• Vick03

    Har du köpt rosa bandet i år?

    Köpte rosa bandet häromdagen, det är ju oktober och kampanjen för att dra in pengar till cancerforskningen pågår nu. Har en vän som just genomgår en tuff behandling för bröstcancer, så det känns extra viktigt att stödja. Så det här är både en fråga och en påminnelse Glad

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du köpt rosa bandet i år?
  • Pallas
    jådåsåatt skrev 2011-10-08 20:49:19 följande:
    Av misstag? Skulle det vara något negativt att bidra till cancerforskningen?
    Inte per se, men eftersom jag vänder mig emot den otroligt skeva kommersialiseringen av välgörenhet som rosa bandet utgör, är det en markering jag vill göra att inte köpa bandet eller produkter på det sätt som trycks ned i halsen på mig att jag ska göra.
  • 1978

    O, jag har så svårt för såna där kampanjer. Jag stödjer gärna olika typer av forskning och hjälp till folk av olika slag (är bland annat månadsgivare). Däremot har jag lite svårt för att man ska köpa en grej.

    Jag vill bara ge bort mina pengar, inte ha någon onödig pryl. Om man vill hjälpa till är det väl bättre att bara sätta in pengar på deras PlusGiro så går det inte åt en massa till produktion och administration? Tänk om alla pengar som läggs på att göra och sprida banden lades på själva forskningen istället!

    Jag vet att bandet uppmanar andra att också skänka men jag skulle personligen inte kunna med att ha ett på mig, det skulle kännas som att jag skröt med att jag skänkte (en faktiskt ganska liten summa). Och skryta är man ju uppfostrad att inte göra...

    Höj skatten istället så att mer pengar finns till forskning.

    Men jag gillar cancerforskning och känner väldigt med alla som drabbas av sjukdomen!!

    Virrigt inlägg? Jajjamensan!

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    1978 skrev 2011-10-10 00:20:16 följande:
    O, jag har så svårt för såna där kampanjer. Jag stödjer gärna olika typer av forskning och hjälp till folk av olika slag (är bland annat månadsgivare). Däremot har jag lite svårt för att man ska köpa en grej.

    Jag vill bara ge bort mina pengar, inte ha någon onödig pryl. Om man vill hjälpa till är det väl bättre att bara sätta in pengar på deras PlusGiro så går det inte åt en massa till produktion och administration? Tänk om alla pengar som läggs på att göra och sprida banden lades på själva forskningen istället!

    Jag vet att bandet uppmanar andra att också skänka men jag skulle personligen inte kunna med att ha ett på mig, det skulle kännas som att jag skröt med att jag skänkte (en faktiskt ganska liten summa). Och skryta är man ju uppfostrad att inte göra...

    Höj skatten istället så att mer pengar finns till forskning.

    Men jag gillar cancerforskning och känner väldigt med alla som drabbas av sjukdomen!!

    Virrigt inlägg? Jajjamensan!
    Det är därför jag inte köper just rosa bandet utan produkter med det, funktionella produkter som har en användning men som också ger stöd till forskningen. Produktionskostnaden blir inte (mycket) större än för en sak utan rosa bandet och man får något man kan använda.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • 1978
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-10-10 00:25:07 följande:
    Det är därför jag inte köper just rosa bandet utan produkter med det, funktionella produkter som har en användning men som också ger stöd till forskningen. Produktionskostnaden blir inte (mycket) större än för en sak utan rosa bandet och man får något man kan använda.
    Låter rimligt!
  • Emily Falk

    Tycker det är jätteviktigt och vill bidra så jag köpte en bukett till min syster och till min mamma där 10 % går till Rosa bandet. Tyckte det var smart och mamma och min syster blev väldigt glada :). Gick att köpa på http://www.euroflorist.se/

  • Snöviolen
    RedRoses skrev 2011-10-10 12:28:18 följande:
    Skavanker; var den rosa keson god fundera på köpa den ;)
    Jo den var god. Det var hallon.
  • Sunniva

    Japp, lade precis till en Rosabandet reflex i min bäställning från Ellos, behövde endå en reflex och den var snygg & billig so why not :)

Svar på tråden Har du köpt rosa bandet i år?