• Fröken Fi

    Vi runt Göteborg/Mölndal som har bim i oktober!

    Några fler än jag som har bim i oktober och vill följas åt?

  • Svar på tråden Vi runt Göteborg/Mölndal som har bim i oktober!
  • Nikki GBG

    Jag har bim 26 oktober och bor i östra centrum göteborg Glad

  • Fröken Fi

    Hej, vad skoj!

    Jag har bim den 20 oktober.
    Har ni barn sedan tidigare eller är försöker ni med nr 1?

  • Nikki GBG
    Fröken Fi skrev 2011-09-27 11:31:26 följande:
    Hej, vad skoj!

    Jag har bim den 20 oktober.
    Har ni barn sedan tidigare eller är försöker ni med nr 1?
    inga barn men 2 missfall Rynkar på näsan så jag hoppas det tar sig nu i oktober.. försöker du oxå med 1an?
  • Fröken Fi
    Nikki GBG skrev 2011-09-27 11:41:54 följande:
    inga barn men 2 missfall Rynkar på näsan så jag hoppas det tar sig nu i oktober.. försöker du oxå med 1an?
    Nej vad jobbigt.
    Vi har faktiskt en liten på 4 år och nu tänkte vi att vi skulle försöka få ett litet syskon, så vi kör igång nu och hoppas det tar sig. Har försökt otaliga gånger tidigare utan att det tagit sig, har även haft 4 mf på raken, nu har vi inte försökt på 1 år men vi kommer bara ge det 2 försök nu för tar det sig inte sig nu i oktober eller november så börjar jag jobba efter examen och skjuter på bebisverkstaden i några år till.
  • Nikki GBG
    Fröken Fi skrev 2011-09-27 11:52:58 följande:
    Nej vad jobbigt.
    Vi har faktiskt en liten på 4 år och nu tänkte vi att vi skulle försöka få ett litet syskon, så vi kör igång nu och hoppas det tar sig. Har försökt otaliga gånger tidigare utan att det tagit sig, har även haft 4 mf på raken, nu har vi inte försökt på 1 år men vi kommer bara ge det 2 försök nu för tar det sig inte sig nu i oktober eller november så börjar jag jobba efter examen och skjuter på bebisverkstaden i några år till.
    beklagar dina missfall {#emotions_dlg.flower} självmedicinerar du med ngt? jag tar 1/3 albyl minor + progesteronsalva för att det inte ska bli fler missfall när jag blir gravid..
  • Fröken Fi

    Nej, jag gör inte det, jag har fått mf kring v. 6 och därför har vi inte brytt oss så mycket om att gå vidare med det. Har du varit långt gången i dina mf? Verkligen ledsen att ni behövt gå igenom det, oavsett vad så är det ju smärtsamt, om inget annat så för psyket.

  • Nikki GBG
    Fröken Fi skrev 2011-09-27 13:16:08 följande:
    Nej, jag gör inte det, jag har fått mf kring v. 6 och därför har vi inte brytt oss så mycket om att gå vidare med det. Har du varit långt gången i dina mf? Verkligen ledsen att ni behövt gå igenom det, oavsett vad så är det ju smärtsamt, om inget annat så för psyket.
    jag fick mina väldigt tidigt, v 4+6 och 4+1 så det verkar som det kan va progesteronbrist eller ngt med blodkoaguleringen när det blir så tidigt och har läst många i samma situation som blivit hjälpta av just de jag tar..
    men jag ser positivt framåt än så länge även om man ibland är ledsen när man trodde det skulle gå lätt att bli gravid och få ett barn.. du har ingen egen aning om varför du fått 4 missfall?
    det verkar vara vanligare än man först trodde med missfall, de flesta har ju fått ett ngn gång under deras försöksperiod... skrämmande Skäms jag är över 30, 32 nu så det kanske e större risk oxå ju äldre man blir..
  • Fröken Fi
    Nikki GBG skrev 2011-09-27 13:43:40 följande:
    jag fick mina väldigt tidigt, v 4+6 och 4+1 så det verkar som det kan va progesteronbrist eller ngt med blodkoaguleringen när det blir så tidigt och har läst många i samma situation som blivit hjälpta av just de jag tar..
    men jag ser positivt framåt än så länge även om man ibland är ledsen när man trodde det skulle gå lätt att bli gravid och få ett barn.. du har ingen egen aning om varför du fått 4 missfall?
    det verkar vara vanligare än man först trodde med missfall, de flesta har ju fått ett ngn gång under deras försöksperiod... skrämmande Skäms jag är över 30, 32 nu så det kanske e större risk oxå ju äldre man blir..
    Jag förstår det, det är lätt att man tar för givet att det skall vara lätt att skaffa barn. Håller tummarna för att det går bättre nu med lite hjälp på traven.

    Nej, min läkare misstänker att det kan höra ihop med det faktum att jag har pco, men nu verkar min kropp vara mer i fas än vad den varit de sista fyra åren så förhoppningsvis så vänder det, men jag hoppas inte allt för mycket.

    Är du under 35 så löper du ingen större risk vid första gången, så jag tror du kan slappna av och låta det ha sin naturliga gång.
  • Nikki GBG
    Fröken Fi skrev 2011-09-27 13:47:51 följande:
    Jag förstår det, det är lätt att man tar för givet att det skall vara lätt att skaffa barn. Håller tummarna för att det går bättre nu med lite hjälp på traven.

    Nej, min läkare misstänker att det kan höra ihop med det faktum att jag har pco, men nu verkar min kropp vara mer i fas än vad den varit de sista fyra åren så förhoppningsvis så vänder det, men jag hoppas inte allt för mycket.

    Är du under 35 så löper du ingen större risk vid första gången, så jag tror du kan slappna av och låta det ha sin naturliga gång.
    tack! Glad håller alla tummar för att du med plussar i oktober! vad är pco? och hur vet mn om att man har det?
    jag ska ta massa blodprover om en vecka, sköldkörtel och blodtester mm så får vi se om de hittar ngt fel..
  • Kärlekens glädje

    Hej!
    Jag har bim runt 25 oktober och bor i västa göteborg :) 

  • Nikki GBG
    Kärlekens glädje skrev 2011-09-27 18:04:27 följande:
    Hej!
    Jag har bim runt 25 oktober och bor i västa göteborg :) 
    välkommen! Glad hoppas vi blir många göteborgare i denna tråden! 1a barnet eller?
  • Fröken Fi
    Nikki GBG skrev 2011-09-27 15:18:39 följande:
    tack! Glad håller alla tummar för att du med plussar i oktober! vad är pco? och hur vet mn om att man har det?
    jag ska ta massa blodprover om en vecka, sköldkörtel och blodtester mm så får vi se om de hittar ngt fel..
    Tack! :)

    Svårt att förklara men förenklat så innebär det att man inte alltid har äl, vissa har den inte alls. Jag fick veta det när jag var på en kontroll för ett par år sedan, jag har typiska pco-äggstockar men även många andra symptom som tyder på pco som ökad behåring, lätt att öka i vikt, ovälkomna finnar och liknande. haaha nu låter det ju som att jag skulle se ut som värsta monstret men så är inte fallet.

    Är det pga. missfallen som du skall ta testerna?
  • Fröken Fi
    Kärlekens glädje skrev 2011-09-27 18:04:27 följande:
    Hej!
    Jag har bim runt 25 oktober och bor i västa göteborg :) 

    Hej och välkommen, kul att det är fler som hittar hit!


     

  • Nikki GBG
    Fröken Fi skrev 2011-09-27 18:56:06 följande:
    Tack! :)

    Svårt att förklara men förenklat så innebär det att man inte alltid har äl, vissa har den inte alls. Jag fick veta det när jag var på en kontroll för ett par år sedan, jag har typiska pco-äggstockar men även många andra symptom som tyder på pco som ökad behåring, lätt att öka i vikt, ovälkomna finnar och liknande. haaha nu låter det ju som att jag skulle se ut som värsta monstret men så är inte fallet.

    Är det pga. missfallen som du skall ta testerna?
    fast när jag blev undersökt på gynakuten vid mina missfall då de gjorde vaginalt ultraljud så har de sagt att allt ser fint ut.. om jag haft pco så borde de väl ha sett det då eller? om man har regelbunden mens varje månad så har man inte pco väl?
    nej det är inte pga missfallen jag ska ta proverna, det är för jag har diabetes typ 1 och går på läkarkontroller 4 gånger per år och jag sa till min läkare att jag haft 2 missfall i rad och bad dem ta lite fler blodprover än det vanliga och de gick min läkare med på för att stilla min oro Glad
  • Fröken Fi

    Ok men det var schysst, det är ju inte alla som är så tillmötesgående tyvärr. Min läkare valde att kolla mina äggstockar efter att vi pratat en stund kring mina problem och det var då hon såg det, men hon var ju ganska säker redan innan kollen. Dock behöver ju inte mina mf bero på min pco heller, det var en möjlighet men min läkare visste inte. Jag har ju valt att inte utreda så det kan bero på vad som helst egentligen.

  • Kärlekens glädje

    Tack för välkomnandet!
    Första barnet, första försöket nu i oktober. Glad 

  • AnnaJosefine

    Hej! Jag hoppar in här...

    Jag är 22 år, bor (just nu) i Björkekärr, håller just nu på att ordna min pojkväns lägenhet för att vi ska kunna flytta ihop officiellt, vilken ligger i Tuve. Så.. erhm... Ja... Vi tillbringar alltså tid på båda ställen och prylarna flyttas fram o tillbaka... Skrattande

    Min BIM är iallafall idag, 10 oktober. Har ännu inte fått någon mens, och hoppas såklart att den håller sig undan... Testade dock idag innan jag gick till jobbet imorse, men det var negativt Ska testa senare i veckan om den inte dykt upp förrän då. Detta är andra försöket... Jag har en son sedan tidigare, men det är min pojkväns första barn vi arbetar på..

Svar på tråden Vi runt Göteborg/Mölndal som har bim i oktober!