• Söndermarken

    När plussade ni?

    Nämn gärna vilket "metod" ni plussade med om ni fick någon typ av hjälp


    Lycka
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-10 12:25
    Har ni fler barn välj gärna första :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När plussade ni?
  • brünnhilde

    7:e med första, 4:e med andra.
    Endast med bisolvon

  • Ruggugglan

    Första barnet: Oplanerat.
    Andra barnet: 9:e försöket. Ingen direkt metod... Började äta Rosenrot för att se om det kunde fungera. Blev ju gravid efter två månader men vet inte om det var pga det.

  • Trident5678

    1:a försöket alla tre gångerna (men första graviditeten slutade med ett MA). Alla gångerna var graviditeten planerad. Ingen metod användes.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • April barn

    1:a försöket båda graviditeterna ett MA ett barn. Hade sex varannan dag hela månaden :)
    Nu hoppas vi det tar sig på första försöket igen har ägglossning nu Skrattande


    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • CrazyChristina

    22 försök och 3mf innan bebis..
    När han blev till hade vi bara haft sex 1gång på över 1 vecka och jag gick inte på toa efteråt.


    ♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Lussekatten

    Det tog oss 3 år. Vi hade först försökt själva i ett år. Sen gick vi ett år hos fertilitetskliniken då jag åt pergotime samt fick en spolning. Sen fick vi remiss till en privatläkare som tog om proverna vi tog på fertilitetskliniken för dom hade inte gett den behandling vi skulle behövt enligt honom och för att se om värderna var desamma så blev det ny provtagning. Fick sen en månad testa med hormonsprutor men det blev inget då heller. Två dagar före vår IVF-behandling skulle börja så fick jag ett infall och testade mig - och vi var gravida på egen hand.

  • huxflux

    Första försöket, ägglossningstest, annars ingen "metod".

  • Kaos85

    Första var oplanerad, men hade oskyddat sex i 5år innan det tog sig. (04)

    Andra oplanerad, oskyddat sex i ca 2år - p-spruta nån månad- utebliven och krånglig mens i 2år - oskyddat sex i ca 6mån å slutade i MF (09)

    Tredje planerad, slutade i MF (11)

    Vi försöker fortfarande och det är nu 8 månader sedan sista MF. 
    Imorrn ska vi till gyn för att prata och kanske få lite hjälp

    (Mellan andre å tredje hade jag också oskyddat ca 1 år utan att planera, men det tog sig inte)


    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Nightswimmer

    Barn 1: första försöket (planerat, ingen metod)

    Barn 2: fjortonde försöket (planerat, ingen metod)

    Hade helt klart räknat med att det skulle gå svinlätt att bli gravid även med tvåan, men tji fick jag!   

  • caol79

    1:a försöket med sonen mha akupunktur
    Många försök med pergotime, puregonsprutor, men lyckades på första Ivf-försöket. Plussade idag, så nu blir det förhoppningsvis ett syskon. :)

  • niwi

    1:a försöket med dottern, nu inne på 9:e försöket till ett syskon, använt pergotime och fertilitetsmonitor BIM+2 inget pluss än.... undrar om det är kört

  • mammaaug

    1:a oplanerat o med p-piller. blev abort
    2:a oplanerat  o med p-piller min son född 2004
    3:e oplanerat o med p-piller MF 2011
    4:e är i vecka 5 nu o jag har kört med ÄL test o progersterAllkräm sedan ÄL första dag o nu får man inte sluta utan fortsätta genom hela graviditeten. o det va första försöket sedan mf. o jag plussa på bim-6

  • mave44
    niwi skrev 2011-11-16 19:59:42 följande:
    1:a försöket med dottern, nu inne på 9:e försöket till ett syskon, använt pergotime och fertilitetsmonitor BIM+2 inget pluss än.... undrar om det är kört
    Vad är pergotime och hur fungerar det? Vi håller på och försöker få ett syskon till vår snart 3-åring. Har hållt på ett halvår utan resultat :( Vår tjej blev till på försök 1, men nu verkar det inte funka så bra :( Jag vill prova något som kan hjälpa.
    Nightswimmer skrev 2011-10-11 09:37:02 följande:

    Barn 1: första försöket (planerat, ingen metod)

    Barn 2: fjortonde försöket (planerat, ingen metod)

    Hade helt klart räknat med att det skulle gå svinlätt att bli gravid även med tvåan, men tji fick jag!   


    Det hade jag oxå räknat med. Vad skönt att se att folk lyckas efter så lång tid. Själv har jag varit väldigt deppig till och från under alla försök eftersom jag räknade med att det skulle gå lätt även denna gång och jag vill ju inte bli för gammal innan heller (skulle helst vilja ha två till innan 35, men det är redan kört).

     
Svar på tråden När plussade ni?