• Eira

    Symptom efter insemination

    Hej, vi gjorde make insemination 29 september.
    Några dagar efter så har jag blivit extremt kissnödig hela tiden.
    Det är som om jag har fått urinvägsinfektion, så jag undrar om det är nån mer som fått antingen samma symptom eller just UVI efter insemination?
    Det är väldigt påfrestande och eftersom jag inte vet om det kan vara nån slags biverkning eller om det är UVI (kanske av alla undersökningar innan, är känslig emot kondomer & glidmedel o stavultraljud görs ju med glidslem o nån form av plastskydd på instrumenten) så vet jag heller inte om jag bör avvakta eller boka tid på vårdcentralen för att kolla.
    Om man nu skulle visa sig ha UVI så vet jag inte heller hur dåligt det är att köra en penecillin/antibiotikakur såhär i början om nu turen skulle vara med oss..?

  • Svar på tråden Symptom efter insemination
  • Eira

    jag har tydligen då röda o vita blodkroppar i urinen o detta kan döda foster i tidigt skede, sa läkaren...
    Antibiotika i 7 dgr o läkaren hoppades att vi skulle slippa ha gjort inseminationen förgäves pga detta.

  • lillmamma

    Hej alla !!
    jag gjorde insemination igår OCH har sååååå ont i ryggen idag. (herregud så ont det gör)  känns nestan som ner min mens ska komma men mest på ryggen. Är detta normalt eller ..???

  • kosmolina

    Efter min första insemination så uppstod en tryckande känsla i äggstockarna, mest på höger sida och detta höll i sig i över en veckas tid. Jag vet inte om detta berodde på hormonerna som jag tog alternativt ägglossningssprutan eller om det var en biverkning orsakad av själva inseminationen. Igår och idag har jag genomgått min andra insemination (utan hormoner denna gång) men denna gång har jag inte kännt av några "biverkningar" alls ännu. Verkar som att biverkningarna kan skilja rätt rejält från gång till gång. Jag tyckte även att själva inseminationen skiljde sig åt rätt ordentligt. Vid gårdagens insemination sved det väldigt mycket under själva inseminationen vilket det inte gjorde idag (och inte heller förra månaden vid inseminationen då). När det gäller biverkningar efter insemination så har jag läst om andra som haft biverkningar som "mensvärk", ont i äggstockar, kramper i livmodern, ont i ryggen, blödningar, huvudvärk och allt detta verkar anses vara normalt. Men får man allt för svåra biverkningar gör man nog klokt i att kontakta kliniken och kolla så att man inte drabbats av någon infektion eller något.
    Lycka till både till Eira och Lillmamma. Hoppas allt går bra trots era biverkningar.

Svar på tråden Symptom efter insemination