutikerna/ finns ju också. Men de har mest blyglar de också. På Åhléns hittade jag en mjukis.
    Annars har vi Parella underkläder på Ringvägen. En liten butik, men de har gjort reklam "Vi har BH:ar utan blyglar!"

det är ju yttersta man ska börja på för den sen med tiden töjer sig och då ska man kunna gå inåt, inte tvärtom
  • Suck och suck
    hallencreutz89 skrev 2011-09-26 19:00:59 följande:
    det är ju yttersta man ska börja på för den sen med tiden töjer sig och då ska man kunna gå inåt, inte tvärtom
    Jag vet. Tänkte tvärtom där.
  • Snäckan6

DD tror jag har att göra med om man har lite bredare mellan brösten.

• annatheresa

Möjligen en fråga som hör hemma här? jag chansar: vad är egentligen s k mamma-behåar som man ser i butikerna ibland. Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med dem. Har det med amningen att göra...?

• BuoBä
    Snäckan6 skrev 2011-10-23 22:00:26 följande:

DD tror jag har att göra med om man har lite bredare mellan brösten.

Nej, det har absolut inget med det att göra. Det är en kupstorlek större än D, inget annat.

Det engelska storlekssystemet är det jag kan bäst, och där är skalan:

A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, etc

Det finns ett europeiskt storlekssystem också som inte har dubbelbokstäver över F (lite osäker om de har DD eller ej). Det betyder inte att de hoppar över en storlek, utan bara att märkningen är annan och man måste välja en annan bokstav för att få samma storlek.

• Snäckan6
    BuoBä skrev 2011-10-27 11:43:16 följande:

Nej, det har absolut inget med det att göra. Det är en kupstorlek större än D, inget annat.

Det engelska storlekssystemet är det jag kan bäst, och där är skalan:

A, B, C, D, DD, E, F, FF, G, GG, H, HH, etc

Det finns ett europeiskt storlekssystem också som inte har dubbelbokstäver över F (lite osäker om de har DD eller ej). Det betyder inte att de hoppar över en storlek, utan bara att märkningen är annan och man måste välja en annan bokstav för att få samma storlek.

Men det var det dom sa till mig och min man i en Change-butik, och tar jag på mig en D-kupa så sitter den helt fel "på brösten", räcker liksom utom ordentligt, medans DD-kipan sitter perfekt....men som sagt jag vet inte vad som är rätt och fel.
  • BuoBä

Snäckan: Fast det är väl inte så konstigt att rätt storlek passar bättre? Storleken på bygeln ökar med kupstorleken så troligen omsluter DD din byst bättre. Personligen tycker jag hjälpen man får hos Change varierar väldigt. Vissa expediter vet vad de pratar om, andra inte alls.

• Lindreas
    annatheresa skrev 2011-10-27 11:25:07 följande:
    Möjligen en fråga som hör hemma här? jag chansar: vad är egentligen s k mamma-behåar som man ser i butikerna ibland. Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med dem. Har det med amningen att göra...?
    Det är förmodligen en bh där man kan knäppa upp kupan för att lättare kunna amma utan att ta av sig bh. Kallas amningsbh också.
  • annatheresa
    Lindreas skrev 2011-10-27 23:21:19 följande:
    Det är förmodligen en bh där man kan knäppa upp kupan för att lättare kunna amma utan att ta av sig bh. Kallas amningsbh också.
    Ok! Det var väl nåt sånt jag täntke mig. Amnings-bh kännsju dock som ett mer logiskt namn i så fall.
Svar på tråden BH storlekar