Neko skrev 2011-10-05 00:00:20 följande:
Men hängslekjol är väl inte barnsligt enbart? Visst, prinsessan var kanske lite i överkant fast det finns ju vissa som gillar allt som är rosa, kan ju vara det som är viktigare än själva motivet. Har sett många vuxna med rosa hello kitty-tröjor bland annat. Jag tyckte inte att just den klänningen var så värst barnslig... är det bara prinsessmotivet eller något annat också?
EllanEriksson skrev 2011-10-05 00:02:02 följande:
Neko: Fast HK är ju för de flesta åldrarna, idag iaf, och inte bara för barnen :) tacka gudarna för det! *kramar om en HK-plushie*
Fast nej, har aldrig sett en kvinna bära ett sådant plagg i verkligheten, och då har jag sett en del. Är inte så oskuldsfull som jag låter.
Men vad kan jag möjligtvis välja att se, ett barn kanske, det jag har nära, deras kläder i tvätten. Min dotter när hon var liten. Hennes klänningar såg ut sådär.
Vad ser ni i klänningen förutom att den är söt?
Jag tänker så här, jag känner mig kvinnlig i ett par nät stay-up´s, förmodligen för att det symboliserar kvinnlighet.
Den klänningen symboliserar småbarn för mig eftersom jag haft och har små flickor runt mig.
Jag har burit tröjor med Hello Kitty motiv, de har vart sydda efter vuxna mått. Den klänningen är sydd att efterlikna hur den ser ut på ett barn. Man syr tex sällan byxor med resår i ryggen till vuxna människor(eller förlåt, på nittio-talet gjorde man det).