• Eliva

    Landet Tinitus

    Min första text på 3 års tid.

    jag är en idiot, en galning det låter hårt, kanske överdrivet men sant jag är förtrollad till en dåre min blick är tom jag somnar varje kväll till ljudet av min hjärna som rabblar tyst ditt namn om och om och om igen jag vaknar varje morgon slår upp mina blå ögon och ser dig samtidigt som den tysta enformiga melodin fortsätter om och om och om igen jag går till jobbet och jag ler vid varje fotsteg för du gör mig så lycklig jag finner takten till min melodi jag skuttar fram till den tysta sången runt ditt namn men försöker någon prata med mig så möts de av en virrpanna orden som har väldigt svårt att få sammanhang blicken som är väldigt svår att få kontakt med den eviga melodin som dånar i mitt huvud gör mig okontaktbar mitt leende är äkta men min blick är tom jag är frånvarande mumlande en idiot, en galning som sjunger på en sång ingen kan höra ibland nynnar jag med ibland stannar jag upp och räknar minuterna, dagarna tills jag får se dig igen när jag kan kliva ut från dimman lämna mitt liv som en vettvilling i landet tinitus kliva ut från bubblan öppna mina ögon och möta dig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-22 12:42
    jag är en idiot, en galning
    det låter hårt, kanske överdrivet men sant
    jag är förtrollad till en dåre
    min blick är tom
    jag somnar varje kväll till ljudet av min hjärna som rabblar tyst ditt namn
    om och om och om igen

    jag vaknar varje morgon
    slår upp mina blå ögon och ser dig samtidigt som den tysta enformiga melodin fortsätter
    om och om och om igen

    jag går till jobbet och jag ler vid varje fotsteg
    för du gör mig så lycklig
    jag finner takten till min melodi
    jag skuttar fram till den tysta sången runt ditt namn

    men försöker någon prata med mig så möts de av en virrpanna
    orden som har väldigt svårt att få sammanhang
    blicken som är väldigt svår att få kontakt med
    den eviga melodin som dånar i mitt huvud gör mig okontaktbar

    mitt leende är äkta men min blick är tom
    jag är frånvarande
    mumlande
    en idiot, en galning som sjunger på en sång ingen kan höra

    ibland nynnar jag med
    ibland stannar jag upp och räknar minuterna, dagarna tills jag får se dig igen
    när jag kan kliva ut från dimman
    lämna mitt liv som en vettvilling i landet tinitus

    kliva ut från bubblan
    öppna mina ögon
    och möta dig
  • Svar på tråden Landet Tinitus
  • Catty

    Låter ganska sorgligt.. Men även vackert melankolisk, som allt annat i livet inget varar för evigt.. Inte ens smärtan av att sakna någon! Kram till dig.

Svar på tråden Landet Tinitus