• Cloudberry

Hur ofta är du ifrån din sambo/man?

Med att vara ifrån så menar jag att du eller han är borta i fyra dagar eller mer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta är du ifrån din sambo/man?
  • Vroooooom
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-13 15:53:15 följande:
    Nej, det är skönt ibland, men jag tycker oftast det räcker med en kväll eller nåt dygn. Ibland när maken är borta så brukar jag leasa ut barnen också, sen köper jag en massa gott att äta och dricka, en ny bok eller så och så skrotar jag runt här hemma och bara är. Superskönt! 

Men sen tycker jag som sagt att det är skönt när alla är tillbaka hemma efter nån dag.
    Samma här.
    Någon kväll eller något dygn då och då kan det vara skönt med lite ensamtid och att få längta efter mannen men efter det blir det bara plågsamt
    A room without books is like a body without a soul
  • Paradigm
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-13 15:53:15 följande:
    Nej, det är skönt ibland, men jag tycker oftast det räcker med en kväll eller nåt dygn. Ibland när maken är borta så brukar jag leasa ut barnen också, sen köper jag en massa gott att äta och dricka, en ny bok eller så och så skrotar jag runt här hemma och bara är. Superskönt! 

Men sen tycker jag som sagt att det är skönt när alla är tillbaka hemma efter nån dag.
    Jag är så fräckt så jag drar till med 3 dagar.
  • JuliaåRonjasmammis
    Fattig student skrev 2011-10-13 16:20:29 följande:
    Jag är så fräckt så jag drar till med 3 dagar.
    Jag har en tendens att förfalla totalt när jag är ensam så länge, åtminstone om jag inte jobbar. Jag diskar inte, lagar inte mat, städar inte och duschar knappt. Det blir lite sunkigt i längden.
    Life's a bitch and then you die
  • Cicci1984

Jag o min man är ifrån varandra varannan vecka.
    Han jobbar på båt, så det faller sig ganska naturligt att han är borta varannan vecka...

• Paradigm
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-10-13 16:31:44 följande:
    Jag har en tendens att förfalla totalt när jag är ensam så länge, åtminstone om jag inte jobbar. Jag diskar inte, lagar inte mat, städar inte och duschar knappt. Det blir lite sunkigt i längden.
    Haha! Är det samma "problem" om du vore singel?
  • LinneaJosie
    LivL skrev 2011-10-13 13:37:39 följande:
    Är det bara jag som tycker att det är skönt att vara ensam (vi är barnfria) ibland??
    Nej, du är absolut inte ensam. Jag blir tossig om jag aldrig får vara ensam.
  • JuliaåRonjasmammis
    Fattig student skrev 2011-10-14 16:31:18 följande:
    Haha! Är det samma "problem" om du vore singel?
    Mm, förutom det där med duschandet då. För det gjorde jag iaf varje dag när jag var singel, åtminstone i veckorna.
    Men resten hade en tendens att sunka till sig rejält, ja.
    Skäms
    Life's a bitch and then you die
  • Catti41

Sen vi fick barn för snart fyra år sedan har han varit på en jobbresa som var sex nätter. Annars är nog 2-3 nätter max. Men vi åker båda på jobbresor då och då, samt reser iväg på egen hand med barnet, men inte mer än tre nätter, tror jag. Nån enstaka nöjesresa blir det också förstås men tre nätter är nog det mesta.

• iolanthe

Blev aldrig för min del, sen vi fick barn för 6 år sen har han varit borta över 4 dygn endast en gång. Den yngsta är snart 2,5 och jag tror inte han varit borta ens en natt sen vi fick henne. Jag har det inte i alla fall.

Svar på tråden Hur ofta är du ifrån din sambo/man?