• minus30kg

    loppis priser

    Tänkte ge mig in i loppisdjungeln. Har nu plockat ihop och rensat i mitt hem. Sitter här med glas, tallrikar, böcker, barnkläder, dvd, cd,  diverse förvaringsburkar, speglar, tavlor, tomtar osv. Nu återstår att prissätta kalaset. Ni rutinerade loppisbesökare och försäljare, vad tar man för dessa begagnade ting i gott skick?

  • Svar på tråden loppis priser
  • Scruffy

    Rent generellt tycker jag att det är svårt att få ut mer än 40-50 kr för en vara på loppis.
    Det känns som om att folk som går på loppisar är villiga att betala väldigt lite för saker.

    Barnkläder, brukar gå riktigt bra, men räkna inte med mer än max 20 kr per plagg.

    Barnbökcer brukar vara poppis och det kan man få upp till 30 kr för en bok i fint skick.
    Vuxen böcker = 5-10 kr sty.

    Barnpussel och spel brukar också gå bra.

    ett tips är att inte vara ensam utan ha någon som hjälper dig. Ibland kan det vara flera stycken som sliter och drar i saker och då blir det lite svårt att hålla koll om man är själv.

    Jag brukar inte prismärka utan bara ha en uppfattning på vad jag vill ha ut minst. Ofta kan man sänka prisena i slutet av loppisen bara för att bli av med det.

    Se till att ha mycket växel (5 och 10 kronor) med dig,.

  • SVEACOOL

    vill man bli av m d och få lite pengar så brukar jag ta billiga priser typ allt 20 kr styck...tallrikar 5 kr styck kanske el 4 tall för 20...

    kläder beroende på hur d är...20- 30 för en tröja el byxa----sen prutar ju folk ofta med på en loppis=)


    ***Alex 000924***Antou 070608***Badou 100601***
  • Marlean

    Tips på en loppis är att inte ta för lite för saker då folk per automatik tror det är värdelöst. Sådant som ingen nästintill köper second hand och som därmed är svårsålt är: krukor, CD skivor, böcker samt handväskor.

    Annars köper folk vad som helst.  

  • IsDimma
    Marlean skrev 2011-10-07 09:52:54 följande:
    Tips på en loppis är att inte ta för lite för saker då folk per automatik tror det är värdelöst. Sådant som ingen nästintill köper second hand och som därmed är svårsålt är: krukor, CD skivor, böcker samt handväskor.

    Annars köper folk vad som helst.  
    Handväskor och krukor skulle jag säga är beroende av märke och pris. Märkesgrejer till bra pris och det är sålt på nolltid. 
    Böcker (pocker framförallt) håller jag dock med om att det är i stort sett osäljbart. Det är för billigt att köpa nytt. Och skivor är (tyvärr) idag en fluga, ska man kunna sälja det ska det vara billigt och nytt, ingen bortglömd dagfluga.  

    Däremot, jag som loppisbesökare HATAR när sakerna inte är prismärkta. Så snälla gör det. Lägg den extra tiden det tar på att göra det. Pruta kan man liksom göra ändå  

    Tallrikar och glas skulle jag säga beror på vad det är för något, bra grejer och framförallt HELA saker, går att sälja för okej pris. Ikeatallrikar och liknande är mer svårsålt.  
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • E466

    Kolla lite på Tradera på liknande varor så ser du snabbt vad som går att sälja där, och till vilka priser. Skrymmande möbler säljer du nog bättre på Blocket, det som inte går att sälja (men ändå har ett värde för någon annan) kan du skänka till Myrorna/Kupan och resten - soprummet... En del kanske du kan spara till nästa sommar och åka till ett bakluckeloppis och sälja på plats.

  • Marlean

    Jag brukar faktiskt inte prissätta mina varor, men det är mest för att man faktiskt kan "se" på vissa hur mycket de har råd med. Tar pris efter person lite grann. Det brukar funka bra.

  • lycklig90

    Jag tycker också om när det är prislappar på, då slipper jag tränga mig fram för att bara fråga vad det kostar.

  • Nilla 923

    Bästa böcker att sälja är barnböcker och kokböcker, Sätt inte för lågt pris folk vill pruta och som någon tidigare skrivit folk tror att det är skräp om du är för billig. Man märker snabbt om man är för billig då det kommer antik och loppis ägare och handlar mycket prylar. Dom känner du igen på att dom oftast går runt precis när loppisen börjar och kolla varje bord och är någon för billig handlar de upp skit mycket.

    Sedan kan man lyfta fram lite finare prylar genom att ställa dom längre bak på en låda och sedan gruppera lite teman på bordet så dom som letar barnsaker har en sida och för annat krafs på andra sidan. Va gärna 2 pers så du kan gå på toa =)

Svar på tråden loppis priser