• Anonym (Vill ha)

Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?

Hur kan det komma sig att en del transor är mycket sötare och gulligare klädda än "riktiga" tjejer? Jag önskar att tjejer klädde sig mycket femininare och flickigare än de gör idag.Som de goda exemplen ovan.
  • Svar på tråden Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?
  • Neko

Fast om man har en fetish för dockkläder är det väl inte så farligt, vem skadar det liksom...?

• Anonym (Vill ha)
    Neko skrev 2011-10-04 22:51:55 följande:
    Fast om man har en fetish för dockkläder är det väl inte så farligt, vem skadar det liksom...?
    Det kan väl rimligtvis inte skada någon... Mer än den fetischistiske om han/hon inte blir accepterad. Jag trodde begreppet perversion nästan var borta ur vokabulären.
  • Anonym
    Neko skrev 2011-10-04 22:51:55 följande:
    Anonym (Vill ha) skrev 2011-10-04 22:54:10 följande:
    Det kan väl rimligtvis inte skada någon... Mer än den fetischistiske om han/hon inte blir accepterad. Jag trodde begreppet perversion nästan var borta ur vokabulären.
    Nä, nu lästa ni bara halva mitt inlägg. Jag ser alltså en stor skillnad på utstyrslar liknande lolita osv och på något som kunnat plockas ur en treårings garderob.
    Har just inget emot fetisher alls så länge det är en lek vuxna emellan och det sa jag också men menar att det inte hör hit..
    Tycker allt att just den klänningen i inlägg 19 bara var för mycket. Vill inte fundera för mycket på vad en karl som gillar barnkläder tänker när han ser tygstycket. Glitter och lackskor i all ära men broderade prinsessor på hängslekjolRynkar på näsan, nä.. Sånt kan man hålla för sig själv.
  • EllanEriksson

Anonym: Tror att det ofta i sådana sammanhang handlar om "den som sa det, den var det".
    Du "ser" det perversa i den för att du kan, du undermedvetet letar efter det.. Precis som att jag undermedvetet letar 23, nej jag skämtar inte.
    Iaf enligt mina tidigare erfarenheter.

• Anonym (blä)

Du menar med barnkläder på sig? .... Kräks

• Neko

Men hängslekjol är väl inte barnsligt enbart? Visst, prinsessan var kanske lite i överkant fast det finns ju vissa som gillar allt som är rosa, kan ju vara det som är viktigare än själva motivet. Har sett många vuxna med rosa hello kitty-tröjor bland annat. Jag tyckte inte att just den klänningen var så värst barnslig... är det bara prinsessmotivet eller något annat också?

• EllanEriksson

Neko: Fast HK är ju för de flesta åldrarna, idag iaf, och inte bara för barnen :) tacka gudarna för det! *kramar om en HK-plushie*

• Anonym
    Anonym (Vill ha) skrev 2011-10-04 22:54:10 följande:
    Det lever kvar i allra högsta grad, tyvärr.

Rimligtvis förresten, vem sätter gränserna? Svår fråga. Ska man plocka martyrpoäng på att man har en fetish så bör man välja sina strider.

Jag menar verkligen inte att klanka ned, lider förmodligen av värre saker än du, tycker det verkar ganska oförargerligt att gilla söta klänningar på tjejer..
  • Anonym
    Neko skrev 2011-10-05 00:00:20 följande:
    Men hängslekjol är väl inte barnsligt enbart? Visst, prinsessan var kanske lite i överkant fast det finns ju vissa som gillar allt som är rosa, kan ju vara det som är viktigare än själva motivet. Har sett många vuxna med rosa hello kitty-tröjor bland annat. Jag tyckte inte att just den klänningen var så värst barnslig... är det bara prinsessmotivet eller något annat också?
    EllanEriksson skrev 2011-10-05 00:02:02 följande:
    Neko: Fast HK är ju för de flesta åldrarna, idag iaf, och inte bara för barnen :) tacka gudarna för det! *kramar om en HK-plushie*
    Fast nej, har aldrig sett en kvinna bära ett sådant plagg i verkligheten, och då har jag sett en del. Är inte så oskuldsfull som jag låter.
    Men vad kan jag möjligtvis välja att se, ett barn kanske, det jag har nära, deras kläder i tvätten. Min dotter när hon var liten. Hennes klänningar såg ut sådär.

Vad ser ni i klänningen förutom att den är söt?
    Jag tänker så här, jag känner mig kvinnlig i ett par nät stay-up´s, förmodligen för att det symboliserar kvinnlighet.
    Den klänningen symboliserar småbarn för mig eftersom jag haft och har små flickor runt mig.

Jag har burit tröjor med Hello Kitty motiv, de har vart sydda efter vuxna mått. Den klänningen är sydd att efterlikna hur den ser ut på ett barn. Man syr tex sällan byxor med resår i ryggen till vuxna människor(eller förlåt, på nittio-talet gjorde man det).
  • Neko

Jag har just köpt en klänning med resår i ryggen =S Det är ju lättare att få bra passform då. Den ser för övrigt ut som nedan:

Men annars, sök på google på hängselkjol och hängselklänning, verkar inte alls ovanligt bland vuxna. Däremot tänker jag att du kanske sammanknippar det med barn eftersom din dotter hade den typen av kläder. Själv hade jag aldrig sådant, jag hade typ mjukisbyxor och stora tröjor när jag var liten, så för mej är det inte sammanknippat alls.
  • Anonym
    Neko skrev 2011-10-05 00:25:08 följande:
    Jag har just köpt en klänning med resår i ryggen =S Det är ju lättare att få bra passform då. Den ser för övrigt ut som nedan:

Men annars, sök på google på hängselkjol och hängselklänning, verkar inte alls ovanligt bland vuxna. Däremot tänker jag att du kanske sammanknippar det med barn eftersom din dotter hade den typen av kläder. Själv hade jag aldrig sådant, jag hade typ mjukisbyxor och stora tröjor när jag var liten, så för mej är det inte sammanknippat alls.
    Plagget i inlägg 19 är rent av ett barn plagg. Tvivlar på att vuxet folk springer omkring i sånt till vardags.

Vad gäller din resår i midjan, jättefint, på en klänning.
    Jag pratade om byxor men det noterade du säkert, barnbyxor, sådana som är utformade för att lätt kunna dras över en blöja..

Precis, min flicka bar sådant emellanåt när hon skulle vara fin, någonstans mellan 0-3år. Idag bär hon helst mjukisbyxor och stora tröjor.

Grattis till en fin klänning! Passar bra till någon mellan 15-30, en ganska tidlös design som passar en ogift fröken(en gift med för den delen):)
  • Neko

Oj, jag missade att du pratade om byxor, trodde att du menade klänningen i #19.

Tack =) Jag är just över 30 men ser mer ut som 19-23 typ.

• Anonym
    Neko skrev 2011-10-05 00:25:08 följande:

Åh, den är som en dröm! Mycket finare än klänningarna i TS första exempel.

Jag skulle gärna klä mig i vackra och söta klänningar om jag inte hade brytt mig så mycket om vad andra tycker men nu gör jag det så därför klär jag mig i vanliga byxor, leggings och jeans. 
  • Lady Bird

Jag tycker inte det är så konstigt. De vill ju "leka flickor". Då ska de väl se flickiga ut...

• Lady Bird

Tjejer kan väl också klä ut sig förresten...
  • Insatt
    Anonym (Vill ha) skrev 2011-10-04 21:32:39 följande:
    Men de var ju bara exempel på feminint klädda killar...
    Jag tycker inte att du ger exempel på feminina kläder. Det där är barnkläder! Mina transpolare går inte klädda som små dockor!
  • Anonym Anonym Anonym

Alltså va fan, tycker du att tjejer ska ha på sig såna jävla fucking 3 årings kläder?

Svar på tråden Varför har transor sötare kläder än "riktiga" tjejer?