• Tessan1980

    Fler än jag som ska insemineras innan årets slut?

    Som rubriken lyder! Finns det fler än jag? Kanske vi kan samlas och snacka av oss om denna resa vi har framför oss?

    Min historia om varför vi ska insemineras!

    Efter p-piller stopp Juni 2009 blev vi gravida väldigt fort, bara månaden efter. Tyvärr hade hjärtat på vår lilla bebis slutat slå i grav. vecka 20.
    Efter detta har vi försökt och försökt utan att lyckas. Fick i februari detta året diagnosen PCO. Fick börja med ägg stimulerande hormonet Pergotime. Gick på dem i 6 månader med 1 månads uppehåll. På 6:e och sista kuren nu i September blev vi gravida. Lyckan var kort då vi i Torsdags (13/10) var inne på VUL och fick bekräftat att det fanns inget liv hos mig! Så nu ska vi köra i gång med spray och sprutor inom kort!

    Hoppas det finns fler än jag.

  • Svar på tråden Fler än jag som ska insemineras innan årets slut?
  • Smurfan87

    Första besöket pratar man och planerar. Sedan efter det så ska man lämna en massa prover innan nästa besök. Både blod och sperma. Om jag inte minns fel var två år sedan nu :)

  • Pumasuss

    Blodproverna får man komma in och göra där, spermaprovet får man lämna på sjukhuset. Jo, på mig gjorde dem gynundersökning och vaginalt ultraljud och så undersökte dem sambon lite snabbt och bara kollade så det inte va några uppenbara problem. När ska ni dit för första besöket?

  • Pärla84

    Oki fick ni göra dom undersökningarna på första besöket? Vi ska dit nu i mitten på juni, var ca 1 månads väntetid! Är det något mer jag ska tänka på inför första besöket? Alltid bra och vara förberedd;)

  • Pumasuss

    Undersökningarna och ultraljudet gjordes på första, sen fick jag tider för att lämna olika blodprov, efter när jag hade min mens. Sambon fick en burk med hem och fick lämna provet när han kunde/ville.
       Näe det tror jag inte. Det går väldigt lugnt till och dem förklarar jättebra.
    Vi har precis fått reda på att det inte är några "fel" på varken mig eller sambon så vi ska få lite hjälp på traven med insemination i mitten på juni. Då med sambons krigare :)

  • Pärla84

    Oki vad spännande! Hoppas att det går bra för er! När började ni er utredning? Ursäkta om jag e lite frågvis;) har inte så bra koll på hur lång tid allting tar.

  • Pumasuss

    Tack! Vi började i februari, tror vi hade första besöket 14 feb :)  Vi fick dessutom vänta 10 veckor efter första besöket eftersom sambon behövde lämna ett andra spermaprov. Så det drog ju ut på allting.
    Bara fråga på, glad om jag kan vara till någon hjälp!

  • Pärla84

    Oki! Jag är sååå nervös för hela situationen, men man får hoppas på det bästa! Hade ni den manliga läkaren eller?

  • Pumasuss

    Det är helt naturligt att vara nervös, jag kunde inte sitta still när vi väl va där ;) Ja, vi har Magnus ;)

Svar på tråden Fler än jag som ska insemineras innan årets slut?