• An0nym0us

Varför tycker ni om Odd Molly?

Jag är ingen dömande person....eller det kanske jag är....Men jag undrar vad som är så speciellt med klädmärket Odd Molly? Jag kikade in på deras hemsida och kollade på deras kollektion och njae...inget för mig. Jag såg dock en snygg jacka (kappa? Nåt mitt i mellan ting) som var snygg och som jag kanske t.o.m kommer köpa!

Men resten var inte min stil....Sen tycker jag att deras kläder är väldigt dyra med tanke på att de ser ut som kläder man kan finna på Indiska för någon hundralapp.

Så vilka är ni som älskar Odd Molly? Vad har ni för livsstil? Bor ni i en stor stad eller mindre stad?

Jag är 100% säker på att kvalitén på deras kläder är tipp topp så ingen behöver nämna det.

Jag undrar bara vad det är som FL kvinnor och mammor tycker är så snyggt med just Odd Molly.

• Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?
  • 071001

Förmodligen klär du i det Linda1976. Det gör inte jag. Eller jo, den blusen jag har är ganska enkel, men för mycket rysch och sånt får mig att se tjock ut samt att jag är mer "pretto" av mig, tänk knytblus. Då går det bara inte att byta till OM!

• Linda1976

Jag sållar ju friskt... 90% av OM är alldeles för pråligt för mig...

http://www.google.se/search?tbm=isch&hl=sv&source=hp&biw=1366&bih=677&q=Odd+Molly+kl%C3%A4nning&gbv=2&oq=Odd+Molly+kl%C3%A4nning&aq=f&aqi=g1&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=1433l5921l0l6105l18l18l0l10l10l0l170l970l3.5l8l0#q=Odd+Molly+kl%C3%A4nning&hl=sv&gbv=2&tbm=isch&source=lnt&tbs=ic:specific,isc:black&sa=X&ei=hYaBToKUBYnvsgb8xKSeDg&ved=0CB4QpwU&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f63e54f082404a5a&biw=1366&bih=677

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Linda1976

Äh, funkade ju sådär. Googla Odd Molly klänning svart, så är det den i översta raden 5 från vänster...

• 071001

Jag får inte upp en sida med klänningar, men jag tror jag vet på ett ungefär vad för modell du  menar.

• Petronella01
    brünnhilde skrev 2011-09-26 14:35:27 följande:
    Dessutom känns det som om otroligt många kring 50 köper OM. Det kanske låter elakt men av den anledningen känns det inte heller så attraktivt att köpa OM för mig.
    Du och andra med den uppfattningen får väl köpa "barnkläder" på Cubus då, om ni inte vill identifieras med starka, smarta kvinnor.

Annars tycker jag Odd Molly är jul just för sin mönster/färgsättning. Avskyr kläder som framstår som beige oavsett vilken färg de egentligen har. I många affärer känns det som om den vidriga inredningstrenden Shabby Chic har spillt över på klädbutikerna 
  • 071001

Ah, den såg jag inte, bara korta modeller. Fin!

• TEDDEN
    Petronella01 skrev 2011-09-27 10:25:52 följande:
    Du och andra med den uppfattningen får väl köpa "barnkläder" på Cubus då, om ni inte vill identifieras med starka, smarta kvinnor.

Annars tycker jag Odd Molly är jul just för sin mönster/färgsättning. Avskyr kläder som framstår som beige oavsett vilken färg de egentligen har. I många affärer känns det som om den vidriga inredningstrenden Shabby Chic har spillt över på klädbutikerna 
    Ha ha, ja du...
    Cubus låter ju verkligen som ett attraktivt alternativ bara för att man inte tycker om OM. Hur tänkte du där?  
  • Linda1976
    TEDDEN skrev 2011-09-27 14:42:15 följande:
    Wow! Vilket statement. Hade aldrig funkat på mig. Alldeles för uptight för den typen av klänningar  
    Enligt min sambo har jag gått och blivt gothare på gamla dar. Jag vet inte det riktigt...
  • TEDDEN
    Linda1976 skrev 2011-09-27 14:43:54 följande:
    Enligt min sambo har jag gått och blivt gothare på gamla dar. Jag vet inte det riktigt...
    Go for it! Säkert ursnyggt på dig! 
  • Linda1976
    TEDDEN skrev 2011-09-27 14:46:23 följande:
    Go for it! Säkert ursnyggt på dig! 
    Ja, det var det. Med svart kofta, MC-boots och lång skinnkavaj. Rockabilly meets goth meets MCgäng meets OM. Haha, jag är unik  Skål
  • brünnhilde
    Petronella01 skrev 2011-09-27 10:25:52 följande:

Skriver man ett sådan omoget inlägg innefattas man nog inte i kategorin "starka smarta kvinnor".

Pinsamt.

Jag klär mig väldigt sofistikerat för övrigt.  Och jag är löjligt stark OCH smart. Och dessutom väldigt högutbildad.

Jag vet knappt vad Cubus är (Norskt?). Däremot vet jag att det finns extremt många trevliga klädmärken som inte gör att man ser ut som en skotskrutig bonde.
  • lennx

Haha jag tycker att man ska få tycka som man vill! De som känner för att köpa odd molly får väll göra det! Alla andra får ju ha på sig vad dom vill! :) Själv är jag en stor Odd molly fantast vet inte riktigt varför jag blivit det XD

/Odd molly fantasten Lina

Älska Odd molly!
  • auster

Oddd molly är väl ok,  men det är inte så snyggt att logotypen synlig på nästan alla deras plagg. Av de svenska märkena är Dagmar och Hope bäst tycker jag. Sen gillar jag också Tigers lite mer skräddade plagg.

Svar på tråden Varför tycker ni om Odd Molly?